Michal94 Opublikowano 14 Listopada 2015 Opublikowano 14 Listopada 2015 (edytowane) 29.11.2015r dodano logi statyczne i dynamiczne po uszczelnieniu układu IC oraz zaślepieniu zaworu EGR post nr. 20 Problem z kopceniem na niebiesko na zimnym silniku nie został rozwiązany. Witam Bardzo bym prosił o odczyt logów turbosprężarki. Odkąd kupiłem audi cały czas słychać " gwizd" turbiny prze spadaniu obrotów. Proszę również o odczyt logów zaworu EGR. Dziś zobaczyłem przy wymianie gruszki od klapy gaszenia ze od strony zaworku podciśnienia(ten mały co jest pod obudową filtra powietrza) przewód EGR był zaślepiony śrubą( chodzi przewód idący do grzybka egr nie od gaszenia ) i to tylko tyle - żadnych zaślepek nie ma. Podłączyłem go z powrotem auto dało trochę dymu ale wróciło do normy. Rożnicy w mocy nie poczułem. Dodam ze auto zawsze z rana na zimnym silniku przez 1minute nierówno pracuje(nie mocno) a przez 3-4min dymi z wydechu niebieskim, gryzącym, duszącym dymem. Ta usterka najbardziej mnie denerwuje.Uważam ze problem tkwi z dolotem/egr ewentualnie turbina lub uszczelnienia na pompo wtryskach. Logi robione rozgrzanym silniku. Dynamiczne 3 bieg od 1500-4500 rpm grupa 009 http://vaglog.pl/log_239875.html grupa 010 http://vaglog.pl/log_239876.html grupa 004 http://vaglog.pl/log_239877.html grupa 003 http://vaglog.pl/log_239878.html grupa 011 http://vaglog.pl/log_239879.html grupa 006 http://vaglog.pl/log_239872.html grupa 007 http://vaglog.pl/log_239873.html grupa 008 http://vaglog.pl/log_239874.html grupa 013 http://vaglog.pl/log_239867.html grupa 002 http://vaglog.pl/log_239868.html grupa 015 http://vaglog.pl/log_239869.html grupa 001 http://vaglog.pl/log_239870.html grupa 005 http://vaglog.pl/log_239871.html STATYCZNE robione w basic settinngs grupa 003 http://vaglog.pl/log_239883.html grupa 000 http://vaglog.pl/log_239884.html grupa 004 http://vaglog.pl/log_239881.html grupa 011 http://vaglog.pl/log_239882.html Edytowane 29 Listopada 2015 przez Michal94
Jarol Opublikowano 15 Listopada 2015 Opublikowano 15 Listopada 2015 Zrób logi osobno każdy kanał i najlepiej min na 4 biegu bo z tego co zrobiłeś to nic nie widać. Jak auto kopci przy odpaleniu na zimnym i nierówno chodzi to prawdopodobnie masz do wymiany oringi na pompach.
Michal94 Opublikowano 15 Listopada 2015 Autor Opublikowano 15 Listopada 2015 Minimum na czwartym biegu mówisz. No dobra dziś spróbuje gdzieś to zrobić może uda się i na 5 biegu ale na pewno nie do końca obrotów Też tak myślałem z tymi oringami na pompkach. Już sam nie wiem. Najpierw chce ogarnąć ten układ dolotowy i EGR. Dostęp jest dobry wiec nie będzie problemów z czyszczeniem całego układu.Najpierw od tego zacznę a jak nie pomoże będę szedł w stronę pompowtrysków.
lukaszooo Opublikowano 15 Listopada 2015 Opublikowano 15 Listopada 2015 Po co 4 bieg nie wiem do czego ci to potrzebne a chłop moze zrobić sobie krzywdę. Logi rób pojedynczo a nie 3 na raz, 3 bieg 1500rpm do 4500rpm i i będzie wiecej klatek niz na czwartym biegu.
Michal94 Opublikowano 15 Listopada 2015 Autor Opublikowano 15 Listopada 2015 (edytowane) Panowie logi przed chwila zrobione. Było już ciemno wiec tylko na 3 biegu od 1500-4500rpm Logi wklejone w 1 poście Edytowane 29 Listopada 2015 przez Michal94
lukaszooo Opublikowano 15 Listopada 2015 Opublikowano 15 Listopada 2015 Turbo późno wstaje, przepływka ok, synchro ok, czujniki temp ok, korekcje na pierwszym cylindrze trochę brzydkie, zrób jeszcze loga statycznego 18 i 23. Połowa logów które zrobiłeś jest nie potrzebna dla tego silnika.
