llooll19 Opublikowano 7 Listopada 2008 Opublikowano 7 Listopada 2008 Witam. Znalazłem sie w niezręcznej sytuacji. ;( ;( ;( ;( ;( Szósty mechanik i żaden ze znajomych pasjonatów nie wie co stuka. Stuka rytmicznie metalicznie, przy ruchach sprzęgłem, dynamicznym dodawaniem gazy (tylko podczas jazdy) oraz przy hamowaniu silnikiem. Nie zawsze wystepuje to stukanie.Ostatnio zaczyna zagłuszać mi radio i szlak mnie trafia. Jedno co wykluczam to sprawdzone przeguby. Z bratem wspólnie doszliśmy do wniosku że to albo skrzynia albo sprzęgło....... Mechanicy nic konkretnego nie podejrzewają ale coś z tym trzeba zrobic. Najbardziej według mnie fachowy z pośród tych 6-ciu ,jest w stanie mi zrobić " przegląd " skrzyni biegów i sprzęgła za 400 zł. I liczy na to że czegoś sie doszuka.I tu licze na waszą pomoc.... a. czy 400 zł na ceny z malego miasteczka to dużo? b. zakładając że ten mechanik wie to i owo i ma już siwe włosy jest w stanie znaleść na sucho tego typu luz czy usterke? c. nawet jakby nie znalazł to pewnie warto coś wymienic gdy już bedzie wszystko otwarte ... ale co ? (podejrzewam ze komplet sprzęgła?) d. co zrobić gdy to nie pomoże w odnalezieniu usterki ??? z góry bardzo dziekuje za każdą nawet najmniejszą pomoc....wycene.. cokolwiek pozdrawiam ------------------- ADP 1,6 sedan '95
ROGER Opublikowano 7 Listopada 2008 Opublikowano 7 Listopada 2008 miałem podobny objaw jak za słabo dokręciłem śruby mocujące amortyzatory te trzy pod maską
llooll19 Opublikowano 7 Listopada 2008 Autor Opublikowano 7 Listopada 2008 amortyzatory pod maską ? dawały o sobie znać podczas hamowania silnikiem , dodawaniu gazu i zmianie biegów(ruchu sprzegłem) a przy wrzuceniu luzu nagle milkło ?
ROGER Opublikowano 7 Listopada 2008 Opublikowano 7 Listopada 2008 tak bynajmniej było w moim przypadku bo twoje i moje auto ciągnie na przednią oś
llooll19 Opublikowano 7 Listopada 2008 Autor Opublikowano 7 Listopada 2008 czy ja sam jestem w stanie sprawdzić stan dokrecenia owych śrub ? i co to są za amortyzatory ? dzieki i pozdrawiam
rikardo Opublikowano 7 Listopada 2008 Opublikowano 7 Listopada 2008 czy ja sam jestem w stanie sprawdzić stan dokrecenia owych śrub ? i co to są za amortyzatory ? dzieki i pozdrawiam Jesteś jak podniesiesz maskę po lewej i prawej stronie przy przedniej przegrodzie znajdują się trzy śruby mocujące podporę kolumny zawieszenia. Dokładnie nie pamiętam, ale dwie jest z jednej a trzecia z drugiej strony przegrody łatwo je poznasz są to duże śruby. Jeśli nie odkręcałeś ich to nie sądzę, aby się popuściły.
ROGER Opublikowano 7 Listopada 2008 Opublikowano 7 Listopada 2008 tak ,to są przednie amory przykręcane na trzy śruby każdy na górze kopuły bo na dole jest każdy przykręcany na jedną śrubę do wahacza a ty sprawdź te pod maską
llooll19 Opublikowano 8 Listopada 2008 Autor Opublikowano 8 Listopada 2008 Nic ze śrubami nie robiłem i jak mam być szczery to na 99% nie z amorków stuka ale oczywiście wyklucze to zanim zaczne rozbierać skrzynie .... czekam na kolejne wiadomości i dziekuje za zainteresowanie[br]Dopisany: 07 Listopad 2008, 20:47_________________________________________________to nie śruby ani amorki... nic z tych rzeczy..... na 99% to dwumas albo sprzęglo.... Czy jest ktoś w stanie powiedzieć w którym miejscu dokladnie w b5 adp jest koło dwumasowe ? bede wdzieczny
majkel_majki Opublikowano 8 Listopada 2008 Opublikowano 8 Listopada 2008 Koło dwumasowe jest tam gdzie w samochodzie masz koło zamachowe. Między silnikiem a skrzynią. Bez zrzucenia skrzyni do niego nie dojdziesz.
llooll19 Opublikowano 8 Listopada 2008 Autor Opublikowano 8 Listopada 2008 skąd mam wiedzieć jaki dokładnie numer koła potrzebuje ? 415003010? 415013910? to jest koło zamachowe dwumasowe ? http://www.motoallegro.pl/item473363137_sprzeglo_kolo_zamachowe_vw_audi_a4_1_6_adp.html ? raczej nie ... ale niby do takiego auta jak ja mam a tam niby jest dwumasa ,tak ?
Chevelier Opublikowano 9 Listopada 2008 Opublikowano 9 Listopada 2008 Siemka Jeśli chodzi o dwumas to najlepiej rozebrać powinien być na nim zapisany numer części. Ale jak dwumas się rozleciał to przy ruszaniu powinien występować jak gdyby poślizg w przeniesieniu napędu na koła auto jakby rusza rzuci nim i dalej jedzie przynajmniej u mnie tak było jak rozerwałem koło dwu masowe .
ROGER Opublikowano 9 Listopada 2008 Opublikowano 9 Listopada 2008 ty w silniku 1.6 niemasz dwumasa sprawdź tarcze sprzęgłową może popękały sprężyny
llooll19 Opublikowano 9 Listopada 2008 Autor Opublikowano 9 Listopada 2008 tylko chciałbym wiedzieć skąd ta pewność ?? bo prowadze też dyskusje z mechanikami , znajomymi i forumowiczami z innych fór i wypowiada sie wielu mechaników gdzie zdania są podzielone :/
and Opublikowano 22 Czerwca 2009 Opublikowano 22 Czerwca 2009 ty w silniku 1.6 niemasz dwumasa sprawdź tarcze sprzęgłową może popękały sprężyny czy docisk sprawdzić?bo tam widziałem spręzyny
mariuszA4dg Opublikowano 22 Lipca 2009 Opublikowano 22 Lipca 2009 a może to poduszka silnika? sprawdź czy są dokręcone.
baraka Opublikowano 23 Lipca 2009 Opublikowano 23 Lipca 2009 w adp niemasz dwumasa,tydzien temu sprzeglo wymienialem i wszystko widzialem,,jest tam sztywne kolo,ale i tak mozna to sprawdzic po numerze silnika,np moj numer silnika zaczyna sie na 0544 itd..dwumas moze byc dopiero po numerze 170001 ale niemusi
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się