Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[BPW] Brakło mocy w trakcie przyspieszania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie,

Wczoraj wieczorem jechałem w nie długą trasę ok 20 Km w jedną stronę i w pewnym momencie wypadłem na 2 pasy i zacząłem deptać tak gdzieś z 80 km/h i gdzieś w okolicy 120 km/h poczułem że auto przestało jechać. Wdeptałem gaz w podłogę i nic no to wrzuciłem z powrotem 4 i gaz no i dalej nic, dojechałem do pierwszego zjazdu odczekałem 20 s. i zgasiłem motor.

Poszedłem pod maskę ale że nic nie wypatrzyłem to wróciłem i zapaliłem auto.

Zapalił tak jak palił zawsze ale jak dodałem gazu tak do 2,200 obr to dziwne mi było że nie słychać turbinki a zawsze ładnie było słychać jak gwizda przy odpuszczeniu gazu, więc zgasiłem i odczekałem więcej czasu (ok 8-10 min) i patrzyłem pod maskę ale nic nie wypatrzyłem.

Zapaliłem auto jeszcze raz i wróciło do normy. przyjechałem reszte do domu pierwsze co to wpina VCDS'a a tu nic, zer błędów, w żadnej kategorii, i znowu moje zdziwienie?

Sprawdziłem jeszcze DPF'a ale ma 15 % dopiero a reszte nie wiem co sprawdzić albo za co ugryźć bo żadnych błędów nie załapał.

Ma ktoś z was jakieś pomysły co mogło się stać że turbo przeszło w tryb awaryjny bo tak przypuszczam a nie wywaliło żadnego błędu?

I jeszcze jedno pytanie czy kontrolka od wypalania DPF jest obowiązkowa czy może jej nie być?

Opublikowano

Witam Panowie,

Wczoraj wieczorem jechałem w nie długą trasę ok 20 Km w jedną stronę i w pewnym momencie wypadłem na 2 pasy i zacząłem deptać tak gdzieś z 80 km/h i gdzieś w okolicy 120 km/h poczułem że auto przestało jechać. Wdeptałem gaz w podłogę i nic no to wrzuciłem z powrotem 4 i gaz no i dalej nic, dojechałem do pierwszego zjazdu odczekałem 20 s. i zgasiłem motor.

Poszedłem pod maskę ale że nic nie wypatrzyłem to wróciłem i zapaliłem auto.

Zapalił tak jak palił zawsze ale jak dodałem gazu tak do 2,200 obr to dziwne mi było że nie słychać turbinki a zawsze ładnie było słychać jak gwizda przy odpuszczeniu gazu, więc zgasiłem i odczekałem więcej czasu (ok 8-10 min) i patrzyłem pod maskę ale nic nie wypatrzyłem.

Zapaliłem auto jeszcze raz i wróciło do normy. przyjechałem reszte do domu pierwsze co to wpina VCDS'a a tu nic, zer błędów, w żadnej kategorii, i znowu moje zdziwienie?

Sprawdziłem jeszcze DPF'a ale ma 15 % dopiero a reszte nie wiem co sprawdzić albo za co ugryźć bo żadnych błędów nie załapał.

Ma ktoś z was jakieś pomysły co mogło się stać że turbo przeszło w tryb awaryjny bo tak przypuszczam a nie wywaliło żadnego błędu?

I jeszcze jedno pytanie czy kontrolka od wypalania DPF jest obowiązkowa czy może jej nie być?

Hej,

nie wiem jaki masz przebieg ale u mnie w okolicy 180 tyś padł EGR i dokładnie miałem takie same objawy, co do kontrolki DPF u mnie na pewno nie ma.

Opublikowano

Witam Panowie,

Wczoraj wieczorem jechałem w nie długą trasę ok 20 Km w jedną stronę i w pewnym momencie wypadłem na 2 pasy i zacząłem deptać tak gdzieś z 80 km/h i gdzieś w okolicy 120 km/h poczułem że auto przestało jechać. Wdeptałem gaz w podłogę i nic no to wrzuciłem z powrotem 4 i gaz no i dalej nic, dojechałem do pierwszego zjazdu odczekałem 20 s. i zgasiłem motor.

Poszedłem pod maskę ale że nic nie wypatrzyłem to wróciłem i zapaliłem auto.

