Skocz do zawartości
IGNOROWANY

ubywanie oleju


piogorski

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie pytanko

W mojej BLB ubywa olej.

na liczniku mam 250k

70k temu swap pompy z 1,9

30k temu zmiana głowicy, głowica była uszczelniona i zrobiona na tip top.

Cały czas używam oleju motul 8100 x-clean 5w40 wchodzi mi po swapie 5,4L więc kupuję 6L.

Przez 10k kilometrów muszę dolać te 0,6 L co mi zostaje - trochę sporo.

kopcić samochód nie kopci, może jak wkręcę na większe obroty.

intercooler jest trochę zawalony olejem, bo turbo popuszcza.

Pytanie:

1. przejść na jakiś bardziej lepki olej ?? jeśli tak to jaki.

2. może pomogą jakieś specyfiki uszczelniające ??? można stosować czy lepiej dać spokój z nimi.

Dzięki

Edytowane przez piogorski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez 10k kilometrów muszę dolać te 0,6 L co mi zostaje - trochę sporo.

chyba sobie jaja robisz :facepalm::decayed:

zgadzam się...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez 10k kilometrów muszę dolać te 0,6 L co mi zostaje - trochę sporo.

chyba sobie jaja robisz :facepalm::decayed:

zgadzam się...

nie wiem jaka jest norma więc wole zapytać.

czyli że 0,6 jest w normie i nie zawracać sobie i innym głowy.

wcześniej miałem paska FL i nawet grama nie dolewałem.

Edytowane przez piogorski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dopuszczlna norma VAG to 1L/1000 km, przynajmniej tyle deklaruje producent, znam przypadki pojazdow dla ktorych oddalono zgloszenie naprawy gwarancyjnej przy takim zuzyciu oleju.... :decayed:

ilosc jak jak najbardziej prawidlowa, mozesz sprobowac zmienic olej na motul specific 505.01 5w40. ma odrobine wyzsza lepkosc niz xclean.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmiem wątpić aby nawet turbo przepuszczało.

Zawalony intercooler to taki w którym jak odłączysz przewód to olej się wylewa.

Nie jeden użytkownik Audi po takim przebiegu chciałby mieć zużycie 0,6l/10000km - ideał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dopuszczlna norma VAG to 1L/1000 km, przynajmniej tyle deklaruje producent, znam przypadki pojazdow dla ktorych oddalono zgloszenie naprawy gwarancyjnej przy takim zuzyciu oleju.... :decayed:

ilosc jak jak najbardziej prawidlowa, mozesz sprobowac zmienic olej na motul specific 505.01 5w40. ma odrobine wyzsza lepkosc niz xclean.

Masushi czyli polecasz aby przejść na Motul specyfic 5w40 jest bardziej lepki i może zmniejszyć ubywanie oleju.

Na dniach mam zamiar wymieniać więc chyba tak zrobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezdzilem na roznych olejach.

jeżdziłem też na xclean, i specific jednak ma odrobine mniejsze zuzycie.

aktualnie tez mam BLB i leje mu specific`a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego jak byś myślał przechodzić na inny olej to polecam valvoline 5w40

valvoline DuraBlend Diesel 5W40 505.01

czy

Valvoline MaxLife 5W40 SYNTHETIC 502.00/505.00

VALVOLINE SYNPOWER 5W40 502.00 / 505.00 Edytowane przez piogorski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedyny olej syntetyczny valvoline spelanijacy norme 505.01 do silnika PD to http://www.valvolineeurope.com/polish/products/engine_oils/synpower_xtreme/cid%287875%29/synpower_xtreme_mst_c3_5w-40

natomiast producent nie podaje wartosci HT/HS. wiec trudno go porownac do motula....

a ten durablend 505.01 to polsyntetyk.

pozostale nie spelniaja normy PD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupiłem dzisiaj Millers Oils XF Longlife 5w40 jest sporo droższy

zobaczymy jak będzie się sprawował.

100% syntetyk do PD i ma dobre parametry.

Edytowane przez piogorski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...