Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nieszczelność układu dolotowego - jak sprawdzić?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

U mnie też zaciagało i to dość mocno, a mimo wszystko ciężko było zlokalizować dokładnie miejsce. Pomogła wymiana uszczelki pod kolektorem .Jeżeli będziesz zdejmować przepustnicę obowiązkowo skontroluj uszczelkę pod nią, o ile dobrze pamiętam taki zielony cienki oring, a także uszczelkę w dolocie przepustnicy czyli w tej czarnej plastikowej rurze.Oring jest w jej wnętrzu kilka cm. od brzegu.

Opublikowano

U mnie też zaciagało i to dość mocno, a mimo wszystko ciężko było zlokalizować dokładnie miejsce. Pomogła wymiana uszczelki pod kolektorem .Jeżeli będziesz zdejmować przepustnicę obowiązkowo skontroluj uszczelkę pod nią, o ile dobrze pamiętam taki zielony cienki oring, a także uszczelkę w dolocie przepustnicy czyli w tej czarnej plastikowej rurze.Oring jest w jej wnętrzu kilka cm. od brzegu.

A jakie miałeś objawy?

Opublikowano

Największe problemy były z mocą tzn. auto słabe z dołu, ale jak już złapał obrotów szedł dobrze. Czasem wypadały zapłony - przy lekkiej jeździe rzadko, przy ostrym butowaniu często. Korekty mocno szalały. Były też dość duże drgania silnika. I ten właśnie objaw nie został usunięty do końca. Drgania nie są już tak bardzo wyczuwalne jak były wcześniej, teraz czasem nie ma ich wcale, nieraz się pojawiają, ciężko wyczuć o co tu chodzi. Kultura pracy silnika zmieniła się bardzo na + po wymianie uszczelek pod kolektorem, przy okazji pozmieniałem uszczelki przepustnicy i dolotu o których wspomniałem wcześniej. Dodam tylko że na gazie owych drgań po prostu nie ma. W planach mam jeszcze wymianę uszczelek wtryskiwaczy paliwowych, wymianę plecionek na wydechu, postaram się też jeszcze raz zmierzyć ciśnienie w ukł. paliwowym.

Opublikowano

A masz może numery tych uszczelek? Te kolektora ssącego mam, ale może zaopatrzę się jeszcze w te przepustnicy. Czyli generalnie objawy związane z wypadaniem zapłonu i wysokimi korektami ustały po wymianie uszczelki pod kolektorem?

Opublikowano

Tak wypadanie zapłonów ustało całkowicie, korekty ostatnio sprawdzane przy strojeniu gazu i było wszystko ok. Nareszcie można było ustawić gaz, kolega wystroił mi instalkę z AFR-em no i wszystko gra i buczy. Co do numerów uszczelek to ja dobierałem na podstawie oryginału w sklepie z maszynami rolniczymi. Dobrali na miejscu ,koszty śmieszne.

Opublikowano (edytowane)

Co do numerów uszczelek to ja dobierałem na podstawie oryginału w sklepie z maszynami rolniczymi. Dobrali na miejscu ,koszty śmieszne.

mógł byś coś napisać więcej na temat tych agrouszczelek? tam są okrągłe oringi pod kolektorem?? Jak z odpornością na temp??

Edytowane przez kt65c453
Opublikowano

Pod kolektor kupowałem w sklepie samochodowym wg rocznika modelu,itd. Uszczelkę przepustnicy brałem w agromie taki cienki oring, uszczelka w rurze dolotowej gruby oring, tą mam gdzieś jako wzór to Ci zmierzę.Co do odporności na temperatury to wiele rzeczy z tzw. agromy miałem w niejednym aucie i problemów nigdy nie miałem.

Opublikowano (edytowane)

W ASO ten oring (06C 133 148 A) kosztuje 13zł, naprawdę aż tak oszczędzacie na AUDI, że po dorabiane uszczelki jeździcie do Agromy? :decayed:


Jedynie ta druga uszczelka (pomiędzy kolektorem a przepustnicą tj. 078 133 073 B ) jest dużo droższa bo w ASO krzyczą sobie za nią prawie 100zł.

Pytanie czym się różnią materiałowo, że taka różnica w cenie, skoro rozmiarami są do siebie zbliżone... :whistling:


Te uszczelki wymienia się raz na 15 lat... w skali typowych kosztów eksploatacji (oleje, klocki, tarcze, filtry, opony) i utrzymania auta (paliwo, ubezpieczenie) nawet tylko przez 4-5 lat (raczej nikt krócej nie użytkuje auta) to te 113zł to tyle co nic :hi:

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

W ASO ten oring (06C 133 148 A) kosztuje 13zł, naprawdę aż tak oszczędzacie na AUDI, że po dorabiane uszczelki jeździcie do Agromy? :decayed:

Jedynie ta druga uszczelka (pomiędzy kolektorem a przepustnicą tj. 078 133 073 B ) jest dużo droższa bo w ASO krzyczą sobie za nią prawie 100zł.

