Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Brak mocy do 2000/min, analiza logów dynamicznych


audia4b5tdi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od 2 lat posiadam Audi A4 B5, 1.9 TDI, 2000r, TipTronic, 115KM i opisywany problem występuje od samego początku.

Mianowicie niezależnie od rozgrzania silnika, wciskając pedał gazu obroty wchodzą do poziomu 2000/min z pewną prędkością niezależną od wychylenia tegoż pedału. Jest to prędkość odczuwalnie wolniejsza niż powyżej 2000/min, gdyż wówczas dostaje wyraźnego kopa.

Dodatkowo delikatne wciśnięcie pedału gazu powoduje nieco szybsze wchodzenie na obroty niż powiedzmy wychylenie o 25% albo więcej.

Poza tym auto ma dość bogatą historię napraw, także pewne komponenty można będzie raczej wykluczyć. Co do tej pory zostało zrobione:

- skrzynia wyremontowana (zarówno wymienione hydrosprzęgło jak i zrobiony remont układu mechanicznego przekładni)

- wymiana uszczelki pod głowicą oraz głowicy

- wymiana turbosprężarki + węże ciśnieniowe

- "regeneracja" pompowtryskiwaczy (spędziły w myjce ultradźwiękowej około 2dni)

- czyszczenie EGR

Na samym początku było gorzej niż na chwilę obecną, bo auto potrafilo wchodzić na 2000 obrotów nawet 3-4s, ale w trakcie wymiany głowicy okazało się, że gumki na pompach były uszkodzone. Po ich wymianie sytuacja się znacznie polepszyła, tak że teraz brakuje mu do pełnej wydajności jakieś 1-2s. Przy okazji wymiany gumek pompki zostały wyregulowane wg stanu fabrycznego, także powinno tam wszystko być ok.

Ciekawostka:

Ostatnio miałem dziurkę w jednym z węży turbiny (ten o dużej średnicy, nie znam nazewnictwa). Ciśnienie do turbiny dochodziło mniejsze, bo jego część uchodziła bokiem przez szparkę. Rezultat był taki, że na obwodnicy powyżej 100km/h rozłączało turbine i wyskakiwał bład VAG, bodajże 17194. Ogólnie moc w całym zakresie spadła nawet, gdy turbina była załączona - gdzieś tak na oko był to spadek o jakieś 15%. I teraz co najciekawsze, w tej sytuacji, auto szło od samego startu praktycznie równomiernie - czyli przyspieszenie między 1000 a 2000 obrotów oraz powyżej 2000 było identyczne (może była mała niewyczuwalna róznica). Czyli opisywany błąd można powiedzieć zniknął. Jednakże po wymianie węża na nowy, moc wróciła, ale wrócił powyższy błąd (czyli brak mocy na przedziale do 2000/min).

Być może będzie to jakaś wskazówka.

Generalnie auto oglądało już kilku mechaników i każdy rozkładał ręce. Dlatego w końcu znalazłem trochę czasu i porobiłem logi dynamiczne, które zamieszczam poniżej (grupa 3 robiona 2x przez pomyłkę, ale zamieszczam od razu obie wersje, może będzie przydatne):

https://dl.dropboxusercontent.com/u/24278830/LogiVAG/log_001.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/24278830/LogiVAG/log_003.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/24278830/LogiVAG/log_004.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/24278830/LogiVAG/log_008.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/24278830/LogiVAG/log_010.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/24278830/LogiVAG/log_011.jpg

Proszę o analizę powyższych logów oraz porady co można zrobić, aby auto zaczęło w pełni prawidłowo funkcjonować.

Jeżeli ktoś już miał podobny problem - wszelkie sugestie mile widziane.

W razie zbyt małej ilości szczegółów - proszę pytać, będę dopowiadał na bieżąco.

PS: Mam dostęp do identycznego auta w wersji kombi i tam nie ma żadnych opóźnien, auto ciągnie od samego startu. Także sugestie, że to przypadłość silnika raczej nie będą trafne.

Pozdrawiam.