Jarol Opublikowano 16 Listopada 2015 Opublikowano 16 Listopada 2015 (edytowane) Po co 4 bieg nie wiem do czego ci to potrzebne a chłop moze zrobić sobie krzywdę. Logi rób pojedynczo a nie 3 na raz, 3 bieg 1500rpm do 4500rpm i i będzie wiecej klatek niz na czwartym biegu. Zloguj sobie turbosprężarkę na 3 a potem na 4 biegu dynamicznie to zobaczysz po co warto logować na wyższym biegu. Co do auta to sprawdź czy nie masz gdzieś nieszczelności w dolocie bo masz bardzo duży przepływ w porównaniu do doładowywania. 1185mg/r powietrza przy doładowaniu 1,3bara przy 4 tyś obr to sporo. Auto jest po sofcie ale z tego co widzę marnej jakości. Źle ustawiony ogranicznik momentu obrotowego, źle wysterowana turbosprężarka z dołu przeładowuje a od 3tyś obr nie trzyma zadanego doładowania (może to być wina nieszczelności w dolocie) Edytowane 16 Listopada 2015 przez Jarol
lukaszooo Opublikowano 16 Listopada 2015 Opublikowano 16 Listopada 2015 Robiąc logi uliczne aby wkleić na forum nie potrzebna nam precyzja do nowej mapy
Michal94 Opublikowano 16 Listopada 2015 Autor Opublikowano 16 Listopada 2015 No i proszę odrazu fachowe odpowiedzi Łukasz jutro po południu zrobię logi statyczne kanału 18 i 23 to chyba kanał z wtryskami co nie ? Jarol masz racje na pewno mam gdzieś nieszczelny dolot, czekam aż tylko przyjdę tester do lpg i w tym tygodniu będę sprawdzał i uszczelniał ew. wymieniał przewodu dolotu. Mówisz że jest po sofcie czyli może mieć więcej niż te 130km ? Ciekawe w po co tam ktoś nie umiejętnie grzebał. Najpierw koniecznie muszę naprawić tą nieszczelność ale co dalej robić ? Całkowicie trzeba zmienić soft ? Tak bardzo w diagnostyce ogarnięty nie jestem wiec sam raczej tego nie zrobię czyli trzeba będzie bulić w jakimś zakładzie Regulacje(mechaniczną) turbo bym zrobił u znajomego w warsztacie zajmującym sie regeneracja turbo itp. Czym może być spowodowany niebieski dym przy odpaleniu na zimnym wiadomo cos wam po tych logach ?
Homiczek Opublikowano 17 Listopada 2015 Opublikowano 17 Listopada 2015 Robiąc logi uliczne aby wkleić na forum nie potrzebna nam precyzja do nowej mapy przy sprawdzaniu turbo przydaje się dłuższy pomiar, bo wtedy można zobaczyć czy turbo dojdzie do wartości założonych. A na 3ce zazwyczaj nie wyrabia się w czasie, i po peaku nie zdąży wyregulować ciśnienia. A co do pomiarów, to coś duży MAF idzie - chociażby w EGR wychodzi ponad 500. Może ktoś złą przepływke wrzucił ?!? Albo ją poprzestawiali w mapach
lukaszooo Opublikowano 17 Listopada 2015 Opublikowano 17 Listopada 2015 A jeśli wartości nie są założone to zrobisz ???
Michal94 Opublikowano 17 Listopada 2015 Autor Opublikowano 17 Listopada 2015 (edytowane) Łukasz bloków 18 i 23 nie dało sie zrobić w basic settings wyświetlał sie error wiec zrobiłem w "measblocks" Statyczne na rozgrzanym silniku przy odłączonym przewodzie podciśnienia od zaworu EGR - wydaje mi sie że zamulał auta wiec dziś chwilowo w ten sposób go odłączyłem. http://vaglog.pl/log_240152.html http://vaglog.pl/log_240151.html w ost. linku nic nie widać nie wiem dlaczego.... ;/ No i Panowie znaleźliśmy winowajce nieszczelności układu doładowania. Intercooler jest całkowicie rozwalony, tzn puszcza powietrze na szwie tak jak widać na zdjęciach. Przy wolnych obrotach czuć już podmuch powietrza (przypominam - dziś odłączyłem przewód do egr) a przy wysokich rpm. dmucha jak ze sprężarki z warsztatu. Przewód elastyczny "eska" idący odrazu od turbiny jest już dość mocno zmęczony ale narazie szczelny - tester lpg nic wykrył pęcherzy. Reszta węży po intercoolerze wyglądają w bdb stanie. Zabieram sie za szukanie używki IC i bede montował, jestem bardzo ciekaw jak będzie wtedy szedł bo na dzień