scOOtt Opublikowano 16 Października 2015 Opublikowano 16 Października 2015 (edytowane) Witam serdecznie.Przyszedł czas na przesiadkę po 11 latach bezproblemowej jazdy Fordem Fiestą r.2004 - auto kupiłem bezpośrednio z salonu. Będzie do sprzedania - w weekend wystawię ogłoszenie. Do rzeczy.Poszukiwania nie trwały zbyt długo. Raptem niecały miesiąc. Obejrzałem w tym czasie 2 egzemplarze - dość zadbane ale po dzień dzisiejszy się nie sprzedały....Od początku liczyłem się z wydaniem odpowiedniej gotówki aby kupić auto w stanie pozwalającym stwierdzić, że będzie jeździło a nie psuło się.Podczas czytania artykułów i edukowania się co nie co (jestem totalnym laikiem umiejącym zmienić koło i wymienić płyny eksploatacyjne) zwróciłem uwagę, że polecano tu użytkownika Miszel.Odezwałem się więc do niego o pomoc w zakupie auta.Dokładnie sprecyzowałem swoje oczekiwania oraz budżet jakim dysponuję.I tak oto zakupiłem od Michała taki egzemplarz:Audi A4 B6 2004r 1.9TDi ze skrzynią (zaraz będziecie pewnie jechać po mnie) Multitronic To co dała fabryka:E4J = Pakiet S-Line Exterieur (schwarz pakiet)7A0 = Bez odtwarzacza cd/instalacji do odtwarzacza płyt cd4UE = airbag kierowcy i pasażera z przodu6XD = zewnetrzne lusterka: sterowane elektrzynie, podgrzewane5SL = zewnetrzne lewe lusterko wsteczne: nie sferyczne5RU = Lusterko wsteczne zewnętrzne z powiększonym polem widzenia (konvex)1KD = Hamulce tarczowe tył1JD = Pakiet zawieszenie komfortowe1LB = tarcze hamulcowe z przodu3FA = Bez szyberdachu (dach pełny)5TD = Aluminiowe wkładki ozdobne wyposażenie7X0 = Brak dźwiękowej sygnalizacji przy parkowaniu4R5 = Elektryczne szyby przódF0A = no special purpose vehicle, standard equipment standardowe wyposazenie (nie jest to pojazd specjalnego przeznaczenia)8GU = alternator 140A0G7 = 5-biegowa aut. skrzynia biegów tiptronic (multitronic o oznaczeniu HPP)0YH = Weight range 8 installation control only, no requirement forecast (??)0JG = 7 kategoria wagowa przedniej osi, zakres wagowy 7T9J = Silnik 4-cylindrowy wysokoprężny turbo 1,9/96kw3NZ = Oparcie tylne dzielone8JH = elipsoidalne reflektory dla ruchu prawostronnegoU1A = licznik z prędkościomierzem w km/h, zegarem, tacho, licznikiem podrozyX0A = program sprzedaży w Niemczech1N1 = Elektryczno-hydrauliczne wspomaganie układu kierownicy7Q0 = Bez systemu nawigacyjnegoCL6 = Obręcz koła ze stopów lekkich 7,5j x 17h2 et437K0 = Bez układu kontroli ciśnienia w oponach4X3 = boczne poduchy z kurtynami2K7 = Zderzak wzmocniony6R0 = Automatyczna skrzynia biegow3L3 = reczne ustawianie wysokosci przednich siedzenVW1 = Szkło atermiczne do szyby drzwi, szyb bocznych3Y0 = Bez rolety przesiwsłonecznej4K4 = Centralny zamek ze zdalnym sterowaniem radiowym, sterowaniem wewnętrznym i oddzielnym sterowaniem zamka pokrywy bagażnika.5D1 = czestotliwosc (prawdopodobnie pilota od centralnego) 433.92 MHz1SA = Bez osłony dolnej zespołu napędowego0GZ = Koncepcja spalin: eu3 (poprzedni właściciel w 2007 r. doposażył auto w DPF )Q1D = przednie fotele sportowe kubełkowe4GH = przednia szyba przyciemniana z pasem przeciwsłonecznymAuto z końca produkcji, regularnie serwisowane do 165 tyś w ASO (rok 2013) później w jednym niemieckim warsztacie do 01.08.2015 do przebiegu 211 tyś. Obecnie 213 tyś. Autem wróciłem na kołach prawie 600 km- nie musiałem łapać stopa po drodze, korzystać z lawety - nie pojawiło się nic co zakłóciłoby spokój i przyjemność podróżowania tym