Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[BRD] Pompowtryski do 2.0tdi 170km


Daniel 2891

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od jakiegoś czasu mam problem z autem. Wyszło na to, że muszę wymienić 4 pompowtryski. A wszystko przez pompę vacum, która puściła olej do zbiornika paliwa. Okazało się, że mam zapieczone końcówki na pompkach. Nie ukrywam, że kupno nowych jest bezsensu. Wartość czterech pompek to prawie 1/3 wartości auta. Może ktoś słyszał o warsztacie który jest w stanie je zregenerować. Chętnie kupię jakieś używki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, są to pompki siemens. Rok temu poprzedni właściciel wymienił je na akcji serwisowej. Teraz siedzi tam chyba siemens continental.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto normalnie odpala, z tym że do 1800 obrotów nie chce przyśpieszać. Muszę go przytrzymywać podczas ruszania na półsprzęgle aby wskakiwać na wyższe obroty. Powyżej 1800 obrotów jakoś jedzie. Ogólnie to zachowuje się jakby miał z 70 koni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompki wyciągałem i końcówki nie wyglądają za dobrze. oglądał je fachowiec i stwierdził że są końcówki innej barwy i lekko zapieczone. Poza tym już wszystko sprawdzałem w tym aucie. M.in. turbo po regeneracji, dpf wywalony, rozrząd w normie, cały układ wydechowy został wyczyszczony z ogaru (egr był zasyfiony).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale ja tutaj wciaz nie widze czynnosci diagnostycznych, tylko dzialanie przypadkowe.

fachowiec ogladal i mowi ze koncowki sa zapieczone? co to placek drozdzowy?

jakakolwiek diagnoze dotyczaca stanu wtryskow mozna postawic przynajmniej na podstawie pomiarow vagiem, a 100 % ocene wtryskow na stole probierczym, po ich wczesniejszym umyciu.

natomiast informacja o braku mozliwosci regeneracji PD SIemens nie jest prawdziwa, nie w pelnym zakresie jak Bosch, jednak jest mozliwa, tak długo, dopóki wtryskiwacz działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może jest to błędna diagnoza. Niemam już pojęcia. Może zna Pan jakiś warsztat gdzie regenerują pompowtryski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak napisalem pierwsze co trzeba zrobic, to dagnostyke, i jej efekty zamiescic tutaj.

NIe chodzi o sprawdzenie bledow, tylko o logi statyczne dynamiczne i BS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto normalnie odpala, z tym że do 1800 obrotów nie chce przyśpieszać. Muszę go przytrzymywać podczas ruszania na półsprzęgle aby wskakiwać na wyższe obroty. Powyżej 1800 obrotów jakoś jedzie. Ogólnie to zachowuje się jakby miał z 70 koni

Wydaje mi się że z grubsza tak właśnie to powinno powinno wyglądać :decayed:

Tutaj masz wykres z rolek mojego BPW, po lekkim programie na ok 165 KM, zaraz jak go kupiłem, przebieg coś koło 53 kkm :whistling: :

skanuj0001.jpg

Zauważ że moc przy 1200 obr /min startuje z pułapu 30 KM a moment obrotowy ze 160 Nm :decayed:

Przy 1600 obr / min mamy odpowiednio 55 KM i 240 Nm.

Jazda zaczyna się dopiero od 2000 RPM , gdy moc osiąga ok. 100 KM i 340 NM :P

Chętnie bym obejrzał wykres zdrowego BRD na serii, myślę że będzie wyglądał bardzo podobnie :naughty:

Nie wiem jakim autem jeździłeś wcześniej , ale ja w 2,0 TDI bym nie oczekiwał jakichś fajerwerków z dołu, chyba że ktoś wywalił DPF-a i mocno nad dołem popracował w programie sterującym silnika :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Piotr to jest wykres mojego BRD w serii i po modzie. Wszystko na pokładzie dpf,egr, całkowita seria. 1800 obr/min prawie 300 Nm więc myślę ze jakieś tam fajerwerki są.

CkqyRRHh.jpg

Edytowane przez klattaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na szybko tylko minimalne różnice przy tych opisanych wcześniej przeze mnie prędkościach obrotowych, pomiędzy moim po wirusie , a Twoim w serii :decayed:

Twoje kreski trochę ładniejsze, i wyżej idą przy wysokich RPM-ach :P:hi:

Daniel, może przejedź się innym zdrowym BRD dla porównania , zrób logi , albo pojedź na rolki , bo może chcesz regenerować dobre pompki :decayed:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrsob1 u mnie jest problem taki, że auto wogóle się nie rozpędza jak mam pod małą górkę. Na płaskim terenie z 1000obr/min do 2000obr/min rozpędzam się około 6-7 sekund. Powyżej 2000obr/min auto w miarę przyśpiesza, ale to i tak nie to co powinno być.


