Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Niedziałające silniczki lamp


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Ostatnio zmieniłem lampy na poliftowe i mam mały problem ponieważ nie działają mi silniczki do regulacji obydwa Pytanie co może być przyczyną czy jest możliwość podłączenia na krótko aby zobaczyć czy silniczki działają mechanik powiedział że sprawdzał i że w kostce nie ma sygnału

Opublikowano

Przed zmianą lamp działała Ci regulacja świateł? Może po przełożeniu świateł, polutowaniu przewodów do wtyczek zrobiłeś to źle i nie chce teraz działać?

Opublikowano (edytowane)

Przed zmianą wszystko działało zmieniłem też to pokrętło i dalej

Edytowane przez Zivia
Opublikowano

Masz multimetr? (może być voltomierz)

Opublikowano (edytowane)

Masz multimetr? (może być voltomierz)

Nie mam ale mogę mieć

Edytowane przez Zivia
Opublikowano (edytowane)

OK, a więc tak wygląda wewnętrzna część wtyczki od lampy:

edcnhxlwdjhk.jpg

Od lewej:

Niebieski - +12V po włączeniu świateł mijania

Czarny - sygnał z korektora wysokości świateł

brązowy - masa

Podczas sprawdzania kostka w lampie musi być wpięta na swoje miejsce.

Co sprawdzasz?

1. Czy się pojawia napięcie ok 12-13V na przewodach niebieskim i brązowym w momencie włączenia świateł mijania. Jeśli tak to przechodzimy do pkt 2. Jeśli nie to sprawdzamy czy na brązowym przewodzie jest "masa", multimetr ustawiamy do pomiaru oporności, jedną końcówkę przewodu pomiarowego do przewodu brązowego, drugą do karoserii, akumulatora itp. Jeśli masa jest, to wiemy że mamy problem z brakiem +12V po włączeniu świateł.

2. Mierzymy napięcie na przewodach niebieskim i czarnym(światła włączone, korektor w pozycji 0), wynik powinien wynosić ok 10V, przestawiamy korektor na pozycję 3, napięcie spadnie do ok 3-4V. Nie pamiętam dokładnych wyników, w każdym bądź razie chodzi o to żeby sprawdzić czy korektor daje sygnał. Na próbę możemy kawałkiem przewodu podać napięcie z przewodu czerwonego w kostce na przewód niebieski i podczas włączonych świateł kręcić korektorem, silniczek powinien działać.

To chyba tyle, jeśli chodzi o sprawdzenie silniczka czy działa, to musiałbyś mieć jakieś rezystorki w domu to bym powiedział co i jak sprawdzić. Jak będziesz robił pomiary, miał z czymś problem to dzwoń 724 510 814.

W sumie ten na który pisałem brązowy, to chyba bardziej pomarańczowy, chodzi mi o ten pod pinem z przewodem czarnym

Edytowane przez prezesik18

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...