Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5] 1.8 dziwny problem z obrotami


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Zaobserwowałem coś dziwnego. Auto było na czyszczeniu przepustnicy i wszystko z z obrotami na jałowym biegu jest w porządku natomiast czasami (prawie zawsze jak wjeżdżam do siebie na podwórko :-) i jest tam leciutka pochyłość gdy oscyluje sprzęgłem i gazem przy bardzo małej prędkości, obroty czasem potrafią skoczyć nagle do 2000 tyś obrotów albo lepiej i tak trzymają.Gdy tylko wdepnę gaz i puszczę , spadają do normalnych. Czasami też jakby za wolną schodzą tzn. zatrzymują się na dłuższą chwilę w okolicy 1400.Co to może być. Wspomnę jeszcze , ze auto sporo pali ale to pewnie przez to , ze jeżdże w mieście na bardzo krótkich dystansach i często silnik nie jest rozgrzany.

pozdrawiam

Opublikowano

a napisz co sprawdziłeś już, bo trochę podobnych wątków zostało opisanych na forum....

Mi takie skakanie trochę przypomina padnięte sprzęgło...

Opublikowano

nic nie sprawdziłem bo się na samochodach za dobrze nie znam no i akurat mamy cholerny styczeń więc z kasą też nie jest za dobrze. Mam nadzieję , ze to nie sprzęgło tylko coś z przepustnicą.Najczęściej dzieją się takie rzeczy jak opisałem ,przy parkowaniu. Trzymam autko na lekkim gazie i wciskam sprzęgło przed hamowaniem i wtedy obroty skaczą i się utrzymują na wyskim poziomie. Czasami też gdy jadę i wrzucę luz obroty spadają normalnie po czym zatrzymują się na 1500 obr. na chwilkę i dalej opadają do normalnego stanu. Niech mi ktoś powie, ze to nie SPRZęGŁO!!!please

Opublikowano

tam jest taki silniczek..nazywa sie chyba krokowy ale nie jestem pewien i on jest odpowiedzialny za utrzymywanie obrotow sprawdz to....wydaje mi sie ze to szwankuje...

[ Dodano: 07-02-2007, 12:07 ]

mi przy spokojnej jezdzie w miescie spali z 11-12 litrow ale roznica pojemnosci tez jest...a co do spalania to duzo moze byc mozliwosci czemu zasysa az tyle...

Opublikowano
Czasami też gdy jadę i wrzucę luz obroty spadają normalnie po czym zatrzymują się na 1500 obr. na chwilkę i dalej opadają do normalnego stanu. Niech mi ktoś powie, ze to nie SPRZęGŁO!!!please

Ja miałem podobnie po czyszczeniu przepustnicu potrzeba zrobić adaptację przepustnicy, tylko dobrze tzn. należy chwilę odczekać zanim sie wyjdzie z kanału 98 (jeśli robisz to Vag-iem).

U mnie po powtórnej adaptacji jest dużo lepiej choć czasem jakby się "zastanawiał" w okolicach 1200 obrotów, ale spada do normalnego poziomu.

Opublikowano

okey, zrobię tą adaptację tylko niech mi ktoś powie gdzie olsztynie można audi podpiąć pod vaga oprócz ASO? Silniczek krokowy to raczej nie jest bo w zdaje się, ze w audi B5 go po prostu nie ma. Było już o tym na forum.

Opublikowano

Można to zrobić bez Vag-a też gdzieś było na forum.

Gość Kaziu_Wichura
Opublikowano
dziwne bo ja go mam :eek:

nie masz bo w A4 nie ma takiego czegoś. Jest nastawnik przepustnicy.

Opublikowano

Ja miałem problem z obrotami (też potrafiły falować na zimnym i ciepłym silniku ) .

Podpinałem pod Vag-a , robiłem adaptację przepustnicy ( samodzielnie - co nie znaczy , że źle ; ))) ) , byłem nawet w warsztacie , też podpieli Vag-a i dalej nic nie stwierdzili - pojawiły się dziwne błędy .

SPRAWA OKAZAŁA SIę BANALNIE PROSTA -DODAM ,ŻE SAM ROZGRYZŁEM TEMAT - CZUJNIK W PRZEPŁYWOMIERZU BYŁ CAŁY POKRYTY KURZEM - PRZECZYŚCIŁEM DELIKATNIE SZMATKĄ I OD PÓŁ ROKU JEST WSZYSTKO OK . - OBY TAK DALEJ :biggrin:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...