Zivia Opublikowano 20 Listopada 2015 Opublikowano 20 Listopada 2015 Witam. Ostatnio zmieniłem lampy na poliftowe i mam mały problem ponieważ nie działają mi silniczki do regulacji obydwa Pytanie co może być przyczyną czy jest możliwość podłączenia na krótko aby zobaczyć czy silniczki działają mechanik powiedział że sprawdzał i że w kostce nie ma sygnału
prezesik18 Opublikowano 20 Listopada 2015 Opublikowano 20 Listopada 2015 Przed zmianą lamp działała Ci regulacja świateł? Może po przełożeniu świateł, polutowaniu przewodów do wtyczek zrobiłeś to źle i nie chce teraz działać?
Zivia Opublikowano 20 Listopada 2015 Autor Opublikowano 20 Listopada 2015 (edytowane) Przed zmianą wszystko działało zmieniłem też to pokrętło i dalej Edytowane 20 Listopada 2015 przez Zivia
prezesik18 Opublikowano 20 Listopada 2015 Opublikowano 20 Listopada 2015 Masz multimetr? (może być voltomierz)
Zivia Opublikowano 20 Listopada 2015 Autor Opublikowano 20 Listopada 2015 (edytowane) Masz multimetr? (może być voltomierz) Nie mam ale mogę mieć Edytowane 20 Listopada 2015 przez Zivia
prezesik18 Opublikowano 21 Listopada 2015 Opublikowano 21 Listopada 2015 (edytowane) OK, a więc tak wygląda wewnętrzna część wtyczki od lampy: Od lewej: Niebieski - +12V po włączeniu świateł mijania Czarny - sygnał z korektora wysokości świateł brązowy - masa Podczas sprawdzania kostka w lampie musi być wpięta na swoje miejsce. Co sprawdzasz? 1. Czy się pojawia napięcie ok 12-13V na przewodach niebieskim i brązowym w momencie włączenia świateł mijania. Jeśli tak to przechodzimy do pkt 2. Jeśli nie to sprawdzamy czy na brązowym przewodzie jest "masa", multimetr ustawiamy do pomiaru oporności, jedną końcówkę przewodu pomiarowego do przewodu brązowego, drugą do karoserii, akumulatora itp. Jeśli masa jest, to wiemy że mamy problem z brakiem +12V po włączeniu świateł. 2. Mierzymy napięcie na przewodach niebieskim i czarnym(światła włączone, korektor w pozycji 0), wynik powinien wynosić ok 10V, przestawiamy korektor na pozycję 3, napięcie spadnie do ok 3-4V. Nie pamiętam dokładnych wyników, w każdym bądź razie chodzi o to żeby sprawdzić czy korektor daje sygnał. Na próbę możemy kawałkiem przewodu podać napięcie z przewodu czerwonego w kostce na przewód niebieski i podczas włączonych świateł kręcić korektorem, silniczek powinien działać. To chyba tyle, jeśli chodzi o sprawdzenie silniczka czy działa, to musiałbyś mieć jakieś rezystorki w domu to bym powiedział co i jak sprawdzić. Jak będziesz robił pomiary, miał z czymś problem to dzwoń 724 510 814. W sumie ten na który pisałem brązowy, to chyba bardziej pomarańczowy, chodzi mi o ten pod pinem z przewodem czarnym Edytowane 21 Listopada 2015 przez prezesik18
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się