Zapalił tak jak palił zawsze ale jak dodałem gazu tak do 2,200 obr to dziwne mi było że nie słychać turbinki a zawsze ładnie było słychać jak gwizda przy odpuszczeniu gazu, więc zgasiłem i odczekałem więcej czasu (ok 8-10 min) i patrzyłem pod maskę ale nic nie wypatrzyłem.

Zapaliłem auto jeszcze raz i wróciło do normy. przyjechałem reszte do domu pierwsze co to wpina VCDS'a a tu nic, zer błędów, w żadnej kategorii, i znowu moje zdziwienie?

Sprawdziłem jeszcze DPF'a ale ma 15 % dopiero a reszte nie wiem co sprawdzić albo za co ugryźć bo żadnych błędów nie załapał.

Ma ktoś z was jakieś pomysły co mogło się stać że turbo przeszło w tryb awaryjny bo tak przypuszczam a nie wywaliło żadnego błędu?

I jeszcze jedno pytanie czy kontrolka od wypalania DPF jest obowiązkowa czy może jej nie być?

Hej,

nie wiem jaki masz przebieg ale u mnie w okolicy 180 tyś padł EGR i dokładnie miałem takie same objawy, co do kontrolki DPF u mnie na pewno nie ma.

Przebiegu mam nalatane 235 tyś a EGR jest raczej nie wymieniany jeszcze.

A często Ci się tak działo? bo ja dziś zrobiłem już z 40 km tylko że bardziej po miejscu i jak na razie wszystko chodziło w porządku.

A jeśli nie masz kontroli od DPF to czujesz kiedy Ci się on wypala? bo ja tylko raz latem na trasie przy ok 190 km/h odczułem jak by zmieniły się mu trochę obroty na kilka minut i wróciło do normy a jak sprawdzam VCDS'em to jest tam liczba pomyślnie wykonanych regeneracji filtra: 0.0 i nie udanych też : 0.0 tylko nie wiem czemu.

Opublikowano (edytowane)

Witam Panowie,

Wczoraj wieczorem jechałem w nie długą trasę ok 20 Km w jedną stronę i w pewnym momencie wypadłem na 2 pasy i zacząłem deptać tak gdzieś z 80 km/h i gdzieś w okolicy 120 km/h poczułem że auto przestało jechać. Wdeptałem gaz w podłogę i nic no to wrzuciłem z powrotem 4 i gaz no i dalej nic, dojechałem do pierwszego zjazdu odczekałem 20 s. i zgasiłem motor.

Poszedłem pod maskę ale że nic nie wypatrzyłem to wróciłem i zapaliłem auto.

Zapalił tak jak palił zawsze ale jak dodałem gazu tak do 2,200 obr to dziwne mi było że nie słychać turbinki a zawsze ładnie było słychać jak gwizda przy odpuszczeniu gazu, więc zgasiłem i odczekałem więcej czasu (ok 8-10 min) i patrzyłem pod maskę ale nic nie wypatrzyłem.

Zapaliłem auto jeszcze raz i wróciło do normy. przyjechałem reszte do domu pierwsze co to wpina VCDS'a a tu nic, zer błędów, w żadnej kategorii, i znowu moje zdziwienie?

Sprawdziłem jeszcze DPF'a ale ma 15 % dopiero a reszte nie wiem co sprawdzić albo za co ugryźć bo żadnych błędów nie załapał.

Ma ktoś z was jakieś pomysły co mogło się stać że turbo przeszło w tryb awaryjny bo tak przypuszczam a nie wywaliło żadnego błędu?

I jeszcze jedno pytanie czy kontrolka od wypalania DPF jest obowiązkowa czy może jej nie być?

Hej,

nie wiem jaki masz przebieg ale u mnie w okolicy 180 tyś padł EGR i dokładnie miałem takie same objawy, co do kontrolki DPF u mnie na pewno nie ma.

Przebiegu mam nalatane 235 tyś a EGR jest raczej nie wymieniany jeszcze.

A często Ci się tak działo? bo ja dziś zrobiłem już z 40 km tylko że bardziej po miejscu i jak na razie wszystko chodziło w porządku.

A jeśli nie masz kontroli od DPF to czujesz kiedy Ci się on wypala? bo ja tylko raz latem na trasie przy ok 190 km/h odczułem jak by zmieniły się mu trochę obroty na kilka minut i wróciło do normy a jak sprawdzam VCDS'em to jest tam liczba pomyślnie wykonanych regeneracji filtra: 0.0 i nie udanych też : 0.0 tylko nie wiem czemu.

