parzy90 Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Witam, od niedawna jestem "szczęśliwym" posiadaczem a4 b6 z silnikiem 1.9TDI AWX 130km. Od pewnego czasu mam z nim problem, polegający na tym że po rozgrzaniu silnika do temp powyżej 70 stopni zaczyna rzucać silnikiem. Występuje to tylko na biegu jałowym- po zwiększeniu delikatnie obrotów podczas ruszania (nawet do 950) problem ustępuje. Nie idzie też żaden niepokojący dym z wydechu. Po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu samochód przez ok 15-20 sek działa prawidłowo po czym znowu zaczyna rzucać. Pompki był sprawdzane w specjalnym zakładzie i wyszło że są w bardzo dobrym stanie, założona jest też nowa instalacja elektryczna do pompek, uszczelniacze itp a dalej problem występuje. Sprawdzany był też wałek i nie jest wytarty. Co to może być? szklanki do wymiany lub uszczelniacze pod głowicą czy jakaś pierdoła? HELP!
piotrsob1 Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Opublikowano 26 Sierpnia 2015 (edytowane) Jak wyciągałeś pompki to sprawdzałeś zużycie gniazd pompowtrysków w głowicy ? Sprawdzałeś ciśnienie paliwa na króćcu pomiarowym tandem pompy podczas pracy silnika ? Jesteś pewien, że nowe uszczelniacze pompek nie zostały uszkodzone podczas montażu o ostre krawędzie uszkodzonych gniazd w głowicy ? Pozostaje jeszcze sprawa jakości paliwa, jesteś pewien że nie ma w nim jakichś lekkich frakcji mogących odparowywać w rozgrzanej głowicy ? Generalnie widzę problem jako zakłócenia w napełnianiu paliwem pompowrtysków, przyczyną może być małe ciśnienie paliwa na tandem pompie, przedostawanie się spalin z cylindrów do szyny zasilającej pompki w paliwo, albo paliwo odparowujące w rozgrzanej głowicy Potwierdzić moje przypuszczenia mogę jak wkleisz logi grup 013,018 i 0123 zrobione na rozgrzanym silniku ( logowanie uruchomione jak silnik pracuje równo i zakończone po kilkunastu sekundach telepania silnikiem ) Edytowane 26 Sierpnia 2015 przez piotrsob1
parzy90 Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Jak wyciągałeś pompki to sprawdzałeś zużycie gniazd pompowtrysków w głowicy ? Sprawdzałeś ciśnienie paliwa na króćcu pomiarowym tandem pompy podczas pracy silnika ? Jesteś pewien, że nowe uszczelniacze pompek nie zostały uszkodzone podczas montażu o ostre krawędzie uszkodzonych gniazd w głowicy ? Pozostaje jeszcze sprawa jakości paliwa, jesteś pewien że nie ma w nim jakichś lekkich frakcji mogących odparowywać w rozgrzanej głowicy ? Generalnie widzę problem jako zakłócenia w napełnianiu paliwem pompowrtysków, przyczyną może być małe ciśnienie paliwa na tandem pompie, przedostawanie się spalin z cylindrów do szyny zasilającej pompki w paliwo, albo paliwo odparowujące w rozgrzanej głowicy Potwierdzić moje przypuszczenia mogę jak wkleisz logi grup 013,018 i 0123 zrobione na rozgrzanym silniku ( logowanie uruchomione jak silnik pracuje równo i zakończone po kilkunastu sekundach telepania silnikiem ) Sam tego nie robiłem. Oddałem do zaprzyjaźnionego mechanika ale nic nie wskórał. Z tego co wiem to siedzi głownie w silnikach audi, i by zauważył zużycie gniazd. Pytam Was koledzy, bo on mi chciał już głowice zrzucać a nie wiem czy jest sens to robić jak nic tam może nie znaleźć. Z tego co mi mówił komputer pokazał mu zbyt duże dawkowanie na 2 cylindrze.
piotrsob1 Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Opublikowano 26 Sierpnia 2015 (edytowane) To wydrukuj mój wcześniejszy wpis , zanieś mu i niech Ci odpowie na zadane tam pytania , na 99 % powodem jest któryś z problemów tam wspomnianych , albo nawet więcej niż jeden z nich Na 99,5% nie jest to problem z uszczelką pod głowicą i nie widzę potrzeby na tym etapie zwalania głowicy Dla świętego spokoju poleć mu zmierzyć kompresję na cylindrach w celu sprawdzenia czy nie jest ona przyczyną wysokiej korekcji na drugim cylindrze , najlepiej jakby to zrobił przy tobie, żebyś był pewny pomiaru i zapisz sobie i potem podaj tutaj uzyskane ciśnienia na poszczególnych cylindrach Edytowane 26 Sierpnia 2015 przez piotrsob1
parzy90 Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 26 Sierpnia 2015 To wydrukuj mój wcześniejszy wpis , zanieś mu i niech Ci odpowie na zadane tam pytania , na 99 % powodem jest któryś z problemów tam wspomnianych , albo nawet więcej niż jeden z nich Na 99,5% nie jest to problem z uszczelką pod głowicą i nie widzę potrzeby na tym etapie zwalania głowicy Dla świętego spokoju poleć mu zmierzyć kompresję na cylindrach w celu sprawdzenia czy nie jest ona przyczyną wysokiej korekcji na drugim cylindrze , najlepiej jakby to zrobił przy tobie, żebyś był pewny pomiaru i zapisz sobie i potem podaj tutaj uzyskane ciśnienia na poszczególnych cylindrach ok, dzieki wielkie:) a czemu to sie dzieje tylko na rozgrzanym silniku? przy zimnym widze ze obroty sa prawie takie same jak na cieplym?
