Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T BEX prośba o ocenę logów


daniel181

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od pewnego czasu próbuje uporać się z problemem słabego jechania mojego bexa, po paru naprawach, auto jedzie zdecydowanie lepiej ale jeszcze go chyba coś muli.

Auto było modyfikowane ale przez poprzedniego właściciela z Niemiec, jaka jest mapa itp. od sprzedawcy nie miałem informacji ale z tego co zauważyłem zostało zmienione

przelotowy wydech

założony down pipe (2 sonda została, jest błąd, check czasem jak przepałuje auto:)

filtr powietrza h&k

centralny intercooler

tip

turbo seryjne

wtryski seryjne

Ja zdążyłem wymienić w aucie

zawor dv od s3 (06A145710P)

zawor n75 od s2 (034906283K)

świece ngk prf6q

filtr paliwa bosh

wyczyszczony i naoliwiony filtr powietrza h&k

W aucie jeszcze przeczyściłem przepustnice, sprawdziłem dolot czy jest szczelny i podmieniłem przepływkę.

Log z grupy 115 118 trochę mi nie wyszedł, proszę z jechać na sam dół, jak coś to jeszcze raz zrobię jak nieczytelny.

http://vaglog.pl/log_230900.html

http://vaglog.pl/log_230901.html

http://vaglog.pl/log_230902.html

Vag pokazuje tylko dwa błędy od drugiej sondy.

Edytowane przez daniel181
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie padnieta pompa paliwa, potwierdzisz sprawdzajac cisninienie paliwa pod obciazeniem, jest jeszcze poblem ze sterowaniem turbina bo przeladowuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki łukasz za szybką odpowiedż, na dniach sprawdzę tą pompę, a dlaczego może przeładowywać turbo, żle napisana mapa ? Zapomniałem jeszcze dodać że na zewnątrz czuć wachę, może to mieć coś wspólnego z żle działającym turbo czy raczej zatkana odma ?

Edytowane przez daniel181
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co mi wiadomo to powymianie n75 z s2 trzeba robic korekte softu i moze dlatego przeladowuje:)log 33 kanlau by sie przydal i 32

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może jeszcze ktoś to potwierdzić ? zdawało mi się że przed wymianą, wyczytałem na forum jedynie o tym iż trzeba zamontować odwrotnie ta n75 tzw. najdłuższy króciec podłączony to tipa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz czy tip się nie zsunął z turbo bo u mnie wtedy było podobne przeładowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz czy tip się nie zsunął z turbo bo u mnie wtedy było podobne przeładowanie

Jest ok.

Z góry sory za offtopic

Zamierzam założyć stary n75 (058906283C) który prawdopodobnie działa i zrobić ponownie logi, przypomnijcie mi proszę czy oryg n75 powinien być podłączony w sposób następujący:

Lewy krótki króciec to tipa

Środkowy do turbo

A prawy długi do gruszki

n75_1.png

Edytowane przez daniel181
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z braku odp. podłączyłem tak jak napisałem czyli żle ponieważ po jeżdzie próbnej posypało błędami, więc dlugi króciec ma iść do tipa. Wcześniej tak samo montowałem n75 z s2 a na różnych forach jest pisane że ma być on podłączany odwrotnie, jak to z nim w końcu jest, tak jak seryjnie czy nie ? :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz na rysunku?

Tak jak napisałem wcześniej, lewy długi króciec do tipa, środek to turbo prawy do gruszki. Pytanie dotyczyło czego innego ale raczej tu nie znajdę odpowiedzi. Wrzucę na dniach logi z podmieniona n75.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze długi króciec idzie do tipa. I tak nie pomoże to na problemu z paliwem...

Edytowane przez ?ukasz13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak paliwa tak jak Ci kolega wyżej piszę... Zacznij od filtra paliwa potem skończ na pompie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr paliwa był już zmieniony przed logami, sprawdziłem ciśnienie paliwa tylko na postoju. Przy 800obr jest 4.7bara a jak dodawałem gazu do 3000-3500obr spadało do 4.5bara. Z tego co wiem pompa w bexie podaje max 4 bary więc co może powodować takie duże ciśnienie ? Jakby pompa padnięta była to raczej poniżej 4barów winno być ?. Dodam że wtryski są trochę przybrudzone i tak jak chyba wcześniej pisałem na zewnątrz czuć spaliny.

Edytowane przez daniel181
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy jest sens sprawdzać pod obciążeniem skoro już na postoju są złe wyniki, manometr nówka sztuka więc chyba małe szanse żeby był wadliwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Złe wyniki to za niskie ciesnienie, a nie za wysokie. Manometr chinszczyzna i błednie wskazuje. Jedz se z tym do mechanika bo sie bawisz a efektów brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzałem takim miernikiem http://www.narzedziak.pl/geko-miernik-cisnienia-sprezania-benzyna-g02501.html

Jutro podjadę do jakiegoś mechanika i sprawdzę na jałowym jakie są wskazania. Jak lipny miernik, zamówię inny i zrobię test pod obiążeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator masz w filtrze paliwa, ale wyminiłeś także zakładamy, że jest ok.

Możliwe, że pompa niedomaga. można zmienić sam wkład. Zmierz najpierw ciśnienie.

Kiedyś miałem coś podobnego tzn korekta na plusie i okazało się, że turbo juz niedomagało,miało luzy i po regeneracji było juz ok.

Edytowane przez barb123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...