Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.6 ADP Problem z odpaleniem,dziwne objawy, błędy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam kolegów,proszę o wyrozumiałość jesli coś pomylę albo powtorze problem, ale niestety nigdzie nie odnalazlem konkretnej odp na temat, moze tutaj wraz z kolegami uda sie skutecznie rozwiazac problem króry zechcę przedstawic:

Audi a4b5 1.6 + LPG ( sekwencja ) ADP z 1996r, od pewnego czasu mam problem z odpaleniem swojego audi, otóz musze zdecydowanie dłużej pokręcić zanim autko załapie,wszesniej działo sie to natychmiast paliło od dotknięcia, teraz odpalenie trwa 5-10 sekund po czym w niektorych przypadkach po 1,2 sekundzie gaśnie ponownie, potem odpala normalnie...

Zdecydwałem sie na wymiane kopułki oraz palca,wymienilem rownież świece, aparat zapłonowy został wyjęty,przegladniety wszystko wyglada OK, przepustnica zdemontowana oraz wyszyszczona. Zaraz po złozeniu wszystkiego autko parę razy paliło od tyk, teraz po 1,2 dniach problem nadal powrócił.

Po podłaczeniu auta pod Vag pojawiły sie takie błędy:

Adres 01: Silnik Plik etykiet: 058-907-557-ADP.lbl
Oznaczenie elementu: 8D0 907 557 B
Komponent: 1,6L R4/2V MOTR HS D08
Kodowanie: 04001
Kod serwisu: WSC 00000
VCID: 2F66802CC78C

3 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
00561 - Dopasowanie składu mieszanki
12-00 - Wartość skrajna adaptacji przekroczona (przy obciążeniu)
00561 - Dopasowanie składu mieszanki
15-00 - Wartość skrajna adaptacji nieosiągnięta (na biegu jałowym)
00515 - Czujnik Halla (G40)
29-10 - zwarcie z masą - Sporadyczny
Kody gotowości: B/D

Prosiłbym o jakieś porady na czym w pierwszej kolejnosci sie skupic, może ktoryś z kolegów miał juz taki problem i skutecznie go rozwiązał.

Z góry Dziekuje

Edytowane przez Rafał Ja
Opublikowano

Czujnik hasła do sprawdzenia , sonda też. Sprawdź też czy reduktor gazu nie puszcza. Często to przez puszczający reduktor są takie objawy.

Opublikowano

Myslisz kolego ze reduktor mialby cos bezpośrednio do zapalania ?? hym.. auto odpala mi na benzynie, dopiero po złapaniu temp przełancza sie na gaz.. hym

Opublikowano

To co kolega pisał wyżej warto sprawdzić ale ja od siebie dodam, że warto sprawdzić w parametrach na żywo co pokazuje czujnik temp ECU. Następnie czujnik halla można sprawdzić oraz przepławkę. Co do reduktora - zakręć zawór na butli od gazu i wtedy spróbuj odpalić.

Opublikowano (edytowane)

Proszę mi powiedzieć w jaki sposób można sprawdzić czujnik halla.. Miałem go już zdemontowanego. Sprawdzonego wizualnie wyglądał ok...

A czujnik ECU może mieć wpływ na zapalenie??? Bo zauważyłem że temp silnika osiąga 90 stopni gdy się nagrzeje.. A Przy szybszej prędkości 90,100km spada do 75 stopni.. A gdy zwolnie wraca do normy i jest 90...

Edytowane przez Rafał Ja
Opublikowano

zakręć zawór przy butli gazowej i wypal pozostałość albo wyjeździj do zera gaz z butli

jeśli nie będzie efektu odłącz na noc aku

przy okazji porannego odpalania możesz sprawdzić VAG-iem co pokazuje czujnik cieczy

halla na oko nie sprawdzisz, musi być do tego sprzęt

termostat do wymiany

Opublikowano

termostat wlasnie wymienilem i nadal problem z tą temperaturą pozostał...

a proszę mi podpowiedziec co bedzie miał gaz do odpalenia..hym...jesli zakręce zawór i wtedy bede palił.... hym...

Opublikowano

Najprostszym sposobem a zarazem najbardziej hymm ogólnym na sprawdzenie czujnika halla jest spr czy ida od niego impulsy ( środkowy przewód we wtyczce najprawdopodobniej jest przewodem impulsowym. Co do temp płynu chłodzącego to tak jak mówiłem spr co widzi ECU VAGiem i porównaj z tym co widzisz na desce.

Opublikowano

termostat wlasnie wymienilem i nadal problem z tą temperaturą pozostał...

a proszę mi podpowiedziec co bedzie miał gaz do odpalenia..hym...jesli zakręce zawór i wtedy bede palił.... hym...

jak już wcześniej było wspomniane reduktor może puszczać i ukł. dolotowy jest wypełniony propan-butanem, a wtedy nie odpalisz tak szybko

po zakręceniu zaworu wypal jeszcze resztki z układu

Opublikowano

Przelanczylem autko całkowicie na benzynę, wyłączyłem instalacje i niestety bez zmian.. 3,4 odpalenia normalne za 5 Razem trzeba podkręcić zaś dłużej aby zalapalo..

Spróbuję zająć się czujnikiem temperatury... Hym

Witam kolegów, chciałbym odkurzyc powyzszy temat, poniewaz problem nadal twki. po zmianie kopulki,świec, podmienilem APARAT ZAPŁONOWY, oraz nowa sonde lambdę..auto nadal niechce odpalic nie wchodzi na obroty, trzeba dlugo kręcic zanim załapie.... pod VAgiem niestety nadal pozostaje jeden jedyny bład ktorego nieda sie skasowac, Bład czujnika halla..... nawet po podmianie calego aparatu błąd nadal powraca.... Macie jakies pomysly ?? na pomoc w rozw tej syt

Opublikowano

Dobra podmieniłes Aparat zapłonowy - na nowy czy używkę?

Jak ustawileś zapłon po tym zabiegu ?

Czy sprawdzałeś napiędzie multimetrem pomiedzy pinami 1 i 3 we wtyczce aparatu zapłonowego ?

Sprawdzałaeś czy nie masz przerwy w obwodzie czujnika halla?

I ostatnie sprawdzałeś czy nie przeskoczył Ci rozrząd ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...