Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Silnik 2.0 tdi 140 KM


jacekdk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

stoje przed kupnem A4 rok 2006 i sie zastanawiam czy dobrze robie :) mam na mysli awaryjnosc silnika, jak sa przygody z tym silnikiem pozytywne /negatywne ?

Jeszcze jedno, tuning ...... warto z nim cos robic, nie duzo + 20-30KM ?

J.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sa przygody z tym silnikiem pozytywne

np takie :wink4:

http://www.a4-klub.pl/smf/b7_blb_wibracje_silnika_opilki_w_oleju_diagnoza_aso_pompa_oleju-t51500.0.html

a obiektywnie.... przesiadlem sie z w miare mocnego subaru robiacego pierwsza setke w 5 sek i musze przyznac ze dynamika jak na diesla zaskoczyla mnie na plus.

Nie jest to niewadomo co ale do codziennej sprawnej jazdy w zupenosci wystarczy , tym bardziej ze silnik zdecydowanie zacheca do dynamicznej jazdy.Dla kogos kto jezdzil wczesniej N/A powiem ze moze wydawac sie bardzo dynamiczny.

Z dodatkowymi 20-30 KM i extra Nm bedziesz sie przemieszczal pewnie juz bardzo srawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja myślałem że silniki BLB robili do 11.2005 :mysli:

jacekidk kup silnik po modyfikacji np BRE i nie będziesz miał problemów takich jak opisuje "turdzi" które się zdarzają niestety w BLB :no:[br]Dopisany: 11 Listopad 2008, 19:21_________________________________________________aaa dodam że ja jeżdże BLB i jestem mega zadowolony pomijając te szarpania które omijam umiejętnie :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak naprawde nie wiem jaki mam silnik :) czy BLB czy BRE , czy po numeru nadwozia mozna sie dowiedziec jaki to typ ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam kilku znajomych , którzy milei problemy z tymi silnikami, albo głowica która pękła, albo turbina... nie wiem jaki dokładnie typ silnika, ale na bank 2.0 140km. także nie wiem, byłem w serwisie VW po cząstki, jakis pan się denerwował i krzyczał na serwisanta, jak to możliwe, że po 70 tys. km padła mu turbina... nie wiem co o tym mysleć, może są to po prostu delikatne silniki i trzeba wiedzieć jak go użytkować... :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sa osoby ktore nie potrafia "szanowac" turbiny i nie chlodza po obciazajacej jezdzie :thumbdown:

odnosnie turbiny , slyszalem tez ze problemy mialy Passaty ale nie Audi :)

pozdr.

J

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kepasa sposub uzytkowania takego auta niczym sie nie rozni od uzytkowania np: EVO czy Subaru z ta roznica ze ich wasciciele sa swiadomi i wiedza jak dbac o takie auto a 80 % uzytkownikow tych TDI nawet nie wie ze dobrze by bylo sprwdzic olej od czasu do czasu .... a ze silnik jest delikatny a turbo brdzo wlazliwe na zle traktowanie to sa pozniej tego efekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nie dbasz to dokładnie możersz turbine zajechać nawet po 50 tys koledzy mają racje umiejętne obchodzenie się z silnikiem diesla z turbiną :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam BRE i jestem mega zadowolony, do 120000 jeździłem na fabrycznym set-up'ie i było ok, teraz mam virusa na 166 KM i 375 Nm i jest bajka, spalanie bardziej niż satysfakcjonujące 5-6 na 100 km. Teraz mam 124500 i nadal bez problemowy silnik. Wybieraj BRE z niedużym przebiegiem no i oczywiście serwisowany musi być.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam BLB z przebiegiem 156tkm i chodzi jak dzwoneczek :> ostatnio wymieniłem zabierak z pompy oleju, bo lubi się obrabiać ale ten mój miał bardzo małe ślady zużycia ;) dodam jeszcze że mam skrzynie multitronic która też sprawia że silnik chodzi optymalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc mi pali na trasie ok 5,5l/100 przy prędkości ok 130km/h. W trybie mieszanym 6,5/100 a jeśli chodzi o miasto to gdzieś czytałem że może nawet o 0,5l mniej spalić niż manual ale ile w tym prawdy to nie wiem gdyż autko mam ponad miesiąc dopiero. Co do samej skrzyni jest bardzo dopracowana i strasznie mało awaryjna w porównaniu do wcześniejszej edycji którą produkowano do 2004r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiec sprawdzilem ze jest to silnik BRE :good:

teraz, trzeba znalezdz odpowiednia firme i zdecydowac sie czy ma to byc chip czy box ?

pozatym auto ma przejechane 84tys km, jak bede w polsce to mam zamair podjechac na servis zeby mi powiedzieli wiecej o stanie silniku itp. i moze wtedy podejme decyzje o tuningu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpuść sobie boxa to szmelc !!! i zajedziesz tą rumuńską suszarkę, jak masz możliwość to optymalizacja w Warszawie u Rogala !!! Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie Vario wie co mówi ma chipa zrobionego u Rogala i nacieszyć sie nie może ..... sam się grzeje na moda rogalowego :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo silniki z filtrem DPF w tym również silnik BRE ciężo się chipuje i nie zawsze jest to co by się chciało... bo jeśli chodzi o silnik BLB to bez problemu można na 170ps podkręcić :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...