Pytanie czym się różnią materiałowo, że taka różnica w cenie, skoro rozmiarami są do siebie zbliżone... :whistling:

Te uszczelki wymienia się raz na 15 lat... w skali typowych kosztów eksploatacji (oleje, klocki, tarcze, filtry, opony) i utrzymania auta (paliwo, ubezpieczenie) nawet tylko przez 4-5 lat (raczej nikt krócej nie użytkuje auta) to te 113zł to tyle co nic :hi:

Kolego dla mnie nie liczy się czy ja kupię to w aso czy w innym sklepie, liczy się dostępność części na miejscu.Jeżeli mam czekać kilka dni na dwa oringi to jest to dla mnie kiepski interes i tracę wtedy dużo więcej niż tylko jakieś śmieszne grosiaki o których wspomniałeś wyżej.U mnie auto musi jeździć, dlatego staram się korzystać z różnych sklepów, druga sprawa w ASO płaci się 2, 3 ,4 razy i więcej za te same części i po co jak można mieć od ręki i jeszcze dużo taniej. Jak trzeba zakładać ori to síę zakłada i na ceny się nie patrzy, głównie kwestie bezpieczeństwa, choć czasem w oczy koli ,a kieszeń boli .

Opublikowano (edytowane)

Oczywiście, ale części są ściągane w max. 2-3 dni, najczęściej są już na następny dzień, jak w typowym sklepie z moto częściami.

Dorywczo jak najbardziej można zamontować dorabiane uszczelki... i gdy ktoś ma zacięcie do grzebania przy aucie. Jednak jak ktoś wyżej napisał pytanie co z ich trwałością. To nawet nie są dedykowane zamienniki (które często są produkowane przez firmy dostarczające części do ASO) i ich materiał to wielka niewiadoma.

Czy ktokolwiek w Agromie da mi gwarancję, że ich uszczelki wytrzymują np. podwyższoną temperaturę?

I nie trzeba zamawiać części do Audi tylko przez ASO Audi - wystarczy dowolny salon/serwis VAG-a, a tych jest całe mnóstwo nawet w tzw. regionie.

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano (edytowane)

W ASO ten oring (06C 133 148 A) kosztuje 13zł, naprawdę aż tak oszczędzacie na AUDI, że po dorabiane uszczelki jeździcie do Agromy? :decayed:

Jedynie ta druga uszczelka (pomiędzy kolektorem a przepustnicą tj. 078 133 073 B ) jest dużo droższa bo w ASO krzyczą sobie za nią prawie 100zł.

Pytanie czym się różnią materiałowo, że taka różnica w cenie, skoro rozmiarami są do siebie zbliżone... :whistling:

Te uszczelki wymienia się raz na 15 lat... w skali typowych kosztów eksploatacji (oleje, klocki, tarcze, filtry, opony) i utrzymania auta (paliwo, ubezpieczenie) nawet tylko przez 4-5 lat (raczej nikt krócej nie użytkuje auta) to te 113zł to tyle co nic :hi:

Nie wiem co to za uszczelka o której piszesz, ale tam są dwie takie:

uszczelka pomiędzy przepustnicą, a kolektorem 078 133 073B 102,00 zł
uszczelka pomiędzy przepustnicą a plastikową rurą 078 129 949C 42,00 zł
Edytowane przez damian92x
Opublikowano

uszczelka pomiędzy przepustnicą a plastikową rurą 078 129 949C 42,00 zł

To uszczelka od silnika 2.4 :exclamation:

Dla 3.0 jest ta którą podałem wcześniej (06C133148A), która kosztuje 13zł :hi:

Opublikowano (edytowane)

To w takim razie w ASO mnie w błąd wprowadzono :)
Czyli ta co podales jest pomiędzy przepustnica a ta rura dla asn?

Na pewno tamta jest od 2.4? link http://imgur.com/mnRV4vP

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez damian92x
Opublikowano

Ciekawe... żądaj wyjaśnień :P

A podałeś im VIN auta? Panowie w magazynie widzą dzięki temu które części masz fabrycznie zamontowane a które nie (lub nie pasują do Twojego A4) :)

Dla jasności:

uszczelka pomiędzy rurą a przepustnicą: 06C133148A (13zł)

uszczelka pomiędzy przepustnicą a kolektorem: 078133073B (100-102zł)

Opublikowano

Tak podawałem VIN..

Opublikowano

To ciekawe... :mysli:

Ostatnio szukałem info ile kosztuje sonda EGT do 2.7BiT i miłe zaskoczenie - kupując dwie płaci się w ASO ~1700zł, choć na internetach krąży opinia raz, że brak jest zamienników a dwa, że w ASO są bardzo drogie, 2500zł. Za sztukę.

Opublikowano

U mnie między przepustnicą a kolektorem był zwykły oring koloru zielonego. Był tam wyfrezowany fabryczny rowek w którym ta uszczelka była zamocowana. Zdjęcie które przedstawiliście wyżej przedstawia coś czego u mnie nie ma! Ja mam rocznik 2001 może w nowszych jest inaczej ale u mnie ta uszczelka wygląda zupełnie inaczej niż na przedstawionym schemacie. Dlatego też dobierałem wg. oryginału oringi odporne na oleje i temperatury.

Opublikowano

Panowie wybaczcie odkop lecz zauważyłem u siebie luzną przejściówkę na wąz od intercoolera przy turbosprężarce. Przejściówka na wąż jest oryginalna ma nowy oring i jest odpowiednio zabezpieczona. Lecz cała lata ,rusza się kiwa wychodzi z turbo na 2-3mm.

Czy tak ma być i jest to w normie? Czy podczas gdy turbo zaciąga powietrze przejścówka ,,zaciąga'' i wszystko się uszczelnia?

Zdjęcie poglądowe w załączniku.

przej.JPG

Opublikowano

panie a gdzieś tu zawitał nie ten motor hehe na pewno gdybyś tego posta zamieścił w 1.9 TDI odzew by był większy:wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...