Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pompowtryskiwacz 1.9 tdi AVF


tipmaniak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panów. Dzisiaj byłem na diagnozie przed przystąpieniem do softu :) I co się okazało jeden wtrysk jest prawie na wykończeniu ;/ na biegu jałowym, bez klimy pokazywało -2,3-2,6 ;/ z klima okolice -2 ;/

Ale do rzeczy :) Muszę go wymienić tylko teraz na jaki ? Bo gościu gadała że więcej było rodzai wtrysków.

Można to jakoś spr po vinie albo po dacie produkcji samochodu ? Albo muszę odkręcić pokrywę i wyciągnąć wtrysk żeby wiedzieć jaki tam jest ?

I druga rzecz, z vaga wynikało że siadł ten pierwszy i teraz jak go wymienię na wtrysk po regeneracji to ten 4 będę też musiał wymieć czy może zostać ?

Rok produkcji 20.06.2002

Vin: WAUZZZ8E03A030614

P.S.

Jeśli ktoś ma na sprzedaż dobry wtrysk i wie jaki potrzebuje pisać chętnie odkupie :)

Dziękuje Panom za pomoc !

Pozdrawiam Patryk :)

Edytowane przez tipmaniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj . Prawdopodobnie masz pompowtryskiwacze z końcówką BA czyli 038130073BA :-) Pozdrawiam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taką diagnozę to może sobie postawić...

Może być odchyłka kompresji na którymś cylindrze i na VAGu będzie to właśnie wyglądało na niedomagający pompowtryskiwacz.

Na początek najtańsza opcja to wymiana uszczelniaczy na PD, przy okazji zwrócić uwagę na wałek rozrządu czy nie jest podtarty.
Jak chcesz sprawdzić stan pompek to jedynie sprawdzenie na maszynie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co kolego polecasz? :/ Jechać do mechanika i niech on to zdiagnozuje ? Albo ma rozebrać silnik i będzie wiedział ?

Dodam że w ubiegły czwartek zrobiłem sobie zabieg z czyszczeniem wtryskow przy pomocy preparatu liqlu moly. I od czwartku zauważyłem ze znacznie mi dzwiglo sie spalanie. A średnie spalanie na krótkich tras 30km bardzo skacze po dodaniu gazu co predzej po 10km sie ustatkowalo srednie spalanie i zmieniało sie o 0.1-0.2 maks.

Edytowane przez tipmaniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już pisałem. Na początek uszczelniacze, koszt nie duży, jeśli się poprawi to zaoszczędzisz na zakupie używki/regeneracji.
Spalanie śie dźwigło czyli że co? Wzrosło?

A średnie spalanie na krótkich tras 30km bardzo skacze po dodaniu gazu co predzej po 10km sie ustatkowalo srednie spalanie i zmieniało sie o 0.1-0.2 maks

Średnie jest wyliczane na bieżąco nie z 30 km tylko od czasu uruchomienia silnika i 30 km(jakieś 10/15 minut?) to bardzo krótki dystans aby sie wyrównało. U mnie też skacze na krótkich trasach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też zrobię wymienię te uszczelniacze :) Mnie bardziej chodzi z tym spalaniem ze to może być jednak wina wtrysku z tego względu ze byly one zawalone i gdy je przeczyscilem podawaja wiecej paliwa a ten pierwszy wtrysk jest zepsuty i podaje o wiele za dużo :/ Dodam ze tez zauważyłem ze spalanie na biegu jalowym wynosi 1.2 a nie 0.8 jak przed

Zrobiłem trasę 50km, bardzo spokojnie jechałem maks prędkość 90-100km/h średnie spalanie 6.5 co przed czyszczeniem ta sama trasa i styl jazdy mialem 5.7.