autem Do zrobienia w najbliższym czasie:Wymiana przewodu turbina-intercooler w kształcie S ZROBIONEWymiana termostatu ZROBIONENaprawa wysuwanego podudzia w fotelu kierowcy / przekładka na fotele kubełkowe S-Line Alcantara z materiałem Speed ZROBIONEPodniesienie auta (zawieszenie gwintowane AP - za duża gleba jak dla mnie) ZROBIONEWymiana oleju w skrzyni Multitronic + diagnostyka (już umówiłem się z Bart-s) ZROBIONEDołożenie parktronicMontaż RNS-EOświetlenie LED ZROBIONEZmiana kierownicy na S-Line w pikowanej skórzeWymiana uszczelniacza wału napędowego ZROBIONEDołożenie podszybia ZROBIONEZakupione dywaniki - dzięki artur10a (http://a4-klub.pl/index.php?/topic/333581-dywaniki-dedykowane-geyer-hosaja-audi-i-inne/?p=4616972) ZROBIONEZakupiony setup na zimę: ZROBIONEOpony Michelin Alpin A4 - 205/55Dzięki Michał za cierpliwość - byłem bardzo marudny - mam nadzieję, że będzie bezawaryjnie.Temat będę aktualizował Do zobaczenia na szosie Edytowane 14 Października 2016 przez scOOtt
azure Opublikowano 16 Października 2015 Opublikowano 16 Października 2015 Autko wizualnie na fotkach fajne, jak dobrze kojarzę stało za konkretną kwotę... dla mnie ma trzy minusy: brak quattro, multitronic i TDI ;-) quattro dołożyć, przy okazji wywalisz multitrona... a z TDI będziesz musiał żyć :-) Bezawaryjności!
scOOtt Opublikowano 25 Października 2015 Autor Opublikowano 25 Października 2015 (edytowane) Termostat wymieniony, zawieszenie podniesione (masakra z tym była) i na koniec wąż turbo-intercoolerStary nieszczelny wąż nabrudziłWszystko wyczyszczone, umyte.Termostat ładnie łapie temperaturkę i trzyma jak trzeba 90 stopni.Wracając miałem przygodę... Gaz do dechy raz, drugi, trzeci świst i nagły spadek mocy, obroty falują auto nie chce jechać prawie gaśnie.Wypadł wąż - wrociłem na poprawkę - poprawnie zamontowany już nie sprawia żadnych problemów.Założyłem thermotec - jest trochę krótszy niż oryginał. Ale po zamontowaniu wszystko się elegancko spasowało.Teraz tylko olej w skrzyni u Bartka i w połowie roku 2016 rozrząd.Pozdrowionka. Jestem już po wymianie oleju w multitronicu u @Bart-s. Dzięki Bartek za pracę i podzielenie się wiedzą. Miło było Cię poznać Polecam z czystym sumieniem jego usługi wszystkim użytkownikom multitronic'a Edytowane 22 Października 2015 przez scOOtt
lopes1987 Opublikowano 27 Października 2015 Opublikowano 27 Października 2015 Furka bardzo ładna, sam mam multitronic i jak się dba to jest wszystko ok i cieszy długie lata...
scOOtt Opublikowano 20 Listopada 2015 Autor Opublikowano 20 Listopada 2015 (edytowane) Witajcie. Trochę już zrobiłem - mianowicie: Wpadł pakiet oświetlenia LED (rejestracja, wnętrze, postojówki), dołożyłem podszybie, wymieniłem uszczelniacz wału napędowego. W chwili obecnej raz na jakiś czas auto po zapaleniu nie ma mocy (sporadycznie). Wyłączenie i włączenie silnika rozwiązuje problem. Auto podłączone do komputera - zero błędów. Podejrzewam zawór N75 ale aby to sprawdzić muszę podnieść maskę w chwili kiedy występuje owy brak mocy i sprawdzić czy zaworek się podniósł czy stoi w miejscu (biała kreseczka) - tak mi powiedział mechanik. Póki co jeździ i nic się nie dzieje. Dziś pojadę umyć i odkurzyć auto i wieczorem postaram się wrzucić więcej fotek - auto jest już na zimowym setupie. Na chwile obecną jedno tuż po montażu LEDów od @Tomii Edytowane 21 Listopada 2015 przez scOOtt
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się