piotrsob1 Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Pompki w PD-ku ośmiozaworowym mają jednopunktowe mocowanie, i kiwają się cały czas podczas pracy silnika Przez co mają problemy z uszczelnieniem w gniazdach głowicy, czasem jaja występują na zimnym , a czasem na rozgrzanym silniku Jak rzetelnie jest posprawdzane to co opisałeś w pierwszym poście, to wszystko wskazuje właśnie ten problem, plus ewentualnie ciśnienie i jakość paliwa Co do szklanek, to na pewno by było słychać klepanie i prawdopodobnie dudnienie z filtra powietrza, jeżeli któraś by się nie napełniała
parzy90 Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Pompki w PD-ku ośmiozaworowym mają jednopunktowe mocowanie, i kiwają się cały czas podczas pracy silnika Przez co mają problemy z uszczelnieniem w gniazdach głowicy, czasem jaja występują na zimnym , a czasem na rozgrzanym silniku Jak rzetelnie jest posprawdzane to co opisałeś w pierwszym poście, to wszystko wskazuje właśnie ten problem, plus ewentualnie ciśnienie i jakość paliwa Co do szklanek, to na pewno by było słychać klepanie i prawdopodobnie dudnienie z filtra powietrza, jeżeli któraś by się nie napełniała ok za rzeczową odp. z tego co wiem sruby pompek i szpilki tez zostaly zalozone nowe.
KamoVAG Opublikowano 13 Października 2015 Opublikowano 13 Października 2015 Rozwiązałes problem? mam identycznie te same objawy ^^
parzy90 Opublikowano 13 Października 2015 Autor Opublikowano 13 Października 2015 Rozwiązałes problem? mam identycznie te same objawy ^^ Niestety nie. Sprawdzone gniazda i uszczelniacze. Wszystko z nimi w porządku (niestety). Byłem u 2 mechanika, i powiedział, że może być gdzieś ubytek w głowicy (bo auto nie bierze oleju).
piotrsob1 Opublikowano 14 Października 2015 Opublikowano 14 Października 2015 Zrób logi o których pisałem w poście nr.2, bez nich ani rusz
parzy90 Opublikowano 29 Października 2015 Autor Opublikowano 29 Października 2015 Zrób logi o których pisałem w poście nr.2, bez nich ani rusz Dzisiaj dalem samochod do mechanika bo szykuje mi sie dluzsza podroz i wymienil mi czujnik temp. plynu bo byl walniety i troche mniej buja. Ale co lepsze, zauwazyl ze zapłon jest o 3stopnie przesuniety. Czy to moze byc przyczyna bujania? pzdr.
piotrsob1 Opublikowano 29 Października 2015 Opublikowano 29 Października 2015 (edytowane) Jak w PD-ku może być " zapłon przesunięty o 3 stopnie " ? Jeżeli już to kąt początku wtrysku, ale nim steruje przecież ECU ( pompki są sterowane elektrycznie ) Dopytaj dokładnie co tam się o te trzy stopnie przesunęło Edytowane 29 Października 2015 przez piotrsob1
parzy90 Opublikowano 29 Października 2015 Autor Opublikowano 29 Października 2015 ok ale rozrzad juz nie? mowil mi ze jest ustawiony na 6, a tolerancja jest od -3 do 3.
piotrsob1 Opublikowano 29 Października 2015 Opublikowano 29 Października 2015 Czyli chodzi o synchronizację wałka rozrządu Trzeba poprawić żeby się mieściła w tolerancji, najlepiej żeby było koło zera stopni Wtedy się okaże czy to było przyczyną
Jarek882 Opublikowano 30 Października 2015 Opublikowano 30 Października 2015 Czyli chodzi o synchronizację wałka rozrządu Trzeba poprawić żeby się mieściła w tolerancji, najlepiej żeby było koło zera stopni Wtedy się okaże czy to było przyczyną Synchro nie jest przyczyną. Ustawiałem u siebie wszystkie wartości jakie są możliwe i bujało silnikiem tylko u mnie odzywa się dwumas ale dziwne ze na rozgrzanym silniku słychać stukanie po wciśnieciu sprzegła ustaje jak nie stuka to nie czuć bujania silnika na fotelu... AVF i AWX maja te problemy że ona falują na jałowym i nie tylko ja i kolega ma tak bo dużo ludzi z forum nawet jest osobny wątek tego problemu
parzy90 Opublikowano 13 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2015 Czyli chodzi o synchronizację wałka rozrządu Trzeba poprawić żeby się mieściła w tolerancji, najlepiej żeby było koło zera stopni Wtedy się okaże czy to było przyczyną Synchro nie jest przyczyną. Ustawiałem u siebie wszystkie wartości jakie są możliwe i bujało silnikiem tylko u mnie odzywa się dwumas ale dziwne ze na rozgrzanym silniku słychać stukanie po wciśnieciu sprzegła ustaje jak nie stuka to nie czuć bujania silnika na fotelu... AVF i AWX maja te problemy że ona falują na jałowym i nie tylko ja i kolega ma tak bo dużo ludzi z forum nawet jest osobny wątek tego problemu OK> kilka dni temu wymieniłem kompletny rozrząd z pompa, napinaczem itp. Problem ustąpi całkowicie:) Teraz walczę z ramką szyby- macie może jakieś manuale ze zdjeciami, ktorymi dokladnie srubami to wyregulowac? Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się