Edytowane przez tipmaniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czekaj czekaj, jeden wtrysk pokazuje korekcje ujemne w granicy -2mg a jak pozostałe? nie dodaje czasem któraś za dużo paliwa lub nie jest przytarta iglica i właśnie przez to inna pompka odejmuje? pytam bo u mnie jest dokładnie odwrotnie czyli pompka na 4 wali korekcje w granicy +2.3mg ( dodatkowo był błąd wypadania zapłonu) przez co na 3 cyl dawka była minusowa czyli -2.3mg, pozostałe pompki na 1 i 2 cyl korekty nie przekraczały +- 0.2

fajnie by było jak byś zapodał logi z grupy 013 i 023

Edytowane przez Lukasz_200616
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już piszę na pierwszym pokazywalo -2.2 do -2.6. Na drugim i trzecim było ok +0.2-0.3. A na czwartym było +1.6 bo gościu powiedział że jest tak wysoko bo reguluje sie to wzajemnie zeby silnik rowno chodził

Na grupie 023 bylo wszystko idelanie :) To są te tak zwane bipy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Lukasz_200616, jest dokładnie tak jak piszesz, stany na przelewach mają w sumie wynosić zero.

Jak jest błąd wypadania zapłonu to ewidentnie pompka zdechła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już piszę na pierwszym pokazywalo -2.2 do -2.6. Na drugim i trzecim było ok +0.2-0.3. A na czwartym było +1.6 bo gościu powiedział że jest tak wysoko bo reguluje sie to wzajemnie zeby silnik rowno chodził

Na grupie 023 bylo wszystko idelanie :) To są te tak zwane bipy

Kombinujesz jak koń pod górę i przede wszystkim zmień mechanika :naughty:

Akurat na pierwszym cylindrze masz najlepsze parametry, czyli pompka raczej na sto procent jest sprawna :P

Najgorsza korekcja jest na czwartym cylindrze, to tam sterownik silnika dokłada najwięcej paliwa, żeby silnik równo pracował :whistling:

Poza tym faktyczne zużycie paliwa może być podobne do tego pokazywanego przez FIS-a tylko wtedy, gdy w układzie wtryskowym jest wszystko OK.

Jeżeli w szynie głowicy , zasilającej pompki w paliwo jest powietrze lub spaliny, to tymi wskazaniami nawet nie można się podetrzeć

:grin:

Wtedy też same wskazania korekcji też nie odpowiadają prawdzie , bo ECU zakłada że przez cały czas zamknięcia iglicy pompowtrysków jest wtryskiwane paliwo, co mocno mija się z prawdą , bo część ruchu tłoczka pompki jest potrzebna do ściśnięcia pęcherzyków gazu znajdujących się w paliwie, prze co dawka faktycznie wtryśnięta jest znacznie mniejsza od tej założonej przez ECU.

Podjedź do kogoś kumatego, co PD-ki ma w jednym palcu, niech Ci wymieni uszczelniacze na pompkach, poprzedzając to dokładą weryfikacją stanu gniazd pompowtrysków w głowicy, bo może najpierw będzie trzeba zregenerować gniazda pompowtrysków :huh: .

Podczas tej roboty niech zamieni miejscami pompkę pierwszą i czwartą, dopiero po takim zabiegu (jeżeli wszystkie parametry nie wrócą do normy), będzie coś można powiedzieć o stanie pompowtryskiwaczy i podjąć decyzję czy coś z nimi robić :hi:

Większość z tych , co na podstawie samego odczytu korekcji powymieniali pompki, zrobili to niepotrzebnie, bo przynajmniej w 70 % sytuacji za rozjechane korekcję i kulawą pracę motorówki , odpowiada nieszczelność uszczelnień pompowtryskiwaczy w głowicy :)

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra Panowie, juz nie bede robil z siebie debila ;D Zrobię tak jak piszecie :) Napewno napiszę wam co było nie tak :)

Witam

Zrobiłem tak jak pisaliście No i znając moje szczęście uszczelniacze nie pomogly i jednak jeden wtrysk musi iść do regneracji No ale myśl że dzięki temu będzie program wszystko wynagradza

Dziękuję Panowie za pomoc !:)

Pzdr Patryk

Witam, po założeniu zregenerowanego wtrysku wartość na vagu wskazuje -3.01 dalej nie pokazuje bo na tym sie wartość kończy :/ przypuszczam ze będzie -3.5-4.... Co teraz ?:/

Edytowane przez tipmaniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...