Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B6 1.8T BFB silnik do wymiany?


SeboUK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam swoje audi okolo 3 tygodnie, tydzien po zakupie nic sie nie dzialo silnik wciaz ladnie pracowal, nic sie nie zapalalo itd. Oddalem na zrobienie rozrzadu plus pompa wody, nowy olej org. audi 5w40, filtry wiadomo. Dwa dni po wymianie oleju wciaz wszystko bylo ok, zauwazylem jednak ze nowy olej juz zdazyl zrobic sie bardzo ciemny. Pojechalem na wymiane termostatu do tego samego warsztatu i w drodze powrotenj kontrolka od oleju (czerwona). Po zatrzymaniu zobaczylem takze cieknacy plyn (kapal sobie na czujnik cisnienia oleju) , stan oleju byl ok. Przyjechali nastepnego dnia i okazalo sie ze zle zalozyli jeden waz na termostacie, dolali plynu i powiedzieli ze ok. Okazalo sie ze dalej nie jest ok wiec scholowali auto i jeszcze raz zakladali ten termostat. Cos tam niby bylo sparciale ale kolega mechanik jest zdania ze na bank zle zalozyli jakas uszczelke...

Dodatkowo wymienili czujnik od oleju, wyczyscili miske olejowa gdzie znaleziono resztki starego napinacza lancucha i duzo syfu, wspominali tez ze przedmuchiwali co sie dalo wysokim cisnieniem ok 9 bar oraz ze nie nie wiedza w jakim stanie jest pompa olejowa bo nie sciagali. Czy to znaczy ze nie sciagali smoka?

Pojechalem odebrac auto i po 5 minutach jazdy znowu czerwona kotrolka od oleju (gdzie mialo byc juz ok) i po dodaniu gazu silnik wyraznie gorzej pracowal - tak jakby cos klekotalo ale nie lancuch, slychac to jakby z przodu silnika od strony turba tylko ze z przodu. Wracam do nich i stwierdzili ze ten silnik nie byl nalezycie serwisowany i jest poprostu do wywalenia.

Co mam o tym myslec? Faktycznie silnik nadaje sie do wymiany? Jest szansa ze sie myla?

Dodam ze jak odkrecilem korek wlewu oleju na odpalonym silniku to widac bylo ze ma smarowanie u gory.

Silnik to 1.8t BFB o przebiegu 108 tys mil

Pozdro

Edytowane przez SeboUK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sie czerwona kontrolka zapala to sie dalej nie jedzie. Cisnienie niech sprawdza. Jak sciagali miske kolejowa to powinni przeczyscic smoka.Moze zapchany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciesnienie mierzone - 2 bary no ale co z tego jak ono nie wszedzie jest jak silnik jest poprzytykany.

Czerwona lampka zapala sie po przejechaniu kilkuset metrow. Czasem gasnie czasem nie.

Dziwi mnie ze oni tak z marszu twierdza ze silnik do wymiany :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale 2 bary na zimnym, czy ciepłym? , bo na pewno nie na rozgrzanym silniku i wolnych obrotach.

Edytowane przez strazak93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakby były 2 bary to by się nie zapalała kontrolka która działa właśnie na podstawie odczytu ciśnienia.

Sprawdzić ciśnienie oleju porządnie na rozgrzanym silniku! wolne obroty i 2000,3000rpm.

Jak ciśnienie małe to smok do czyszczenia oraz można pokusić się o wymiane pompy oleju.

Jeżeli ciśnienie już wróci a dalej będzie grzechotać to napinacz wałków do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mi sie tak wydaje...

Czekam az kolega mechanik wroci z urlopu i w poniedzialek jade z nim zeby posluchal silnika.

Czyli myslicie ze silnik jest do uratowania jeszcze?

Co do pompy to jaka polecacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wymiany warsztat, a nie silnik.

