Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pierwsze Audi - oby latał tak jak Adam :)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam serdecznie.
Przyszedł czas na przesiadkę po 11 latach bezproblemowej jazdy Fordem Fiestą r.2004 - auto kupiłem bezpośrednio z salonu. Będzie do sprzedania - w weekend wystawię ogłoszenie. Do rzeczy.
Poszukiwania nie trwały zbyt długo. Raptem niecały miesiąc. Obejrzałem w tym czasie 2 egzemplarze - dość zadbane ale po dzień dzisiejszy się nie sprzedały....
Od początku liczyłem się z wydaniem odpowiedniej gotówki aby kupić auto w stanie pozwalającym stwierdzić, że będzie jeździło a nie psuło się.
Podczas czytania artykułów i edukowania się co nie co (jestem totalnym laikiem umiejącym zmienić koło i wymienić płyny eksploatacyjne) zwróciłem uwagę, że polecano tu użytkownika Miszel.
Odezwałem się więc do niego o pomoc w zakupie auta.
Dokładnie sprecyzowałem swoje oczekiwania oraz budżet jakim dysponuję.
I tak oto zakupiłem od Michała taki egzemplarz:
Audi A4 B6 2004r 1.9TDi ze skrzynią (zaraz będziecie pewnie jechać po mnie) Multitronic :wink:
ylocou3d.jpg
sioqbjs7.jpg
7yiygg28.jpg
zsnpd7w2.jpg
vqj5oshq.jpg
r7bowmy7.jpg
7igvjtzm.jpg

To co dała fabryka:
E4J = Pakiet S-Line Exterieur (schwarz pakiet)
7A0 = Bez odtwarzacza cd/instalacji do odtwarzacza płyt cd
4UE = airbag kierowcy i pasażera z przodu
6XD = zewnetrzne lusterka: sterowane elektrzynie, podgrzewane
5SL = zewnetrzne lewe lusterko wsteczne: nie sferyczne
5RU = Lusterko wsteczne zewnętrzne z powiększonym polem widzenia (konvex)
1KD = Hamulce tarczowe tył
1JD = Pakiet zawieszenie komfortowe
1LB = tarcze hamulcowe z przodu
3FA = Bez szyberdachu (dach pełny)
5TD = Aluminiowe wkładki ozdobne wyposażenie
7X0 = Brak dźwiękowej sygnalizacji przy parkowaniu
4R5 = Elektryczne szyby przód
F0A = no special purpose vehicle, standard equipment standardowe wyposazenie (nie jest to pojazd specjalnego przeznaczenia)
8GU = alternator 140A
0G7 = 5-biegowa aut. skrzynia biegów tiptronic (multitronic o oznaczeniu HPP)
0YH = Weight range 8 installation control only, no requirement forecast (??)
0JG = 7 kategoria wagowa przedniej osi, zakres wagowy 7
T9J = Silnik 4-cylindrowy wysokoprężny turbo 1,9/96kw
3NZ = Oparcie tylne dzielone
8JH = elipsoidalne reflektory dla ruchu prawostronnego
U1A = licznik z prędkościomierzem w km/h, zegarem, tacho, licznikiem podrozy
X0A = program sprzedaży w Niemczech
1N1 = Elektryczno-hydrauliczne wspomaganie układu kierownicy
7Q0 = Bez systemu nawigacyjnego
CL6 = Obręcz koła ze stopów lekkich 7,5j x 17h2 et43
7K0 = Bez układu kontroli ciśnienia w oponach
4X3 = boczne poduchy z kurtynami
2K7 = Zderzak wzmocniony
6R0 = Automatyczna skrzynia biegow
3L3 = reczne ustawianie wysokosci przednich siedzen
VW1 = Szkło atermiczne do szyby drzwi, szyb bocznych
3Y0 = Bez rolety przesiwsłonecznej
4K4 = Centralny zamek ze zdalnym sterowaniem radiowym, sterowaniem wewnętrznym i oddzielnym sterowaniem zamka pokrywy bagażnika.
5D1 = czestotliwosc (prawdopodobnie pilota od centralnego) 433.92 MHz
1SA = Bez osłony dolnej zespołu napędowego
0GZ = Koncepcja spalin: eu3 (poprzedni właściciel w 2007 r. doposażył auto w DPF :facepalm: )
Q1D = przednie fotele sportowe kubełkowe
4GH = przednia szyba przyciemniana z pasem przeciwsłonecznym

Auto z końca produkcji, regularnie serwisowane do 165 tyś w ASO (rok 2013) później w jednym niemieckim warsztacie do 01.08.2015 do przebiegu 211 tyś. Obecnie 213 tyś. Autem wróciłem na kołach prawie 600 km- nie musiałem łapać stopa po drodze, korzystać z lawety - nie pojawiło się nic co zakłóciłoby spokój i przyjemność podróżowania tym autem :banan:

Do zrobienia w najbliższym czasie:
Wymiana przewodu turbina-intercooler w kształcie S ZROBIONE
Wymiana termostatu ZROBIONE
Naprawa wysuwanego podudzia w fotelu kierowcy / przekładka na fotele kubełkowe S-Line Alcantara z materiałem Speed ZROBIONE
Podniesienie auta (zawieszenie gwintowane AP - za duża gleba jak dla mnie) ZROBIONE
Wymiana oleju w skrzyni Multitronic + diagnostyka (już umówiłem się z Bart-s) ZROBIONE
Dołożenie parktronic
Montaż RNS-E
Oświetlenie LED ZROBIONE
Zmiana kierownicy na S-Line w pikowanej skórze
Wymiana uszczelniacza wału napędowego ZROBIONE
Dołożenie podszybia ZROBIONE
Zakupione dywaniki - dzięki artur10a (http://a4-klub.pl/index.php?/topic/333581-dywaniki-dedykowane-geyer-hosaja-audi-i-inne/?p=4616972) ZROBIONE
Zakupiony setup na zimę: ZROBIONE
6vo3pdje.jpg
Opony Michelin Alpin A4 - 205/55

Dzięki Michał za cierpliwość - byłem bardzo marudny - mam nadzieję, że będzie bezawaryjnie.
Temat będę aktualizował
Do zobaczenia na szosie :)

Edytowane przez scOOtt
Opublikowano

Autko wizualnie na fotkach fajne, jak dobrze kojarzę stało za konkretną kwotę... dla mnie ma trzy minusy: brak quattro, multitronic i TDI ;-)

quattro dołożyć, przy okazji wywalisz multitrona... a z TDI będziesz musiał żyć :-)

Bezawaryjności!

Opublikowano (edytowane)

Termostat wymieniony, zawieszenie podniesione (masakra z tym była) i na koniec wąż turbo-intercooler
dy5td4da.jpg
absjzqgr.jpg
rflaxa42.jpg
c534d0738a3b8241med.jpg
Stary nieszczelny wąż nabrudził
66f052ba372359b7med.jpg
Wszystko wyczyszczone, umyte.
Termostat ładnie łapie temperaturkę i trzyma jak trzeba 90 stopni.
Wracając miałem przygodę... Gaz do dechy raz, drugi, trzeci świst i nagły spadek mocy, obroty falują auto nie chce jechać prawie gaśnie.
Wypadł wąż - wrociłem na poprawkę - poprawnie zamontowany już nie sprawia żadnych problemów.
Założyłem thermotec - jest trochę krótszy niż oryginał. Ale po zamontowaniu wszystko się elegancko spasowało.
Teraz tylko olej w skrzyni u Bartka i w połowie roku 2016 rozrząd.
Pozdrowionka.


Jestem już po wymianie oleju w multitronicu u @Bart-s.

Dzięki Bartek za pracę i podzielenie się wiedzą.

Miło było Cię poznać :hi::hi:

Polecam z czystym sumieniem jego usługi wszystkim użytkownikom multitronic'a

Edytowane przez scOOtt
Opublikowano

Furka bardzo ładna, sam mam multitronic i jak się dba to jest wszystko ok i cieszy długie lata...

Opublikowano (edytowane)

Witajcie.

Trochę już zrobiłem - mianowicie:

Wpadł pakiet oświetlenia LED (rejestracja, wnętrze, postojówki), dołożyłem podszybie, wymieniłem uszczelniacz wału napędowego.

W chwili obecnej raz na jakiś czas auto po zapaleniu nie ma mocy (sporadycznie). Wyłączenie i włączenie silnika rozwiązuje problem. Auto podłączone do komputera - zero błędów. Podejrzewam zawór N75 ale aby to sprawdzić muszę podnieść maskę w chwili kiedy występuje owy brak mocy i sprawdzić czy zaworek się podniósł czy stoi w miejscu (biała kreseczka) - tak mi powiedział mechanik. Póki co jeździ i nic się nie dzieje.

Dziś pojadę umyć i odkurzyć auto i wieczorem postaram się wrzucić więcej fotek - auto jest już na zimowym setupie.

Na chwile obecną jedno tuż po montażu LEDów od @Tomii

262dfe2457a54541gen.jpg

8c2fd56a358f009egen.jpg

539e1bda7caa759cgen.jpg

09dd56030decde3bgen.jpg

fd2d8876ef2c26f8gen.jpg

Edytowane przez scOOtt

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...