Rafał Ja Opublikowano 26 Września 2015 Opublikowano 26 Września 2015 (edytowane) Witam kolegów,proszę o wyrozumiałość jesli coś pomylę albo powtorze problem, ale niestety nigdzie nie odnalazlem konkretnej odp na temat, moze tutaj wraz z kolegami uda sie skutecznie rozwiazac problem króry zechcę przedstawic: Audi a4b5 1.6 + LPG ( sekwencja ) ADP z 1996r, od pewnego czasu mam problem z odpaleniem swojego audi, otóz musze zdecydowanie dłużej pokręcić zanim autko załapie,wszesniej działo sie to natychmiast paliło od dotknięcia, teraz odpalenie trwa 5-10 sekund po czym w niektorych przypadkach po 1,2 sekundzie gaśnie ponownie, potem odpala normalnie... Zdecydwałem sie na wymiane kopułki oraz palca,wymienilem rownież świece, aparat zapłonowy został wyjęty,przegladniety wszystko wyglada OK, przepustnica zdemontowana oraz wyszyszczona. Zaraz po złozeniu wszystkiego autko parę razy paliło od tyk, teraz po 1,2 dniach problem nadal powrócił. Po podłaczeniu auta pod Vag pojawiły sie takie błędy: Adres 01: Silnik Plik etykiet: 058-907-557-ADP.lblOznaczenie elementu: 8D0 907 557 BKomponent: 1,6L R4/2V MOTR HS D08Kodowanie: 04001Kod serwisu: WSC 00000VCID: 2F66802CC78C3 - ilość znalezionych błędów. Oto one:00561 - Dopasowanie składu mieszanki12-00 - Wartość skrajna adaptacji przekroczona (przy obciążeniu)00561 - Dopasowanie składu mieszanki15-00 - Wartość skrajna adaptacji nieosiągnięta (na biegu jałowym)00515 - Czujnik Halla (G40)29-10 - zwarcie z masą - SporadycznyKody gotowości: B/D Prosiłbym o jakieś porady na czym w pierwszej kolejnosci sie skupic, może ktoryś z kolegów miał juz taki problem i skutecznie go rozwiązał. Z góry Dziekuje Edytowane 26 Września 2015 przez Rafał Ja
jacek70 Opublikowano 26 Września 2015 Opublikowano 26 Września 2015 Czujnik hasła do sprawdzenia , sonda też. Sprawdź też czy reduktor gazu nie puszcza. Często to przez puszczający reduktor są takie objawy.
Rafał Ja Opublikowano 27 Września 2015 Autor Opublikowano 27 Września 2015 Myslisz kolego ze reduktor mialby cos bezpośrednio do zapalania ?? hym.. auto odpala mi na benzynie, dopiero po złapaniu temp przełancza sie na gaz.. hym
Arkom Opublikowano 27 Września 2015 Opublikowano 27 Września 2015 To co kolega pisał wyżej warto sprawdzić ale ja od siebie dodam, że warto sprawdzić w parametrach na żywo co pokazuje czujnik temp ECU. Następnie czujnik halla można sprawdzić oraz przepławkę. Co do reduktora - zakręć zawór na butli od gazu i wtedy spróbuj odpalić.
Rafał Ja Opublikowano 27 Września 2015 Autor Opublikowano 27 Września 2015 (edytowane) Proszę mi powiedzieć w jaki sposób można sprawdzić czujnik halla.. Miałem go już zdemontowanego. Sprawdzonego wizualnie wyglądał ok... A czujnik ECU może mieć wpływ na zapalenie??? Bo zauważyłem że temp silnika osiąga 90 stopni gdy się nagrzeje.. A Przy szybszej prędkości 90,100km spada do 75 stopni.. A gdy zwolnie wraca do normy i jest 90... Edytowane 27 Września 2015 przez Rafał Ja
bartek1605 Opublikowano 27 Września 2015 Opublikowano 27 Września 2015 zakręć zawór przy butli gazowej i wypal pozostałość albo wyjeździj do zera gaz z butli jeśli nie będzie efektu odłącz na noc aku przy okazji porannego odpalania możesz sprawdzić VAG-iem co pokazuje czujnik cieczy halla na oko nie sprawdzisz, musi być do tego sprzęt termostat do wymiany
Rafał Ja Opublikowano 27 Września 2015 Autor Opublikowano 27 Września 2015 termostat wlasnie wymienilem i nadal problem z tą temperaturą pozostał... a proszę mi podpowiedziec co bedzie miał gaz do odpalenia..hym...jesli zakręce zawór i wtedy bede palił.... hym...
Arkom Opublikowano 27 Września 2015 Opublikowano 27 Września 2015 Najprostszym sposobem a zarazem najbardziej hymm ogólnym na sprawdzenie czujnika halla jest spr czy ida od niego impulsy ( środkowy przewód we wtyczce najprawdopodobniej jest przewodem impulsowym. Co do temp płynu chłodzącego to tak jak mówiłem spr co widzi ECU VAGiem i porównaj z tym co widzisz na desce.
bartek1605 Opublikowano 28 Września 2015 Opublikowano 28 Września 2015 termostat wlasnie wymienilem i nadal problem z tą temperaturą pozostał... a proszę mi podpowiedziec co bedzie miał gaz do odpalenia..hym...jesli zakręce zawór i wtedy bede palił.... hym... jak już wcześniej było wspomniane reduktor może puszczać i ukł. dolotowy jest wypełniony propan-butanem, a wtedy nie odpalisz tak szybko po zakręceniu zaworu wypal jeszcze resztki z układu
Rafał Ja Opublikowano 21 Października 2015 Autor Opublikowano 21 Października 2015 Przelanczylem autko całkowicie na benzynę, wyłączyłem instalacje i niestety bez zmian.. 3,4 odpalenia normalne za 5 Razem trzeba podkręcić zaś dłużej aby zalapalo.. Spróbuję zająć się czujnikiem temperatury... Hym Witam kolegów, chciałbym odkurzyc powyzszy temat, poniewaz problem nadal twki. po zmianie kopulki,świec, podmienilem APARAT ZAPŁONOWY, oraz nowa sonde lambdę..auto nadal niechce odpalic nie wchodzi na obroty, trzeba dlugo kręcic zanim załapie.... pod VAgiem niestety nadal pozostaje jeden jedyny bład ktorego nieda sie skasowac, Bład czujnika halla..... nawet po podmianie calego aparatu błąd nadal powraca.... Macie jakies pomysly ?? na pomoc w rozw tej syt
Arkom Opublikowano 8 Listopada 2015 Opublikowano 8 Listopada 2015 Dobra podmieniłes Aparat zapłonowy - na nowy czy używkę? Jak ustawileś zapłon po tym zabiegu ? Czy sprawdzałeś napiędzie multimetrem pomiedzy pinami 1 i 3 we wtyczce aparatu zapłonowego ? Sprawdzałaeś czy nie masz przerwy w obwodzie czujnika halla? I ostatnie sprawdzałeś czy nie przeskoczył Ci rozrząd ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się