dzisiejszy mocy ma jak normalne 130km, porównanie mam bo na podwórku stoi kilka 1.9 tdi130km i idą tak samo u mnie troszke dół ma słabszy Wstawię IC, posprawdzam/uszczelnię dokładnie cały układ, zaślepię blachami zawór egr i wtedy wstawię logi. Udało sie komuś wyciągnąć IC bez demontażu zderzaka ? od 3tyś obr nie trzyma zadanego doładowania (może to być wina nieszczelności w dolocie) Jarol w moich logach jakie sa wartości przepływu powietrza zadane przez ECU a jakie sa wartości fizyczne ? Przy doładowaniu przy np. 3tys rpm. Chce wiedzieć czy dużo uciekało bo przykładając rękę do IC podmuch był konkretny na wysokich obrotach. Edytowane 17 Listopada 2015 przez Michal94
Jarol Opublikowano 17 Listopada 2015 Opublikowano 17 Listopada 2015 Łukasz bloków 18 i 23 nie dało sie zrobić w basic settings wyświetlał sie error wiec zrobiłem w "measblocks" Statyczne na rozgrzanym silniku przy odłączonym przewodzie podciśnienia od zaworu EGR - wydaje mi sie że zamulał auta wiec dziś chwilowo w ten sposób go odłączyłem. http://vaglog.pl/log_240152.html http://vaglog.pl/log_240151.html w ost. linku nic nie widać nie wiem dlaczego.... ;/ No i Panowie znaleźliśmy winowajce nieszczelności układu doładowania. Intercooler jest całkowicie rozwalony, tzn puszcza powietrze na szwie tak jak widać na zdjęciach. Przy wolnych obrotach czuć już podmuch powietrza (przypominam - dziś odłączyłem przewód do egr) a przy wysokich rpm. dmucha jak ze sprężarki z warsztatu. Przewód elastyczny "eska" idący odrazu od turbiny jest już dość mocno zmęczony ale narazie szczelny - tester lpg nic wykrył pęcherzy. Reszta węży po intercoolerze wyglądają w bdb stanie. Zabieram sie za szukanie używki IC i bede montował, jestem bardzo ciekaw jak będzie wtedy szedł bo na dzień dzisiejszy mocy ma jak normalne 130km, porównanie mam bo na podwórku stoi kilka 1.9 tdi130km i idą tak samo u mnie troszke dół ma słabszy Wstawię IC, posprawdzam/uszczelnię dokładnie cały układ, zaślepię blachami zawór egr i wtedy wstawię logi. Udało sie komuś wyciągnąć IC bez demontażu zderzaka ? od 3tyś obr nie trzyma zadanego doładowania (może to być wina nieszczelności w dolocie) Jarol w moich logach jakie sa wartości przepływu powietrza zadane przez ECU a jakie sa wartości fizyczne ? Przy doładowaniu przy np. 3tys rpm. Chce wiedzieć czy dużo uciekało bo przykładając rękę do IC podmuch był konkretny na wysokich obrotach. Do 3600obr miałeś wyświetlaną wartość 1249.5mg/s (czyli max do ilu jest wyskalowana przepływaka)a w rzeczywistości pewnie było dużo więcej skoro miałeś taką dziurę w dolocie. Ciekawe czy turbosprężarka to przeżyła i czy nie będzie teraz gwizdać albo puszczać oleju.
Michal94 Opublikowano 17 Listopada 2015 Autor Opublikowano 17 Listopada 2015 (edytowane) No odkąd kupiłem ten samchod(marzec 2015r) to turbina od początku gwizda. Oleju minimalnie ubywa od wymiany do wymiany. Po wymianie IC coś jeszcze mam planować do wymiany/poprawy ? Czy narazie poczekajmy na logi po wymianie ? Moze ten soft nie jest taki zły. Edytowane 17 Listopada 2015 przez Michal94
Homiczek Opublikowano 17 Listopada 2015 Opublikowano 17 Listopada 2015 w gr 18 mają być same zera. jakbyś depnał i puścił gaz powinny sie wszystkie wartości równo zmieniać. ale jest ok ale w 23 troche rozjazd na bipach. jeszcze ujdzie ale jest troche rozjazzd na wtryskach. Może ktoś wymieniał albo zmieniał uszczelnienia na 1 i 3
silnik Opublikowano 19 Listopada 2015 Opublikowano 19 Listopada 2015 Hej Jak byś potrzebował to mam IC z AVF w bdb stanie c.150zł