Na początku zaczęło się dokładnie jak u Ciebie, przy 80/90 km/h tracił całkowicie moc, po jakimś czasie wszystko wracało do normy i tak z przerwami aż w końcu moc całkiem odeszła. Nie było żadnego błędu na desce, przy diagnozie na warsztacie ponoć jakiś błąd był. Zaprowadziłem na warsztat EGR był całkowicie zapchany można ponoć było czyścić ale wolałem go wymienić na nowy (750zł oryginał).

Wypalania DPF nie czuję albo nie potrafię tego odczuć, a wiem że kontrolki nie mam bo przy przebiegu 240 tyś w pewne niedzielne popołudnie w drodze do sklepu auto zgasło podczas jazdy i już nie odpaliło, nawet nie chciało zakręcić. Diagnostyka nie wykazywała żadnych błędów.

Diagnoza była dość kłopotliwa bo auto zachowywało się jak zblokowane po przekręceniu kluczyka nic się nie działo 2 dni na warsztacie bez efektu, w końcu mechanik poluzował kolektor i silnik ożył. Mogłem usunąć ale wstawiłem polski zamiennik za 600zł z robocizną. Niestety nie mam możliwości przeprowadzania samemu diagnozy więc piszę jako typowy użytkownik auta.

Edytowane przez Lukasi83
Opublikowano

A wiesz może co muszę wykręcić aby sprawdzić stan EGR'a w silniku BPW? i gdzie on się dokładnie znajduje? bo spróbował bym go narazie wyczyścić a jak dalej będzie dawał popalić to się go wymieni. no chyba że wyjdzie coś innego.

Opublikowano (edytowane)

A wiesz może co muszę wykręcić aby sprawdzić stan EGR'a w silniku BPW? i gdzie on się dokładnie znajduje? bo spróbował bym go narazie wyczyścić a jak dalej będzie dawał popalić to się go wymieni. no chyba że wyjdzie coś innego.

Miejsce po EGR-ze:

20150515_191124_1600x1200.jpg

I sam wymontowany EGR;

20150515_191809_1600x1200.jpg

I filmik jak to ustrojstwo działa :

A ze skutecznością hamulców nie ma przypadkiem problemów ?

Jak nie ma błędów , to może czasami brakuje podciśnienia do sterowania gruchą turbiny ?

Przelotka podciśnienia przez ścianę grodziową jest szczelna ?

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

A wiesz może co muszę wykręcić aby sprawdzić stan EGR'a w silniku BPW? i gdzie on się dokładnie znajduje? bo spróbował bym go narazie wyczyścić a jak dalej będzie dawał popalić to się go wymieni. no chyba że wyjdzie coś innego.

Miejsce po EGR-ze:

20150515_191124_1600x1200.jpg

I sam wymontowany EGR;

20150515_191809_1600x1200.jpg

I filmik jak to ustrojstwo działa :

A ze skutecznością hamulców nie ma przypadkiem problemów ?

Jak nie ma błędów , to może czasami brakuje podciśnienia do sterowania gruchą turbiny ?

Przelotka podciśnienia przez ścianę grodziową jest szczelna ?

Dzięki wielkie. znalazłem też ten filmik w czwartek i doczytałem gdzie on jest. Wyczyszczony został wieczorem i jak na razie się nic nie dzieje a z 350 km już zrobiłem tak że zobaczymy.

A gdzie znajde ten przewód podciśnienia? masz może jakieś zdjęcie z widokiem na niego i jak go najlepiej sprawdzić?

Opublikowano (edytowane)

Podciśnienie do serwa idzie z pompy tandemowej przewodem plastikowym o fi 10 może 12 mm, przez ścianę grodziową komory silnika jak dobrze pamiętam, przechodzi w okolicy minusowego słupka akumulatora i dalej pomiędzy ścianą grodziową a aku idzie do serwa hamulców . :hi:

Zdjęć niestety nie mam pod ręką :naughty:

Zdjęcia masz w tym temacie , nie sugeruj się że to 1,9 tdi w BPW jest praktycznie tak samo :)

