Maciek Michalik Opublikowano 19 Listopada 2015 Opublikowano 19 Listopada 2015 Witam forumowiczow.Jestem posiadaczem audi a4 b7 2.0 tdi o kodzie silnika BPW. Problem moj sie zaczal gdy bylem w podrozy i na terenie Niemiec auto zgaslo i po ponownym odpaleniu wydawalo z silnika metaliczny dzwiek.Mechanik stwierdzil ze zostal urwany wal korbowy w skutek uszkodzenia pompy oleju ( dokladniej rysika ktory ta pompe napedzal). Mechanik zamowil czesci i wymienil: wal korbowy, korbowody, wszystkie uszczelki, plyny, oleje, caly rozrzad, pompe oleju (ta na lancuszku bez rysika).Po zlozeniu wszystkiego w jedna calosc, odpalilismy auto.... No wlasnie auto chodzi po odpaleniu prawidlowo na biegu jalowym lecz po dodaniu gazu zaczyna sie dlawic i gasnie. Podlaczylismy auto do VAGa nie pokazuje zadnych bledow.. Mechanicy rozkladaja rece i nic im nie przychodzi do glowy wiec szukam gdzie sie da i jak sie da i bardzo prosze o porady i wskazowki.Ps. przepraszam za brak polskich znakow. 1
piotrsob1 Opublikowano 20 Listopada 2015 Opublikowano 20 Listopada 2015 Jeżeli po zgaśnięciu podczas próby ponownego odpalania silnik chodzi jakby nie miał kompresji i odpala dopiero po dłuższym postoju, to zmierz ciśnienie oleju w magistrali silnika. Prawdopodobnie pompa olejowa daje za wysokie ciśnienie oleju ( uszkodzony, zacięty lub źle wyregulowany zawór ograniczający maksymalne ciśnienie pompy ), a to powoduje podpieranie zaworów przez hydropopychacze i brak kompresji na garkach
Maciek Michalik Opublikowano 20 Listopada 2015 Autor Opublikowano 20 Listopada 2015 Jeżeli po zgaśnięciu podczas próby ponownego odpalania silnik chodzi jakby nie miał kompresji i odpala dopiero po dłuższym postoju, to zmierz ciśnienie oleju w magistrali silnika. Prawdopodobnie pompa olejowa daje za wysokie ciśnienie oleju ( uszkodzony, zacięty lub źle wyregulowany zawór ograniczający maksymalne ciśnienie pompy ), a to powoduje podpieranie zaworów przez hydropopychacze i brak kompresji na garkach Tak tylko on za każdym razem pali jak igiełka chodzi jak prawidłowo na biegu jałowym. Problem pojawia się gdy chce się dodać gazu auto przekracza 900obrt/min zaczyna się dławić i gaśnie.
.Pablo. Opublikowano 20 Listopada 2015 Opublikowano 20 Listopada 2015 Jaki macie kont synchronizacji? Może rozrząd źle złożony. Jak nie było smarowania mogło przetrzeć wałek rozrządu panewki. Jaki macie kont synchronizacji? Może rozrząd źle złożony. Jak nie było smarowania mogło przetrzeć wałek rozrządu panewki.
Maciek Michalik Opublikowano 20 Listopada 2015 Autor Opublikowano 20 Listopada 2015 Jaki macie kont synchronizacji? Może rozrząd źle złożony. Jak nie było smarowania mogło przetrzeć wałek rozrządu panewki. Jaki macie kont synchronizacji? Może rozrząd źle złożony. Jak nie było smarowania mogło przetrzeć wałek rozrządu panewki. Wszystko wymienione w rozrządzie (cały kompletny)
piotrsob1 Opublikowano 20 Listopada 2015 Opublikowano 20 Listopada 2015 Jakieś cuda wianki normalnie Nagraj filmidło jak to wygląda wrzuć na YT, może po obejrzeniu coś przyjdzie do głowy
Maciek Michalik Opublikowano 1 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2015 Nie mam opcji nagrania filmiku ponieważ jestem zagranicą. ;\ Mechanicy szarpia się z autem ale dalej jest to samo ręce i cycki odpadają przy tym juz... Był facet z komputerem zrobił wszystkie pomiary i jedyne co wykazał komputer to brak synchro pomiędzy wałem korbowy a rozrządem.. wiec rozrząd rozebrany złożony na nowo a problem ten sam. Wymienili czujnik położenia wału i dalej to samo.. Ktoś by mógł podsunac jakieś,, tropy'' co by mogły trochę rozjaśnić problem a najważniejsze przyczynę bo ja już do tego nie mam siły, próbowałem coś na forum znaleźć ale efekt tego taki sam co z moim autem czyli NIC. Za każdy post dzięki wielkie )
piotrsob1 Opublikowano 1 Grudnia 2015 Opublikowano 1 Grudnia 2015 A problem nie leży przypadkiem w gratach użytych do naprawy ? Brak synchro może oznaczać że wał korbowy jest od innego typu silnika i ma np. inną tarczę impulsatora czujnika położenia wału Program sterujący silnika może dawać radę z zapewnieniem biegu jałowego na podstawie sygnału z tego impulsatora, a przy wyższych obrotach może się gubić z prawidłowym rozpoznaniem niezrozumiałych sygnałów położenia wału i silnik gaśnie
Maciek Michalik Opublikowano 1 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2015 No tak mechanik tez o tym pomyślał i porównał powierzył wal nowy z uszkodzonym i sprawdził numery wniosek: wal dedykowany do tego silnika BPW, zamówiłem dzisiaj nowy czujnik położenia walka rozrządu i prawdę mówiąc czuje ze znowu pieniądze w błoto wyrzuce ale już w sumie się łapie czego tylko mogę.. I prawdę mówiąc jeśli to nie będzie ten czujnik to ja nie wiem.
piotrsob1 Opublikowano 1 Grudnia 2015 Opublikowano 1 Grudnia 2015 Według mnie problem nie jest w czujnikach położenia wałków , tylko w kształcie ich tarcz impulsatorów, albo ich mechanicznemu uszkodzeniu lub przestawieniu
Maciek Michalik Opublikowano 1 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2015 Piotrsob a masz może jakiś schemat albo zdjęcie jak one powinny wyglądac??
piotrsob1 Opublikowano 1 Grudnia 2015 Opublikowano 1 Grudnia 2015 (edytowane) Tutaj znajdziesz poglądowe zdjęcia : http://olx.pl/oferta/wal-korbowy-audi-vw-seat-skoda-2-0-tdi-8v-bpw-CID5-IDa0kpD.html http://olx.pl/oferta/wal-korbowy-1-9-vw-audi-CID5-IDcQ6lL.html#91f9adb951 Edytowane 1 Grudnia 2015 przez piotrsob1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się