laki83 Opublikowano 14 Września 2015 Opublikowano 14 Września 2015 Tak jak w temacie mam kłopot..Zaczne może od początku.Od jakiegoś czasu zaczoł mi wariować wskaznik temperatury na zegarach.Objawiało sie to tym że w trakcie jazdy zdarzało sie że wskazówka albo sie nie ruszyła ze stanu ''zimny'' albo doszła do połowy czyli ok 70stopni albo zatrzymała sie przed 90 stopni a wiem że w tym czasie silnik juz na pewno był ciepły.Gdy zgasiłem silnik i ponownie włączyłem tylko stacyjke nie zapalając silnika to wskazówka wskakiwała na 90st.Ktoś z forum doradził mi żeby sprawdzić wtyczke czujnika temp przy ścianie grodziowej.Co sie okazało wtyka nie wiem czemu ale była zniszczona i połamana,w środku było dużo brudu.Wymieniłem wtyke poczyściłem wtyki troche i myślałem że bedzie git ale nie pomogło,cyrki są dalej.Dzisiaj w końcu trafiłem na ponowne zawieszenie sie wskaznika i miałem przy sobie vaga.Po podpięciu i sprawdzeniu temp w bloku silnik na postoju pokazywało 99/100 stopni.Jaka ma być prawidłowa temp?Co myślicie co jest nie halo?Wskaznik temp sie wali czy to czujnik temp albo nie doczyściłem dobrze wtyki?Doradzcie coś bo szlag mnie juz trafia
Lukasz_mk2 Opublikowano 20 Września 2015 Opublikowano 20 Września 2015 Poczytaj w dziale warsztat jest gdzieś opis diagnozy czujnika. Generalnie czujnik Jest 4-pinowy( dwu funkcyjny) i odpowiada za odczyt temp silnika i wskazania temp na zegarach. Trzeba w dwóch blokach (w bloku silnika i w liczniku) odczytać temp. Jeżeli temperatury będą się znacznie różnić to będzie wskazywało na zepsuty czujnik. Pozdrawiam, Łukasz
laki83 Opublikowano 23 Września 2015 Autor Opublikowano 23 Września 2015 czujnik wymieniony a wskazówka dalej swoje....musze jeszcze podłączyc vaga i sprawdzić jak teraz temp pokazuje
Lukasz_mk2 Opublikowano 24 Września 2015 Opublikowano 24 Września 2015 (edytowane) czujnik kupiłeś oryginalny czy zamiennik? Zamienniki często lubią być zepsute już na półce w sklepie. Przed kupnem i wymianą trzeba było pierw podpić vaga i sprawdzić czy to na pewno wina czujnika. Wypadło by jeszcze dla pewności wykonać test licznika i sprawdzić czy z nim jest wszystko ok (też zrobisz to vagiem). Taki test najlepiej byłoby wykonać gdy silnik będzie nagrzany, a wskazówka od temp. będzie wskazywać na "zimny stan silnika" Edytowane 24 Września 2015 przez Lukasz_mk2
laki83 Opublikowano 26 Września 2015 Autor Opublikowano 26 Września 2015 czujnik oczywiscie ori...a jak sie robi test licznika?
Lukasz_mk2 Opublikowano 1 Października 2015 Opublikowano 1 Października 2015 (edytowane) czujnik oczywiscie ori...a jak sie robi test licznika? uruchamiasz vcds, wchodzisz w Instruments i tam masz coś takiego jak output test. Wciskając "next" licznik zaczyna "pokazywać" co potrafi - sprawdza działanie kontrolek, wskazówek itp. Edytowane 1 Października 2015 przez Lukasz_mk2
posio Opublikowano 14 Grudnia 2015 Opublikowano 14 Grudnia 2015 U mnie jest tak ze czujnik jest dobry(sprawdzałem na nowym orginalnym) i na liczniku w ogóle temperatura nie rośnie. Na vagu temperatura silnika pokazuje dobrze a jak wejdę na licznik to cały czas-100. Co może być przyczyną?
Norbas Opublikowano 20 Marca 2016 Opublikowano 20 Marca 2016 Ostatnio wymieniałem termostat. Podłączyłem vag'a aby sprawdzić temperaturę silnika. Wszedłem w engine (blok 01) i sprawdziłem temperaturę, było 70*C. Sprawdziłem również w instruments (blok 17), temperatura wynosiła również 70*C. Patrząc na licznik, wskaźnik pokazywał 90*C.... Ktoś się może spotkał z takim przypadkiem ? Co może być przyczyną ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się