ShatyMK Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Cześć, Od pewnego czasu, jakieś 2 tygodnie, zauważyłem spadek doładowania turbo. Parametry auta A4 B6 1.8T po chipie na 190KM i 300NM DP na pełnym przelocie. Po wymianie BOVa na nówkę Epmana przez 3 miesiące doładowanie utrzymywało się na prawidłowym poziomie, nie było problemów ze spadkiem mocy, auto latało idealnie. Doładowanie w peaku osiągało 1.3-1.5 bara i spadało przy końcu do 0.7-09bara. Przepływka wskazywała wartość maksymalną na poziomie 155-160g/s czyli pokrywało się to z osiąganą mocą. Nie pojawiały się żadne błedy ECU. Uprzedzając pytania, auto nie kopci czyli turbo raczej zdrowe, choć oleju niewielką ilość trzeba dolewać, jak to w 1.8T. Prośba o pomoc w ustaleniu przyczyny spadku mocy, posiadam zamontowany boost gauge który na bieżąco wskazuje osiągane doładowanie, obecny spadek o 0.2 bara nie jest drastyczny jednak odczuwalny i widzę że coś zaczyna się dziać. Cofania zapłonów nie ma, turbo w logach faktycznie ładuje mniej, nie pojawiają się żadne błędy na VAGu co mnie najbardziej niepokoi. Przy pełnym serwisie pół roku temu wymieniałem N75 więc jest sprawny hmmm, czyszczona była odma więc raczej by się nie zatkała znów tak szybko. Biorę pod uwagę następujące usterki, prośba o wyprowadzenie z błedu jeśłi się mylę. -nowy BOV epmana może przepuszczać powietrze, chociaż wątpię (mam fabryczna nową DV zmienię i sprawdzę w wolnej chwili) -pojawiła się nieszczelność w układzie dolotowym, IC, przetarty wąż przy BOV/DV? -przepływka szwankuje? jednak raczej bardziej by zaniżała gdyby była uszkodzona. -przytkany filtr powietrza? (3 miesiące temu wyciągałem i przedmuchałem zapobiegawczo - wątpię) -uszkodzone turbo? wydaje mi się że pojawiłby się niebieski dym gdyby tak było -zawalony nagarem i sadzą kolektor wydechowy? -nieszczelność na kolektorze wydechowym... może pęknięcie itp, ciśnienie spalin nie jest w całości kierowane bezpośrednio na turbo? Poniżej wrzucam zrobione wczoraj logi: http://vaglog.pl/log_230313.html http://vaglog.pl/log_230314.html Najbardziej niepokoi mnie fakt, że wcześniejsze spadki mocy sygnalizowane były błędami i po ich skasowaniu moc wracała, obecnie, moc spada a błędów brak, turbo ładuje mniej...
Łukasz13 Opublikowano 30 Sierpnia 2015 Opublikowano 30 Sierpnia 2015 Z logów raczej wszystko jest ok, turbo wstaje szybko i pompuje tyle ile chce ecu, a program chce maks 0,9 bar e peaku i 0,6-0,5 bar przy koncu wiec nie wiem jakim cudem na tym programie ładowało 1,3-1,5 bar. Chyba że jest jakiś powód że ecu tak drastycznie obcina doładowanie ale z tych logów nic takiego nie widać.
ShatyMK Opublikowano 30 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2015 No właśnie bardzo dziwne, dlatego założyłem wątek, żadnych błędów nie widać, no chyba ze pojawiła się jakaś niewielka nieszczelność i przy bucie nie pozwala osiągnąć pełnego doładowania. Zastanawiam się gdzie może być przyczyna, może odepnę klemy od aku i zobaczę czy to nie jest może jakaś kwestia nastaw ECU. Sam już nie wiem
Łukasz13 Opublikowano 30 Sierpnia 2015 Opublikowano 30 Sierpnia 2015 To nie jest moim zdanie kwestia osprzetu bo w logach wyglada ok i turbo odpracowuje zadane cisnienie, masz logi jak bylo ok?
ShatyMK Opublikowano 1 Września 2015 Autor Opublikowano 1 Września 2015 Pewnie ze mam Proszę: http://vaglog.pl/log_222406.html http://vaglog.pl/log_221852.html Ogólnie rzecz biorąc, właśnie wróciłem z shella, zalałem Vpower racing 100, dolałem czegoś do czyszczenia wtrysków i wydaje mi się że jest lepiej, doładowanie sięga już prawie 1.3 bar w peaku i auto odmuliło, ale muszę jeszcze tochę pośmigać żeby to sprawdzić. Ostatnio tankowałem na jakiejś podejrzanej stacji, nie wiem czy to ta przyczyna, pojeżdżę trochę i dam znać. W wolnej chwili sprawdzę jeszcze ta DVkę i ewentualne nieszczelności. Dziś odpiąłem aku, zrobiłem hard reset, po tym skanowanie VAG, żadnych błędów, doładowanie w sumie ostatnio zaczęło wracać do normy, ale po tzw resecie praktycznie w peaku od razu pompuje 1,3-1,5bara. Sytuacja się ustabilizowała. Nie wiem co to było, może to słabe paliwo które ostatnio zatankowałem spowodowało rozjazd nastaw. Jeśli problem powróci, wrócę do wątku, na ten moment wszystko śmiga, auto rwie do przodu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się