Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wyciek płynu z tyłu silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

mam problem z ubytkiem płynu chłodzącego. Ubytek nie jest bardzo duży(około 100-150ml na 500-600km), ale jest, a w sobotę chce wymienić płyn, bo dolewałem wodę i poprzedni właściciel prawdopodobnie(sądząc po tym co widziałem w zbiorniczku po zakupie auta) też płynu tam nie wlewał. Przez dłuższy czas nie mogłem zlokalizować wycieku, bo wszędzie było sucho, ale wczoraj zauważyłem, że mam mokrą plamę na skrzyni biegów i mokry jest element nad tym miejscem z tyłu silnika obok czujnika(o ile się nie mylę czujnika temperatury). Wrzucam zdjęcie z widocznym mokrym elementem(na prawo od niebieskiej wtyczki):

aruinv89.jpg

Z tego co "wymacałem" rurka pod spodem też jest mokra. Chciałbym zapytać czy ktoś wie jak to uszczelnić?

Czy muszę wymienić króciec, w którym siedzi czujnik? Jeżeli tak, to czy jest to ten element:
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3016302019190-HP108_196-O11348-krociec-ukladu-chlodzenia.html

Z góry dzięki za pomoc :)

Opublikowano

Tak to ten 058121132 orginał ASO 70 Zł

Opublikowano

Jeśli króciec nie jest pęknięty to pewnie tylko oring do wymiany. Sprawdź skąd dokładnie cieknie.

Opublikowano

Dzięki Panowie za odpowiedzi :hi:

Jutro obejrzę dokładnie gdzie się leje.

Jeżeli tylko oring, to jest to taki jak z poniższego linku?

http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3022203121350-FE18766-O11348-oring-tulei-cylindrowej.html

Opublikowano

Ja miałem tak ze króciec był cały i uszczelka też ale po prostu jego podstawa ta która jest przykręcana w blok odkształciła się i woda tamtędy uciekała.

Kup nowy króciec w nim masz uszczelkę i masz z głowy na lata.

Nie zerwij śrub bo wtedy będzie kaszana.

Opublikowano

Króciec kupiony. Patrzyłem i nie zauważyłem pęknięć, ale nie mogę zlokalizować skąd dokładnie cieknie. Zauważyłem tylko, że woda pojawia się na tym dekielku, który widać na wrzuconym przeze mnie w pierwszym poście zdjęciu po prawej stronie od czujnika, po za tym mokro robi się w okolicach rurki odchodzącej w dół od króćca, więc możliwe, że tam od spodu jest jakieś pęknięcie/nieszczelność.

Czy przy wymianie tego króćca zwrócić na coś szczególnie uwagę(po za śrubami wspomnianymi przez @wesz82), jakieś możliwe trudności po za kiepskawym dostępem?

I jeszcze pytanie co do odpowietrzenia układu po wymianie płynu - z tego co się doczytałem w "Sam naprawiam" odpowietrzamy lewym przewodem(stojąc przed maską) wchodzącym w ścianę grodziową pomiędzy akumulatorem, a serwem hamulcowym?

Opublikowano

Tak jak mowisz tak sie odpowietrza.zobacz jaki masz plyn i najlepiej wlej juz odpowiedni do vw oooo

Opublikowano (edytowane)

Cześć wam a czy ktoś z was mógłby powiedzieć skąd i dokąd idzie ten krociec?  I jak się to nazywa bo na allegro nie mogę dopasować tej części http://www.directupload.net/file/d/4889/qpumpjui_jpg.htm

Edytowane przez Mateuszsz5w40

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...