Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Regulacja pompowtryskiwaczy po demontażu krzywek pompowtryskiwaczy - UJEMNE BIPy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich

Ostatnio zmagałem się z problemem głośnej basowej pracy silnika w Audi A4 B7 Kombi 1,9 BRB 116KM. Po dłuższej trasie silnik zaczął dziwnie pracować, temat jest dość dobrze opisany w innym linku. Mianowicie po zdjęciu pokrywy rozrzadu rzeczywiscie wyrzuciło dwie zaslepki (broki) kanalów olejowych, obydwie odnalezione jedna zaklinowała się pomiędzy wózkami krzywek pompowtryskiwaczy. Zaprasowaliśmy cztery nowe wytoczone miedziane koreczki. Silnik wrócił do swojej kultury pracy basowe bicie ustało jednak po zmontowaniu krzywek silnik stracił nieco mocy. Nie regulowałem za pierwszym razem śrub regulacyjnych pompek. Wózki zostały zamontowane w takim samym porządku jak orgyinalnie. Silnik zrobił sie mułowaty. Doszedłem do puntku regulacji pompowtrysków za pomocą czujnika zegarowego tak jak to tez jest opisane w innych postach. Ustaliłem wszystkie cztery pompki wg procedury podanje na forum wracajac zawsze sruba o -180 stopni. Silnik dostał ponwonie kopa spalanie wróciło na poziomie 6l na trasie wszystko jak nalezy. Jednak mam wrażenie że cieżej pali rano pracuje też nieco twardo niz przed regulacją. Zobaczymy jak bedzie w zimie.

To co mnie niepokoi po podłaczniu pod kompa wyglada to tak:

zss8b2v9.jpg

BIPY są na poziomie -35 - 30 największa wartość występuje na pierwszym cylindrze około -45.

Moje pytanie jest takie czy regulacje dla tego silnika BRB dla pompek PPD powinna zostać wykonana o kat - 225 stopni i czy będzie to miało przełożenie na lepsze BIPY bliższe zeru? Czy mechaniczna regulacja pompowtrysku bedzie miała przełożenie na zmianę tego paramteru?

Zastanawiam się czy jest sens sie bawić w kolejna regulację próbująć ponownie z czujnikiem zegarowym .

Prosze o informację czy zastostwoałem dobra kąt powrotu sruby regulacyjnej - 180 stopni?

Pozdarawiam

i dziekuje za odpowiedzi i cenne rady!

Edytowane przez wrclaguna
Opublikowano

Ale na tym screenie wszystko jest w porządku :decayed: , dzieje się coś z silnikiem ?

Są jakieś niepokojące objawy ?

Opublikowano

Nic się nie dzieje nie wiem tylko jakie BIPy były przed regulacją wtrysków może były lepsze chciałbym tylko wiedziec czy mozna poprawic ten paramtr ponowną regulacją.

Dodam że screen został zrobiony zaraz po wymianie filtra paliwa regulacja została zrobiona równolegle z wymiana oleju i wszyskich filtrów.

Może ktoś podzielić się swoimi BIPami dla tego / podobnego silnika na biegu jaołowym?

Opublikowano (edytowane)

co prawda ja mam avf w b6 ale bipy mam takie http://vaglog.pl/log_235407.htmli na zimym a tutaj na rozgrzanym silniku http://vaglog.pl/log_194189.htmli też są ujemne jeżdże tak już ponad rok i nic złego się nie dzieje tylko czasami mam tak że jak jest motor rozgrzany to czuć bujanie na tyłku ale nie wiem czy to czasem nie jest od dwumasy bo po wciśnieciu sprzegla chrobotanie ustaje.

Edytowane przez Jarek882

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...