Sisiek26 Opublikowano 23 Sierpnia 2015 Opublikowano 23 Sierpnia 2015 Witam! Mam problem caly czas z moim 1.8T BFB. Otóż samochod slychac ze nie chodzi rowno.Po obrotach na liczniku nie idzie tego zauwazyc, ale jak przysluc**je sie do tylu w tlumiki to ewidentnie slychac nawet jak strzeli sobie delikatnie lub obroty spadna na ulamek sekundy. Po podlaczeniu pod komputer (to nie byl program VAG z netu tylko Typowo diagnostyczny jakis wraz z calym osprzetem firmy Bosch) wywalilo bledy: Uszkodzony czujnik polozenia walu, uszkodzony czujnik polozenia walka rozrzadu, za wczesny zaplon czy cos takiego lub wyprzedzony bodajze. Wymienilem odrazu czujnik polozenia walu.Blad znikl, ale efektu zero! nadal jest blad polozenia walka rozrzadu. Samochod odpala wydaje mi sie normalnie bez problemu czy cieply czy zimny i tak samo odpalal przed wymiana czujnika polozenia walu. Zrobilismy przejazdzke z podlaczonym osprzetem diagnostycznym i kolega powiedzial, ze nie pompuje takiego cisnienia jak powinno. Mocy ja nie czuje zbytnio w tym samochodzie.Jechac jedzie ale jak na 163KM to szalu niem a chyba. Sprawdzane cisnienie pompa paliwa i jest ok,swiece , cewki jest ok. Czujnik walu jest ok chodz nie wiem czy byla potrzebna wymiana na nowy skoro zero efektu po wymianie.Obroty silika to 750 0br. cos takiego. Nie wiem co myslec co jest przyczyna tej slabej mocy i nie rownosci oraz takiego jakby strzelania w tlumik. Mam jeszcze wyciek oleju pod silnikiem i nie moge zlokalizowac skad ciagle leci. Myslalem o odpowietrzeniu skrzyni czy to nie ona winna jest, ale korek idzie normalnie odkrecic oleju tylko ze strasznie z niego ida opary z miarki oleju nic takiego nie wystepuje.Wydaje mi sie chyba ze to normalne bo walki tam chodza itp. Prosze niech ktos sie wypowie co ma pojecie o tym silniku.
jacek70 Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Mam pytanie jak silnik zchodzi z obrotów . Jeśli wolno to może być winny zaworek odpowietrzenia skrzyni korbowej. Tak miałem u siebie , do tego właśnie była jeszcze nierówna praca. Nie było by źle gdybyś sprawdził szczelność dolotu oraz przydał by się komplet logów.
Sisiek26 Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Znajomy stwierdzil, ze silnik zbyt wolno schodzi z obrotow. Co do logow to nie wiem jak to jest w tym jego diagnostycznym urzadzeniu. Byłem dziś kolejny raz go podłączyć i doszliśmy do wniosku, że winna jest wszystkiemu faza rozrządu. Czy to możliwe? Jeździliśmy z podłączonym komputerem i ruszając z miejsca od biegu nr.1 do 5 na każdym biegu do 6 tyś. obr. było widać, że faza rozrządu jeżeli chodzi o stopnie pokazywała -1,0,1,2 i nic więcej . Na wolnych obrotach poniżej 3000 tyś.wyglądało to trochę inaczej. Czy rzeczywiście nie przestawia fazy na wysokich obrotach?? Jak to powinno wyglądać? Nikt nie wie? Pomoze ktos czy nie ma nikt o tym pojecia?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się