Michal94 Opublikowano 19 Listopada 2015 Autor Opublikowano 19 Listopada 2015 (edytowane) w gr 18 mają być same zera. jakbyś depnał i puścił gaz powinny sie wszystkie wartości równo zmieniać. ale jest ok a rzeczywiście po dodaniu gazu wartości wskoczyły na liczbę 4. ale w 23 troche rozjazd na bipach. jeszcze ujdzie ale jest troche rozjazzd na wtryskach. Może ktoś wymieniał albo zmieniał uszczelnienia na 1 i 3 a no rzeczywiście cylinder 1 i 3 przekracza wartość +/- 30(chyba do tylko ma być). Może to oznaczać wymianę całego pompo wtrysku czy tylko uszczelnienia ? Może zrobić logi tej grupy na zimnym silniku bo wtedy jest te cholerne dymienie. Hej Jak byś potrzebował to mam IC z AVF w bdb stanie c.150zł Kolego szkoda ze od razu sie nie odezwałeś. Ja juz zamówiłem jutro powinien być. Dziś było czyszczenie całego dolotu oraz egr. Nagaru i oleju bardzo dużo w egr i kolektorze, pół szufelki się nazbierała przy sprzątaniu. Przy okazji zajrzałem do turbo od str. zimnej. Luz na wirniku góra- dół oraz przód-tył brak. Wirnik sie obraca z takim delikatnym oporem że nie da sie jej zakręcić tak żeby sie swobodnie kręciła. To chyba prawidłowo ? Wizualnie tak to wygląda. Pytanie w jaki sposób wyczyścić nagar w dolocie w głowicy tak zeby nic nie wleciało w cylindry. Przy włączonym odkurzaczu czy krącąc np.kołem aż kazdy osobno kanał sie zamknie i wtedy odkurzaczem ? To mój dolot w głowicy: Edytowane 19 Listopada 2015 przez Michal94
silnik Opublikowano 19 Listopada 2015 Opublikowano 19 Listopada 2015 Hej Jak byś potrzebował to mam IC z AVF w bdb stanie c.150zł Kolego szkoda ze od razu sie nie odezwałeś. Ja juz zamówiłem jutro powinien być. Dziś dopiero zobaczyłem ten post. Mam cały silnik AVF w idealnym stanie na handel, turbo , egr, kolektory, pompowtryski. Jak byś kiedyś coś potrzebował, pisz.
lukaszooo Opublikowano 19 Listopada 2015 Opublikowano 19 Listopada 2015 Bipy w naszych silnikach mają być w granicy +-60 u ciebie jest ok 30 wiec jest git
Michal94 Opublikowano 29 Listopada 2015 Autor Opublikowano 29 Listopada 2015 (edytowane) Panowie w sobotę późnym wieczorem nowy intercooler został wymieniony, cały układ dolotowy został dokładnie wyczyszczony egr również w tym został zaślepiony i odłączony. Silnik z dołu jest bardzo zrywny, nawet na 2 da sie z piskiem buta dać ale tak po 2,5rpm nic ciekawego się nie dzieje. Ogólnie różnica w mocy znacznie się poprawiła i nie słychać głośnego szumu uciekającego powietrza. Po zaaplikowaniu bezpośrednio produktu LIQUI MOLY DIESEL spullung (oczyszczacz wtrysków) problem z niebieskim dymem na zimnym nie znikł Dodano: 29.11.2015r Wstawiam logi - silnik z uszczelnionym układem IC oraz zaślepionym i odłączonym zaworem EGR. Panowie pomóżcie rozwiązać problem z dymieniem na niebiesko na zimnym silniku. Od czego zacząć ? Wtrysk/turbina czy pierścienie zgarniające ? Proszę doradzić gdzie jeszcze zrobić pomiary VAGiem by znaleźć przyczynę tej usterki. Proszę jeszcze ocenić mój zmodyfikowany soft po wymianie Intercoolera. Statyczne temp.otoczenia +4stopnie : grupa 013 http://vaglog.pl/log_241424.html grupa 018 http://vaglog.pl/log_241419.html grupa 023 http://vaglog.pl/log_241421.html grupa 001 http://vaglog.pl/log_241528.htm grupa 004 http://vaglog.pl/log_241418.html Wiem że sie nie robi logów na zimnym ale jednak zrobiłem zapis korekt wtrysków może coś na tym pokaże z czego te dymienie na zimnym grupa 013 na zimnym http://vaglog.pl/log_241425.html Dynamiczne (3 bieg temp.otoczenia +4stopnie) GRUPA 008 http://vaglog.pl/log_241499.html nie wiem dlaczego w tym logu wyszło od 2,5 tys. rpm GRUPA 011 http://vaglog.pl/log_241500.html GRUPA 003 http://vaglog.pl/log_241501.html GRUPA 010 http://vaglog.pl/log_241502.html GRUPA 004 http://vaglog.pl/log_241503.html GRUPA 007 Edytowane 29 Listopada 2015 przez Michal94
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się