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Odgrzewam Kotleta bo sytuacja się powtórzyła. Dzisiaj przycisnąłem audice i przy ok 3,5 tyś obr. wyłączyła się turbina. Zatrzymałem się zgasiłem auto za 5 s. zapaliłem i wszystko chodzi. Teraz wpinałem VCDS'a i znowu zero błędów. Jedyne co namierzyłem to to że pod EGR-em znalazłem 2 krople oleju i jak przejechałem palcem to go rozmazałem a druga sprawa to z tyłu silnika ( od strony grodzi) jest opocony silnik tylko nie widać z którego miejsca ale jutro możliwe że znajde czas to zdejme egr i zrobi się wiecej miejsca to zlokalizuje drugi wyciek mam nadzieje.

Ale dalej jest sprawa co ugryźć jeśli nie ma żadnych zapisanych błędów?

Opublikowano

Błąd powinien być zapisany w sterowniku silnika :decayed:

Może DPF poszedł na złom a z nim całą tablica błędów ze sterownika ?

Jest cegiełka na miejscu ?

Opublikowano

Cegła jest w tym momencie zawalona w 14% więc nie jest źle a w silniku właśnie zero błędów. Od ostatniej takiej przygody zrobione ok 12 tys KM.

Gdyby był jakikolwiek błąd to bym za coś chwycił a tak trzeba w ciemno grzebać...

No chyba że ktoś ma jeszcze jakiś pomysł?

A zapomniałem dodać że ostatnio pojawiło się coś takiego że przy delikatnym dodawaniu gazu na 2 biegu przy ok 2200 obr czasem czuć było taki delikatny przeskok i raz przy otwartym oknie w tym momencie słychać było tak jak by turbo upuscilo powietrza a potem dalej jechał normalnie...

Opublikowano

egr czysciłęs... sadze ze jakby było to turbo to bys miał błąd z przeładowania... sadze ze egr cos krzaczy....

Opublikowano

egr czysciłęs... sadze ze jakby było to turbo to bys miał błąd z przeładowania... sadze ze egr cos krzaczy....

Egr Czyscilem w październiku ale tak jak pisałem jak jutro znajdę czas to go wykręce i wyczyszcze.

A czytałem coś o czyszczenia geometrii turbiny ale czy to prawda i jak to zrobić to nie wiem bo nie robiłem. Jest ktoś w stanie coś powiedzieć na ten temat?

Opublikowano (edytowane)

Jakby to była wina turbo, miał byś w sterowniku błąd związany z przeładowaniem chyba że faktycznie masz coś w sofcie namieszane i błędów nie pokazuje, zostaje tylko spr.parametrow podczas jazdy...

Edytowane przez SotoM
Opublikowano

Jakby to była wina turbo, miał byś w sterowniku błąd związany z przeładowaniem chyba że faktycznie masz coś w sofcie namieszane i błędów nie pokazuje, zostaje tylko spr.parametrow podczas jazdy...

W sterowniku raczej nie grzebane bo jest czysta seria i nic nie było usuwane. DPF na miejscu, EGR nie zaślepiony więc podejrzewam że nikt w sterowniku nie grzebał. Wyczyszcze EGR i zobacze jak wygląda po 12 tyś km bo ostatnio był wtedy czyszczony.

Opublikowano

Miałem tak w A3 w 1.9tdi i zastosowałem się do porad z forum... a mianowicie. Na rezerwie zalalem LIQUI MOLY 5154 do czyszczenia wtryskiwaczy Diesel i zalalem bak do pełna. Pojeździłem i pomogło objaw zniknął. Może to komuś pomoże.

Opublikowano (edytowane)

Jestem po czyszczeniu EGR-a tragedii nie było ale co się okazało puścił olej na drugą stronę czyli tam gdzie jest elektronika która nim steruje. Nie jest go dużo do z 5 większych kropli by się uzbierało ale sam fakt że jest daje do myślenia. Co w takim wypadku radzicie? Wymiana na nówkę? czy jest to w stanie jakoś uszczelnić?


Dziś zrobiłem logi dynamiczne jest ktoś w stanie coś powiedzieć?

http://vaglog.pl/log_267358.html

Turbo przeładowuje czy się wiesza bo dziwny jest to stałe doładowanie na długim zakresie. U góry log w trakcie którego włączył się tryb awaryjny a poniżej już po ponownym zapaleniu i logowaniu.

Edytowane przez fox60

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...