Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sprzeglo do wymiany?


poitner27

Rekomendowane odpowiedzi

witam, moje audi b7 rok 2005 przebieg 230tys, dzis jechalem sobie na autostradzie na 5 biegu przyspieszylem i uslyszalem ze sie slizga sprzeglo, co to moze byc docisk czy cale sprzeglo? pomozcie gdyz przebywam na terenie belgi i nie mam za bardzo jak zaprowadzic do mechanika,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jeszcze wbija biegi i nie wali po zębach to do polski dojedzie

A docisk to i tak wymienisz standardowo. Jeśli jest oryginał to właśnie przy takim przebiegu akurat jest do wymiany tarcza i docisk.

Wysłane z mojego Lenovo S820 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Luk-a i jest spoko.

Nie pamiętam dokładnie ile ale jakiś tysiączek z wymianą. Sachs też dobry, podobno. Tylko, że w większość wypadków i tak będzie produkcji Luk - a, tylko pod inną marką. Brałem Luka bo tak miał oryginał i u ciebie też będzie Luk.

Wysłane z mojego Lenovo S820 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez smart.bart
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz sprzęgło oszczędzał , to spokojnie do domu wrócisz, a jak już będziesz blisko domu to spróbuj go lekko przypalić , jeżeli okładziny jeszcze trochę na tarczy jest , to jest szansa że na jakiś czas pomoże :decayed:

Nie robię sobie wcale jaj, pierwsze objawy ślizgającego się sprzęgła miałem przy przebiegu nie całe 60 kkm, aktualnie 160 kkm i sprzęgło cały czas to samo :P

W między czasie kilka razy przypalane , a nowy komplet rdzewieje w garażu od sześciu lat :hi::naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj ma przejechane 230tys, przy biegu 4 tym , predkosc 70km/h , ok 2 tys obrotow, wciskam gaz na maxa i robi sie 2.5 tys obrotow i dalej ciagnie normalnie, 5 Ty bieg przy 100km/h gaz na maxa i tez sie slizga delikatnie, niewiem jak dlugo pojezdze jezdze, zamowilem juz SACHS, tylko pytanie czy lepiej teraz wymienic czy jeszcze jezdzic? zamierzam miec ten samochod jesce ok 2 lata ,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już dojdziesz do wniosku że powinieneś je wymienić, to najpierw je przypal, nie masz nic do stracenia , bo już podjąłeś decyzje o wymianie :decayed:

Po przypalance będziesz miał pewność czy sprzęgło jest do wymiany , czy nie :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kilka nieudanych :kox: prób szybkiego startu, wysokie obroty i jazda na pół sprzęgle- pali aż miło,

na moim rozjechanym sprzęgle jeździłem prawie rok, oryginały chyba tak mają, że na koniec żywota wytrzymują najwięcej :P

Edytowane przez smart.bart
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat na autostradzie sprzęgło nie ma prawie nic do roboty , tak że musiał byś mieć strasznego pecha , żeby odmówiło posłuszeństwa na tyle, by się nie dało jechać :decayed:

P.S. Nie dawno z nudów i czystej ciekawości próbowałem jeździć w trasie nie dotykając w ogóle sprzęgła i przy odrobinie wprawy nie ma z tym problemu :kox: ( oczywiście skrzynia manualna ) :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzis ponownie jezdzilem prubowalem by bylo slyszec slizganie sie sprzegla ale cisza, niewiem co jest, raz sie slizga raz nie, wymieniac czy zaczekac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak go w końcu przypaliłeś, to się przestało ślizgać :P

Pewnie przez dłuższy czas będzie spokój :hi:

Jak chcesz to zawsze możesz wymienić dobre na nowe :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie nie przypalalem norma,nie jezdze, jak bede w polsce w swoim miescie wtedy go przypale , ale dziwne to raz sie slizga raz nie, co moze byc przyczyna jak inaczej mozna jeszcze sprawdzic? czy nadaje sie do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Współczynnik tarcia okładzin tarczy w dużym stopniu zależy od wilgotności powietrza , większa wilgotność -> mniejszy współczynnik tarcia .

Luknij też na pompę tandemową, czy nie cieknie po obudowie sprzęgła paliwo, kiedyś podczas pomiaru ciśnienia na tandemie polało mi się po obudowie sprzęgła, i przez parę dni był problem z podślizgiwaniem, do puki nie wyschło :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzie ta pompa? czy jelsi zajade do polski i mechanik jest w stanie ocenic cyz nadaje sie do wymiany czy nie? czy jak wyciagnie sprzeglo to juz nadaje sie do kosza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tandempompa jest na tylnym końcu głowicy ( od strony ściany grodziowej ).

Przeczytaj jeszcze raz to co napisałem w tym wątku i na PW, bo już mnie paluchy bolą od stukania w klawiaturę , wszystko już zostało napisane :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam moj objaw jest tez podobny z tym ze w a4 1.9tdi 110km 1996 r z tym ze auto na 1 jedzie normalnie 2 3 4 6 juz sa problemy po nacisnieciu sprzegla i zmiany z 1 na 2 auto wyje i nie jedzie tak jak by bylo na luzie gazowane tak samo na innych biegach gdy na biegu jalowym nacisne sprzeglo slychac szelest a gdy na zgaszonym naciskam sprzeglo to cos piszczy dziekuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...