Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4B5 1.6 ADP dałwienie silnika przy energincznym dodawaniu gazu


Arkom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, pisze ponieważ w swoim aucie tj. Audi A4B5 1.6 95r. mam taki problem podczas gwałtownego dodania gazu ( energiczne i głębsze naciśnięcie pedału gaz ) auto dusi się / poddusza - słychać aż w tłumiku taki metaliczny dźwięk - choć tłumik jest szczelny. Jak dodaję gazu delikatnie / powoli to auto normalnie wkręca się w obroty. Do tej pory wymieniłem / zrobiłem :

wymieniona kopułka z palcem rozdzielacza,

uszczelka pod kolektorem wymieniona,

przepustnica wyczyszczona i zaadaptowana,

przewody i świece mają około roku czasu

Wtyczki od wtrysków wydają się ok - nie wiem jak same wtryski bo ich nie sprawdzałem jeszcze. Dodam tylko, że nie ma reguły czy silnik jest zimny czy ciepły podduszanie i tak występuje. Powoli mam tego dosyć bo raz auto płynne się rozpędza itp a raz już się poddusza. Kodów błędów w silniku jako takich brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pisałem o sondzie bo sądziłem że nie ma ona na to wpływu, ale wymieniałem ją jakiś rok temu może 1,5 roku na Bosch-a nową bo były od niej błędy ale po zmianie jej znikły...


Mam jeszcze pytanie z jakich grup zrobić logi w moim silniku, żeby sprawdzić przepływke sondę, przepustnice, dawkę wtrysku itp ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to samo nawet z nową lambdą i przepływka z salonu.Dzwoni przy przyspieszaniu,dzwoni także rano na wolnych jak zimny.Wykluczyłem wiele rzeczy,cisnienie spręzania pokazuje wartosci fabryczne,błędów brak.Nie wspominam o kopułkach kablach i swiecach bo te ni emają nawet roku w tej chwili a po ich wymianie poprawiło sie wcale.Byc może jakiś czujnik lub problem leży w podcisnieniach lub uj wie w czym jeszcze..Po resecie ecu jest lepiej na godzine jazdy potem znów jest mniejsza moc i dzwonienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie po zdjęciu kolektora oraz przepustnicy - zmianie uszczelki pod kolektorem i przepustnicą i jej zaadaptowaniu jest lepiej. Nie jest idealnie ale o niebo lepiej niż było - sądzę że zmiana oringów pod wtryskami też pomoże bo obecnie są z jednej strony stwardniałe i możliwe, że tam łapie lewe powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna to sprawdic biorac plaka i psikajac we wszystkie miejsca jesli silnik zmieni prace mamy nieszczelonsc.

Edytowane przez neoxpl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem o tym, robiłem tak nie raz - nawet przy swoim aucie przed zdjęciem kolektora itd - wtedy auto chodziło normalnie a jednak gdzieś musiała być nieszczelność skoro teraz jest lepiej, nie jest idealnie ale sądzę, że to przez te oringi łapie lewe powietrze ( spr to jeszcze raz plakiem ). Falują mi jeszcze obroty trochę w granicach 100 obr, a to sądzę, że będzie wina przepustnicy a dokładniej wytartych w niej ścieżek - jak rozebrałem przepustnicę to widziałem, że ma wytarte ścieżki - i tutaj nie wiem co zrobić bo kupować nową przepustnicę to trochę wydatek ... narazie będę jeździł tak jak jest tylko spr te oringi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna to sprawdic biorac plaka i psikajac we wszystkie miejsca jesli silnik zmieni prace mamy nieszczelonsc.

Dokładnie tak.Lub sciągmy wąz z przepływki ,ten który idzie do przepustnicy.Na pracującym silniku zatykamy wlot tego weża czyms szczelnym,szmatka,folia.Jesli silnik zgasnie to znaczy ze wszytko jest szczelne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepustnice można regenerować za jakieś 150-250zł. Sam to planuję w najbliższym czasie bo mam wytarte ścieżki w przedziale obrotów jałowych no i skacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo , kolego wiesz cos wiecej co jest nie tak?


Wie ktos co bylo???prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo , kolego wiesz cos wiecej co jest nie tak?

Wie ktos co bylo???prosze o pomoc

Chyba nie warto regenerować, bo nowe przepustnicę można dostać już za około 330 zł n allegro. Tylko pytanie o trwałość tych najtańszych wersji. Proszę o opinie w temacie nowych przepustnic?>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...