piogorski 0 Opublikowano 5 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2015 (edytowane) Panowie pytanko W mojej BLB ubywa olej. na liczniku mam 250k 70k temu swap pompy z 1,9 30k temu zmiana głowicy, głowica była uszczelniona i zrobiona na tip top. Cały czas używam oleju motul 8100 x-clean 5w40 wchodzi mi po swapie 5,4L więc kupuję 6L. Przez 10k kilometrów muszę dolać te 0,6 L co mi zostaje - trochę sporo. kopcić samochód nie kopci, może jak wkręcę na większe obroty. intercooler jest trochę zawalony olejem, bo turbo popuszcza. Pytanie: 1. przejść na jakiś bardziej lepki olej ?? jeśli tak to jaki. 2. może pomogą jakieś specyfiki uszczelniające ??? można stosować czy lepiej dać spokój z nimi. Dzięki Edytowane 5 Października 2015 przez piogorski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wihajster 31 Opublikowano 5 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2015 Przez 10k kilometrów muszę dolać te 0,6 L co mi zostaje - trochę sporo. chyba sobie jaja robisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SotoM 20 Opublikowano 5 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2015 Przez 10k kilometrów muszę dolać te 0,6 L co mi zostaje - trochę sporo.chyba sobie jaja robisz zgadzam się... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piogorski 0 Opublikowano 5 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2015 (edytowane) Przez 10k kilometrów muszę dolać te 0,6 L co mi zostaje - trochę sporo.chyba sobie jaja robisz zgadzam się... nie wiem jaka jest norma więc wole zapytać. czyli że 0,6 jest w normie i nie zawracać sobie i innym głowy. wcześniej miałem paska FL i nawet grama nie dolewałem. Edytowane 5 Października 2015 przez piogorski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Musashi 13 Opublikowano 5 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2015 dopuszczlna norma VAG to 1L/1000 km, przynajmniej tyle deklaruje producent, znam przypadki pojazdow dla ktorych oddalono zgloszenie naprawy gwarancyjnej przy takim zuzyciu oleju.... ilosc jak jak najbardziej prawidlowa, mozesz sprobowac zmienic olej na motul specific 505.01 5w40. ma odrobine wyzsza lepkosc niz xclean. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boosman 0 Opublikowano 5 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2015 chłopie zostaw to - niech sobie weźmie i przesmaruje wydech - to niewiele Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawelkiwi 26 Opublikowano 5 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2015 Śmiem wątpić aby nawet turbo przepuszczało. Zawalony intercooler to taki w którym jak odłączysz przewód to olej się wylewa. Nie jeden użytkownik Audi po takim przebiegu chciałby mieć zużycie 0,6l/10000km - ideał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piogorski 0 Opublikowano 12 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2015 dopuszczlna norma VAG to 1L/1000 km, przynajmniej tyle deklaruje producent, znam przypadki pojazdow dla ktorych oddalono zgloszenie naprawy gwarancyjnej przy takim zuzyciu oleju.... ilosc jak jak najbardziej prawidlowa, mozesz sprobowac zmienic olej na motul specific 505.01 5w40. ma odrobine wyzsza lepkosc niz xclean. Masushi czyli polecasz aby przejść na Motul specyfic 5w40 jest bardziej lepki i może zmniejszyć ubywanie oleju. Na dniach mam zamiar wymieniać więc chyba tak zrobie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Musashi 13 Opublikowano 12 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2015 jezdzilem na roznych olejach. jeżdziłem też na xclean, i specific jednak ma odrobine mniejsze zuzycie. aktualnie tez mam BLB i leje mu specific`a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leopold27 41 Opublikowano 12 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2015 kolego jak byś myślał przechodzić na inny olej to polecam valvoline 5w40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piogorski 0 Opublikowano 12 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2015 (edytowane) kolego jak byś myślał przechodzić na inny olej to polecam valvoline 5w40 valvoline DuraBlend Diesel 5W40 505.01 czy Valvoline MaxLife 5W40 SYNTHETIC 502.00/505.00 VALVOLINE SYNPOWER 5W40 502.00 / 505.00 Edytowane 12 Października 2015 przez piogorski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Musashi 13 Opublikowano 12 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2015 jedyny olej syntetyczny valvoline spelanijacy norme 505.01 do silnika PD to http://www.valvolineeurope.com/polish/products/engine_oils/synpower_xtreme/cid%287875%29/synpower_xtreme_mst_c3_5w-40 natomiast producent nie podaje wartosci HT/HS. wiec trudno go porownac do motula.... a ten durablend 505.01 to polsyntetyk. pozostale nie spelniaja normy PD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piogorski 0 Opublikowano 14 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2015 (edytowane) Zakupiłem dzisiaj Millers Oils XF Longlife 5w40 jest sporo droższy zobaczymy jak będzie się sprawował. 100% syntetyk do PD i ma dobre parametry. Edytowane 14 Października 2015 przez piogorski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Musashi 13 Opublikowano 15 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2015 moze byc.to dobry olej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się