Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wycieraczki - problem


miszel78

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Od kilku dni wycieraczki w moim aucie dziwnie się zachowują. Zauważyłem, że przy ostrym zakręcie w prawo zaczynają żyć własnym życiem. Manetka jest w pozycji "wyłączone" a wycieraczki zaczynają pracować. Raz wolniej, raz szybciej, zatrzymają się w pozycji spoczynkowej żeby za chwilę zacząć znowu pracować. Przełączanie manetki nic nie daje. Uspakaja się to po wyłączeniu silnika (choć nie zawsze) i sprawiają wrażenie że działają poprawnie. Reagują na manetkę. Włączają się kiedy trzeba. Czy macie pomysł co to może być? Zauważyłem ostatnio, że miałem basen w komorze z akumulatorem. Poczytałem na forum i znalazłem rozwiązanie - zapchane otwory spustowe. Odetkałem je i wszystko już jest sucho, ale myślę, że może woda zdążyła się gdzieś wlać i robi jakieś zwarcia. Tylko gdzie tego szukać? Złe działanie wycieraczek przy zakręcie w prawo sugerowałoby może że jest coś nie tak po lewej stronie auta, bo siła wtedy działa tak, że może gdzieś ta woda jeszcze jest z prawej strony podszybia i robi zwarcie. Proszę o jakieś sugestie: gdzie zajrzeć, co sprawdzić? Doczytałem też że bezpiecznik odpowiedzialny za wycieraczki to nr. 36 i powinien mieć 30 A, Sprawdziłem i wszystko z nim OK. Wycieraczki jak już zaczną prawidłowo pracować to pracują poprawnie - prędkość jest OK, częstotliwość ruchów też OK, więc raczej nic się tu nie zatarło, bo czytałem że problemem może być zacieranie prowadnic, ale wówczas wycieraczki chodzą wolno albo w ogóle się zatrzymują w jakiś dziwnych pozycjach.Dalej pomysły się skończyły.

Edytowane przez miszel78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest wilgoć i pamiętam że jakiś czas temu woda lała mi się po nogach - gdzieś w okolicy pedału sprzęgła. Czyli jaki jet pomysł na napraienie tych wycieraczek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moduł komfortu. Wyjmij akumulator, Pod serwem hamulca i pod akku masz dwie dziury na podszybiu - udrożnij je.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem w moim pierwszym poście że to już zrobiłem. Aktualnie sytuacja wygląda tak, że po przekręceniu kluczyka wycieraczki chodzą non stop

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo, po wymianie silnika wycieraczek z mechanizmem problem ustał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie znajduje sie ten silnik wycieraczek? Moze daloby sie go naprawic?

Edytowane przez miszel78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie znajduje sie ten silnik wycieraczek? Moze daloby sie go naprawic?

Próbowałem go rozbierać, ale nie widziałem tam nic do naprawienia. Miałem spory luz na trzpieniu jednym w mechanizmie więc itak wymieniłem całość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego a sprawdziłeś moduł komfortu?

Jeśli tam woda się dostała a używasz auta dalej,możesz go poważnie uszkodzić.

Na chwilę obecną nie zauważyłem aby inne rzeczy działały nieprawidłowo, Ale jeszcze nie sprawdzałem tego moduł komfortu. Jak się do niego dobrać? Czytałem że znajduje się on gdzieś pod podłogą od strony kierowcy. Co trzeba zdemontować?

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak myślisz? Odsuwasz fotel, zdejmujesz próg, podstopnicę i dolną część słupka, a następnie podnosisz wykładzinę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem zalał się silnik wycieraczek skoro miałeś wodę w podszybiu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, jutro podjade do mechanika. Zobaczymy co powie. Tej wody też nie było tak strasznie dużo-dno akumulatora było lekko wilgotne. Ale kilka miesięcy temu mogło być więcej, bo przy zakrętach kapało coś na buty, tyle że wtedy wycieraczki działały prawidłowo.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Silniczek wymieniony, przekaźnik sprawdzony I też sprawny, A wycieraczki nadal bez przerwy chodzą. Kolejne podejrzenie padło na przełącznik w kierownicy. Muszę kupić jakąś używkę, zamontować, i okaże się czy to to. Do moduł komfortu jeszcze się nie dobrałem, ale diagnozę pozostawię mechanikowi.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Problem rozwiazany. Konieczna byla wymiana modulu komfortu. Jak mechanik dobral sie do niego to wylala sie z niego woda. Czesc stykow byla w zlym stanie.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...