Czyszczenie smoka, płukanka + nowy porządny olej (np. Liqui Moly High Tec), potem ewentualnie pompa. Warto by jeszcze całą trasę odmy wyczyścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej to juz 3 razy szedl nowy org z audi 5w40.

Miske zdejmowali bo pokazywali mi zdjecie ale jakos nie wydaje mi sie zeby porzadnie tam poczyscili wszystko. Z tego co juz widzialem to tylko patrza w autodacie ile godzin sie liczy za wymiane tego a ile tego i wszystko jest robione na pale aby szybko :facepalm: No i po przygodach z termostatem u nich cos mi sie wydaje ze tam moglo troche syfu zostac w tej misce.

Czekam tylko az kolega wroci z urlopu i jak on uzna ze warto to planuje zrobic takie czyszczenie jak z linka plus wymiana pompy oleju i czyszczenie odmy, na koniec nowy olej i filtr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej to juz 3 razy szedl nowy org z audi 5w40.

Miske zdejmowali bo pokazywali mi zdjecie

Org olej to syf jakich malo leja tam castrata

mojego AVJa doprowadzil prawie do ruiny, mam cala historie serwisowa i wiek co i kiedy bylo lane

u mnie po zdjeciu michy smok byl zawalony po wlasnie serwisowym castracie

jesli jestes w uk to moze cos z rodzimej produkcji np trident od millersa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I juz wszystko wiadomo.

Jestem juz po zdjeciu gornej i dolnej pokrywy. U gory okazuje sie ze napinacz juz oberwal z powodu niskiego cisnienia wiec polecial nowy + lancuch. Walki sa ok, kanaly juz drozne.

Po zdjeciu miski widac od razu profesjonalizm poprzedniej "ekipy". Nawalili tyle silikonu ze smok calkowicie sie nim zatkal no i obrocila sie jedna panewka na korbowodzie i porysowala wal.

Silikon tam plywal poprostu w misce :facepalm: Sito zatkane calkiem

Napinacz juz zalozony z lanuchem, czekam tylko na wal, panewki i korbowod.

Do warsztatu, który tak pieknie wyczyscil mi smoka napisalem ze chce teraz czesc kasy zpowrotem, przynajmniej za ostatnie czyszczenie smoka (£260) niestety tak jak sie spodziewalem olali temat i odwracaja kota ogonem. Ciekawe tylko dlaczego smok byl caly zatkany silikonem po ich czyszczeniu i skad sie ten silikon wzial? A bylo tego tyle ze pompa nie mogla zassac oleju bo sito zatkane silikonem calkowicie. No ale panowie uwarzaja ze zrobili dobra robote i nie poczuwaja sie do winy... Najlepsze jest to ze uwazaja sie za VW / Audi specialist. Szczerze nie polecam.

Gdyby ktos byl w UK to radze unikac:

Autotek

vw-specialists.co.uk

:facepalm:

Edytowane przez SeboUK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawnik i jazda, jestes w uk ;) zwroca wszystkie koszta zwiazane z naprawa

nawalili na miske za duzo, wyplynelo do srodka oderwalo sie i masz cala sytuacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wal wymieniony, korbowod tez, panewki nowe, pompa oleju nowa.

Na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku cisnienie 1.5bara :( na wysokich dochodzi do 4 barow

Jakies pomysly? Bo ja juz zaczynam tracic nadzieje ;)

Podstawa filra z chlodniczka oleju?

Edytowane przez SeboUK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.11.2015 o 16:58, SeboUK napisał:

Wal wymieniony, korbowod tez, panewki nowe, pompa oleju nowa.

Na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku cisnienie 1.5bara :( na wysokich dochodzi do 4 barow

Jakies pomysly? Bo ja juz zaczynam tracic nadzieje ;)

Podstawa filra z chlodniczka oleju?

Witam kolego rozwiazales juz problem ? czy słychać to było u ciebie od strony wydechu ? takie grzechotanie obawiam się że u mnie też zapchane kanaliki od silikonu itd :( odpisz jak najprędzej :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...