Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Skrzypienie podczas kręcenia kierownicą


tomasz102

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od jakiegoś czasu pojawił się problem ze skrzypieniem kierownicy. Podejrzewam, że to guma, która podtrzymuje kolumnę kierowiczą, bo dźwięk przypomina skrzypiącą szafę. Pojawia się na włączonym i wyłączonym silniku i słyszalny jest tylko wewnątrz. Ktoś ma pojęcie jak do niej się postać i ją przesmarować? Samochód mam po lifcie.

Zdjąłem plastik nad nogami kierowcy. Spryskałem krzyżak wału, łożysko na wale i dalej piszy. Zdjąłem kierownice i napryskałem do wału oraz obok niego, jednak dalej skrzypi!

Dźwięk bardzo podobny do tego z filmiku:

Edytowane przez tomasz102
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakup w aptece strzykawkę i igłę taką aby olej łatwo przez nią przechodził. Wstrzyknij w każde z połączeń gumowych. Przetestowane. Uważaj tylko aby nie przedziurawić gumy. Postaraj się przebijać igłą prostopadle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie występują te połączenia ?

Bo zdjąłem kierownice i tam przesmarowałem gdzie była możliwość oraz zdjąłem dolną osłonę, która jest nad nogami kierowcy i też znalazłem tam jedno mocowanie. Gdzie jeszcze muszę się dostać i jak to zrobić ?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry kolego długo nie byłem na forum.
Chodzi o przesmarowanie połączeń w zawieszeniu. Trzeba zdjąć koło (lub wjechać na kanał) i wcisnąć trochę oleju w połączenia kulowe wszystkich elementów zawieszenia.

Następnie pojeździć chwilę i poskręcać kierownicą żeby olej się rozprowadził. Można to zrobić na miejscu ale jeśli na betonie to będziesz robił to szkoda opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sworznie Ci skrzypia. Tez tak miałem u siebie. Sparciala mi guma, ale wziąłem od innego wahacza, specjalny smar i nałożyłem gume nową i jest cisza i spokój. Wcześniej wstrzykiwałem oleju lecz co jakiś czas trzeba powtarzać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smarowanie pomaga tylko na chwilę a potem już wcale. U mnie kiedyś w b5 miałem tak samo i winne były wahacze dolne przednie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pogoda troszkę do bani więc na razie nie przyciszam radia i staram się tego nie słuchać. Mam identyczny dźwięk jak na filmiku wyżej i wydaje mi się że to z okolic przejścia drążka z magla do wnętrza auta, ale oczywiście to może się tak przenosić. Ale czy w maglu może coś tak piszczeć?Żeby to definitywnie sprawdzić to trza by było odpiąć obie końcówki drążków kierowniczych i wtedy kręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...