Zolw404 Opublikowano 2 Września 2015 Opublikowano 2 Września 2015 (edytowane) Witam serdecznie, z góry chciałbym przeprosić jeżeli powielam jakiś temat, ale od ostatnich kilku dni szperam i czytam w internecie na temat objawów, które występują u mnie w samochodzie, i nie znalazłem jak dotąd odpowiedzi. Sprawa wygląda tak: ubywa mi płynu chłodniczego, nie wiem skąd. Sucho pod samochodem. Trasy robię takie same, około 30 km dziennie. Na rozgrzanym silniku zaobserwowałem raz na jakiś czas parę małych bąbelków pojawiających się w zbiorniczku może co minutę. Ostatnio również zauważyłem że po dodaniu gazu płyn tak jakby buzuje. Nie wiem czy to ma również związek, ale czasami po odpaleniu samochodu z rana słychać coś podobnego do przelewania wody. Wyczytałem że może to być uszczelka pod głowicą, ale nie wszystkie objawy się pokrywają tzn. nie ma nalotu na korkach, nie kopci na biało, nie śmierdzi spalinami w środku ani ze zbiorniczka, nie ma też oleju w zbiorniczku wyrównawczym, a temperatura silnika nigdy nie przekroczyła 90 stopni. Silnik to 1.6 jeżdżący na benzynie. Pozdrawiam i liczę na jakieś sugestie Edytowane 2 Września 2015 przez Zolw404
Mateuszek1001 Opublikowano 2 Września 2015 Opublikowano 2 Września 2015 Są 2 opcje, albo wycieka na zewnątrz albo do wewnątrz, wykluczasz opcje pierwszą to pozostaje druga. Skoro są bulki w wodzie to znaczy że dostaje sie tam powietrze, tylko którędy. Najprawdopodobniej właśnie przez uszczelkę. Pomocne byłoby sprawdzenie kompresji silnika.
jacek70 Opublikowano 2 Września 2015 Opublikowano 2 Września 2015 Ja sprawdził bym trójnik w tylnej części silnika . Może spod niego?
Zolw404 Opublikowano 2 Września 2015 Autor Opublikowano 2 Września 2015 Są 2 opcje, albo wycieka na zewnątrz albo do wewnątrz, wykluczasz opcje pierwszą to pozostaje druga. Sprawdzałem przed chwilą stan oleju i jest dokładnie taki sam jak parę dni temu. Ja sprawdził bym trójnik w tylnej części silnika . Może spod niego? Nie wiem jak on wygląda i w którym dokładnie miejscu jest, więc niestety nie udało mi się go zlokalizować. Ale gdy zajrzałem za silnik od lewej strony (stojąc od przodu) zauważyłem mokre miejsca. Porobiłem parę zdjęć. Wcześniej jak pisałem nie widziałem żadnych mokrych miejsc pod samochodem, ale dzisiaj już jest chłodniej i widocznie nie zdążyło odparować bo pojawiła się plama. Poniżej zdjęcia: Będzie to wina trójnika czy czegoś innego?
borsukh Opublikowano 2 Września 2015 Opublikowano 2 Września 2015 Są 2 opcje, albo wycieka na zewnątrz albo do wewnątrz, wykluczasz opcje pierwszą to pozostaje druga. Sprawdzałem przed chwilą stan oleju i jest dokładnie taki sam jak parę dni temu. Ja sprawdził bym trójnik w tylnej części silnika . Może spod niego? Nie wiem jak on wygląda i w którym dokładnie miejscu jest, więc niestety nie udało mi się go zlokalizować. Ale gdy zajrzałem za silnik od lewej strony (stojąc od przodu) zauważyłem mokre miejsca. Porobiłem parę zdjęć. Wcześniej jak pisałem nie widziałem żadnych mokrych miejsc pod samochodem, ale dzisiaj już jest chłodniej i widocznie nie zdążyło odparować bo pojawiła się plama. Poniżej zdjęcia: Będzie to wina trójnika czy czegoś innego? Ta, to może być trójnik. Jak miałem walnięty też mi tam kapało z tym że bardziej na sprzęgle się mokro robiło. Skombinuj lusterko na wysięgniku i spróbuj oblookać miejsce połączenia króćca z blokiem silnika.
markus85 Opublikowano 16 Września 2015 Opublikowano 16 Września 2015 Też tak miałem robiłem dłuższe odcinki i nie można było zlokalizować, najlepiej wsadź kogoś za kiere niech da wyższe obroty a tu obserwuj,być może masz tak jak u mnie dopiero na wysokich obrotach jak ciśnienie wzrastało było widać skąd cieknie.
beny2303 Opublikowano 16 Września 2015 Opublikowano 16 Września 2015 Też tak miałem robiłem dłuższe odcinki i nie można było zlokalizować, najlepiej wsadź kogoś za kiere niech da wyższe obroty a tu obserwuj,być może masz tak jak u mnie dopiero na wysokich obrotach jak ciśnienie wzrastało było widać skąd cieknie. Też tak sądze
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się