Skocz do zawartości
IGNOROWANY

drgania silnika po odpaleniu po nocy


lasfor

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Mam mały problem z odpalaniem auta po nocy. Samochód odpala bez problemu, lecz przez pierwsze 2 sekundy drży silnik i buja całą budą a pozniej wszystko sie stabilizuje. Auto podpięte pod komputer jak było rozgrzane, korekta wtryskow ok. Zero błędów. Nastepne odpalenie juz bez tych objawow, nawet jak auto postoi 8 godzin pod praca to odpala normalnie. Gdzie moge szukac przyczyny? Dodam ze jakis czas temu swiece byly wymieniane, nawet podczas odpalania grzeje je 2 razy i objawy nie znikają. Każdy mechanik rozkłada ręce. Może warto podpiąć kompa przy rozruchu po nocy - wtedy moze cos wyskoczy?

Co radzicie?

Pozdrawiam

Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Pomiar ciśnienia paliwa po wyjściu z pompy tandemowej w momencie uruchamiania silnika.

2. Woda. Odkręć korek cieczy chłodzącej zaraz po skończonej jeździe. Rano przed odpaleniem zakręć z powrotem. Zobacz na efekty.

3. Oringi pod wtryskami.

4. Zdaj relację.

Edytowane przez Pawelkiwi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odkrecenie korka cieczy nic nie pomoglo. dzisiaj ponownie sprawdzilem swiece i sa ok. pojechalem do autobosha w celu sprawdzenia pompowtryskow, podpieli i stwierdzili ze wszystko jest ok. dodatkowo zaobserwowalem ze dzisiaj musialem dluzej krecic aby zalapal. co do cisnienia paliwa to nie wiem czy to ma wplyw poniewaz jak jest cieplej na zewnatrz np ok 13 st to nie mam takiego problemu. jak raz odpali to nawet pozniej jak postoi 5 h to odpala bez problemu. akumulator wymieniany pol roku temu. Prosze Was dajcie mi dobry kierunek gdzie mam szukac:) nie mam juz nerwów do tego. Jeden z mechanikow nawet zaproponowal wywalenie oprogramowania i wgranie na nowo fabrycznego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli synchronizacja i kat wtrysku są poprawne to stawiam na wytarte Oringi na PD. Jak zakończysz jazdę to idź do auta po 2h weź 2szt plaskoszczypow i opaski zaciskowe i zacisznej na noc przewody paliwowe. Jeśli rano zapali to chyba wyjaśni sprawę.

Edytowane przez SotoM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób loga grup 013,018 i 023 podczas odpalania i z minutkę po odpaleniu .

Zapodaj linka to powiemy coś więcej :)

W BPW przekaźnika świec nie uświadczysz, jest za to elektroniczny sterownik świeczek :hi:

Na schemacie ma oznaczenie J179, ale gdzie jest schowany to nie wiem, nie miałem jeszcze potrzeby go szukać :decayed: :

BRC_BPW_od_08_2004.jpg

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema!

Nie pisałem bo wszystko funkcjonowało ok aż do dziś :) tzn napisze tak. W kierunku swiec nie ide bo nawet ostatnio przy -7 normalnie od strzala odpalal po nocy. Zauwazylem ze problem pojawia sie jak jest malo paliwa w baku. Zatankowalem do pelna, jezdzilem i kazdego dnia rano odpalal bez najmniejszego problemu. Wczoraj zrobilem dluga trase, paliwo zeszlo do stanu 1/4 baku i dzis rano bylo drzenie przez 2 sek jakby jeden cylinder sie nie zalaczyl. Auto odpala bez problemu tylko jest to drzenie wkurzajace dla mnie :) obstawiam cofajace sie paliwo, wiec pytanie do fachowcow z forum :) co sprawdzac po kolei. jedynie wiem ze oringi na pompkach dobre :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi o-ringami to żadnej pewności nie można mieć, nawet jak wczoraj były wymieniane :decayed:

Z tym że paliwo się cofa to się zgodzę, po tych objawach które opisujesz to by się potwierdzało :hi:

Pasowało by tylko poczekać aż objawy będą bardziej wyraźne , bo na razie to będzie ciężko jednoznacznie stwierdzić czy to wina tandemu, uszczelniaczy pompek czy może reszty instalacji paliwowej :)

Proponuję tankować często do pełna i poczekać spokojnie, za jakiś czas będzie łatwiej coś konkretnie wydedukować :P

Jedno co bym sprawdził na biegu, to czy pracuje pompka w zbiorniku i przed porannym odpaleniem z małą ilością paliwa w zbiorniku, włączył bym stacyjkę kilkukrotnie, powinno to odpowietrzyć układ paliwowy od zbiornika do tandempompy. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...