Edytowane przez audia4b5tdi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na logach sie nie znam, ale polecam sprawdzić cały układ podciśnień- w szczególności n75. n18 i egr wyrzuć profilaktycznie, zaślep w cholere. Kiedyś jak uszkodził mi się zaworek zwrotny podciśnienia to miałem takie same objawy :) do 2000obrotów nie wkręcał się w ogóle ale na wyższych torpeda... jechałem tak 500km przez niemcy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

synchro do poprawy, turbo późno wstaje bo dopiero przy 2100 rpm., przepływka ok choć ograniczenie dymienia spada na wysokich obrotach co moze swiadczyć o nieszczelności dolotu co potwierdza pózno wstające turbo.

Sprawdz układ dolotowy i zrób jeszcze log 11BS, statyczne 13 i 23.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzieki. Sprawdzę układ i porobię logi.

Nie bardzo wiem o co chodzi - mógłbyś napisać coś więcej o tym synchro? W jaki sposób poprawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki w wolnej chwili posprawdzam co trzeba i dorzuce logi.

UPDATE

Witam,

Trochę trwało nim udało mi się zgrać z moim mechanikiem w czasie i zostawić mu auto do sprawdzenia układu dolotowego.

Tak jak doradziliście sprawdzony został cały układ podciśnień.

Rezultat jest taki, że układ został sprawdzony z użyciem kompresora i okazał się szczelny.

Dodatkowo sprawdzone zostały wszystkie wężyki ciśnieniowe i też są ok.

Z okazji innej usterki wymieniłem także zawór N75. Jednak nie przyniosło to poprawy w opisywanym przypadku.

Synchro nie zmieniałem, bo wcześniej był ustawiony na 0 i w niczym to nie pomagało. Okazało się, że mechanik mi wcześniej wyregulował to na maxa na minus, bo podobno wówczas turbina powinna lepiej startować. Jednak mam to na uwadze i w przyszłości jeszcze z tym poeksperymentuję.

Podsumowując: nadal jestem w punkcie wyjścia.

Dorobiłem logi statyczne 11, 13 i 23. Jeżeli chodzi o BS11, to nigdy wcześniej nie robiłem logów statycznych, ale zdaje się mój VCDS ma zablokowaną opcję BS.

Wysłałem już ticket o aktywację, ale nie wiem czy ją otrzymam. Czy jest jakiś sposób aby wykonać te logi bez aktywacji (lub inny program)?

Z tej okazji na razie nie dodam logów BS11, a w zamian zrobiłem statyczne na wszelki wypadek.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/24278830/LogiVAG/log_stat_011.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/24278830/LogiVAG/log_stat_013.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/24278830/LogiVAG/log_stat_023.jpg

Macie może jeszcze jakieś inne pomysły?

Tak mi przyszło na myśl, czy jest możliwe, aby turbina miała wgraną nie do końca poprawną mapę?

Nie znam historii tego auta, więc nie wiem czy ktoś nie grzebał przy programie.

Pozdrawiam

UPDATE

Problem rozwiązany.

Ostatecznie, pewnego dnia auto straciło trochę, aczkolwiek wyczuwalnie na mocy (w całym zakresie).

Pojechałem na hamownie sprawdzić o ile jest słabsze i przy okazji się dowiedziałem, że 1 pompowtrysk ma parametry poza skalą. Należałoby zregenerować.

Po wstawieniu zregenerowanych wtrysków auto odzyskało pełną moc w całym zakresie. Ciągnie prawidłowo już od samego dołu.

Interesujące jest to, że najwyraźniej wtryski musiały powoli się kończyć już od bardzo długiego czasu (bo zakładam, że to jedyna przyczyna opisanego przeze mnie w tym poście problemu) i nawet jeszcze pół roku temu parametry statyczne miały w porządku. Z tego wynika, że jak wszystkie opcje zawiodą, to warto wtryski oddać do sprawdzenia mimo, że nic jasno nie wskazuje na to, aby miały się kończyć.

Edytowane przez audia4b5tdi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...