Auto ma max 80 koni. Z resztą jak ją kupiłem niecały rok temu to wciskała w fotel. Teraz wrażenia z jazdy są jak w jakimś tico

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daniel sprawdź jeszcze cały układ podciśnienia, temat często poruszany przy tych motorach. np zacząć można od tego małego trójniczka na pokrywie zaworów jak tylko zdejmiesz osłonę silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no jak tak , to faktycznie coś jest zdupcone :decayed:

Ale z tego co słyszałem na naszym forum , to czarne paliwo w BRD to częsta przypadłość i nie przypominam sobie żeby to się notorycznie wiązało ze znaczną utratą mocy :naughty:

Jak miałeś pompki na stole, to przypadkiem nie potraktowałeś ich końcówek szczotką drucianą ? :naughty:

Jak nie, to trzeba dokładnie prześwietlić osprzęt silnika, gdzieś powinna być muka ( sprawdź przede wszystkim ciśnienie paliwa na króćcu tandem pompy ), dopiero jak nic nie znajdziesz to pompki do sprawdzenia na maszynę, i jak doopa to dopiero regeneracja / wymiana :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompki były wyciągane i mają lekkie zabarwienie na końcówkach. Mechanik mówił że jest lipa. Na stole nie były, tym bardziej żadną szczotką ich nie potraktowałem. Zresztą wczoraj byłem w Szczecinie w aso w sprawie tych pompek.Akcja serwisowa była przeprowadzona w maju ubiegłego roku na terenie Niemiec. Ponoć na te pompki po akcji jest gwarancja 2 lata. Byłem specjalnie umówiony na sprawdzenie pompek, a oni podłączają mi tylko komputer. Normalnie jakieś jaja. Tłumaczyłem im że to pompowtryski. Szukali od rana do wieczora i nic nie znależli. W zamian tego, wykryli mi ciekawą usterkę. Całe podwozie miałem zachlapane w ropie. Ponoć jakiś poważny przeciek. Oczywiście chcieli szukać przyczynę. Nie zgodziłem się, wróciłem do domu. Na kanale okazało sie że to woda z klimy. Ogólnie o ASo to się zawiodłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daniel przerabiałem kilka razy wymianę pompek w aso musisz ich przycisnąć żeby sprawdzili dokładnie albo musisz trafić na taki moment że komp pokarze że są padnięte. W aso jest taka procedura że badają tylko za pomocą kompa i jak wykaże ze są wadliwe to muszą wymienić na 100% bo tak jak piszesz są na 2 letniej gwarancji. Ja zrobiłem tak zaproponowałem dla ASO że zostawię na noc u nich a rano jak będzie całkowicie zimny to zostanie sprawdzony. Okazało się to strzałem w 10 bo 2 z 4 pompowtrysków były do wymiany tester pokazał wyraźnie ze sa całkiem zdechnięte tak powiedział mechanik przy kierowniku serwisu i w mojej obecności (jego wyraz twarzy bezcenny dla mnie). Pamiętaj tylko że podstawą do wymiany pompek jest regularny serwis w aso biorą ksero/skan książki serwisowej i dołączają do jekiegoś tam dokumentu który zostaje wysłany do centrali i na jego podstawie partycypują w kosztach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompki były wyciągane i mają lekkie zabarwienie na końcówkach. Mechanik mówił że jest lipa. Na stole nie były, tym bardziej żadną szczotką ich nie potraktowałem. Zresztą wczoraj byłem w Szczecinie w aso w sprawie tych pompek.Akcja serwisowa była przeprowadzona w maju ubiegłego roku na terenie Niemiec. Ponoć na te pompki po akcji jest gwarancja 2 lata. Byłem specjalnie umówiony na sprawdzenie pompek, a oni podłączają mi tylko komputer. Normalnie jakieś jaja. Tłumaczyłem im że to pompowtryski. Szukali od rana do wieczora i nic nie znależli. W zamian tego, wykryli mi ciekawą usterkę. Całe podwozie miałem zachlapane w ropie. Ponoć jakiś poważny przeciek. Oczywiście chcieli szukać przyczynę. Nie zgodziłem się, wróciłem do domu. Na kanale okazało sie że to woda z klimy. Ogólnie o ASo to się zawiodłemas

co sie dziwic jak nowi mechanicy w ASO to świeże głąby(bo inaczej niemożna powiedzieć) po szkole... przez VW przewija się tylu "mechaników" ze mózg staje-lecz prawdziwi fachowcy poodchodzili...wiec co sie dziwic ze nie znaleziono usterki. byłes w koncu na porządnej diagnostyce u ogarnietego człowieka...?? a byłes w serwisie audi w koszalinie...??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...