Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nieszczelność układu dolotowego - jak sprawdzić?


cingular

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ciągle borykam się z problemem najprawdopodobniej nieszczelnego układu dolotowego, co objawia się drganiami na wolnych obrotach, losowym wypadaniem zapłonów, i słabym zbieraniem się auta szczególnie z dołu bo powyżej 3 tyś. jest już raczej dobrze. Miałem wcześniej podobny problem i pomogło uszczelnienie odmy,wymiana cewek i świec ale widać nie do końca bo drobne drgania pozostały.

Psikałem samostartem w okolicy wtrysków gazowych, łączenia kolektora z silnikiem, przy przepustnicy i przy dolocie powietrza do niej i wg mnie wychodzi że albo gazownicy spaprali sprawę i na wkrętkach są nieszczelności albo uszczelka kolektora ma dość. Po wypsikaniu pianą do sprawdzania szczelności gazu prawej strony kolektora (strona kierowcy) silnik chodzi jakby troszkę inaczej, słychać jakby pojedyńcze stuki takie niezbyt głośne, po wypsikaniu lewej strony zmian nie słychać. Przy wymianie uszczelki kolektora ssącego jest sporo pracy tak mi się bynajmniej wydaje i wolałbym dopytać jakie Wy macie sposoby na sprawdzanie nieszczelności w ukł. dolotowym i jakie elementy sprawdzacie. Czy za pomocą VAG-a mogę przeprowadzić jakieś testy które mogłyby mi pomóc?

Druga sprawa tycząca posiadaczy asn - czy może ktoś podpowiedzieć jakie powinny być prawidłowe wartości poszczególnych pozycji bloków pomiarowych w tym silniku ??? Na jakie grupy powinienem najbardziej zwracać uwagę lokalizując nieszczelność?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podaj jeszcze 32 grupę , zeby wyeliminować że to wina gazu musisz na pb zrobić około 200 km, mnie tez szalały ale zrobiłem logi dynamiczne i na lpg miałem tragicznie ubogo, od czasu ja jeżdżę tylko na bp dużo lepiej (jestem w Anglii wiec tu gaziarza ciężko dorwać, ograne jak wrócę do kraju gaz) aczkolwiek wibracje jeszcze są ale ja mam bardziej rozjechany rozrząd i kolanko dolotowe popękane i poklejone(poprzedni właściciel) ale nowe już w drodze. Dodatkowo polepszyła się kultura pracy po wymianie wężyków podciśnień, koszt sylikonowych nie tragiczny a wiemy że to mamy szczelne. Wiedzy wielkiej nie mam ale może jakoś mi się udało cie nakierować co jeszcze można zrobić.

Edytowane przez kt65c453
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grupa 32:

2.6 ; -3.1 ; 2.6 ; -2.3

Wężyki wymieniłem wszystkie na silikony,uszczelniłem odmę,wymysłem przepustnicę,adaptacja również,wymieniłem cewki świece,wycíęte zostały katy ,zrobiony program na tylne sondy,filtry wszystkie nowe i dalej nie jest dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja grupe 32 miałem bardziej rozjechana jak jeździłem na gazie a teraz tylko na pb mam odchyłkę max 0,8 w jednym reszta prawie 0, zrób ponad 200 km tylko benzyna gazu nie załączaj i zobacz czy się poprawi , wyeliminujesz czy gaz winny , a i po tym teście sprawdź grupe 32 powinno być lepiej aczkolwiek nie wiem czy taka odchyłka jaka masz jest w granicach normy ale jedno jest pewne że gaz jak jest źle ustawiony to zmienia wartości tej grupy

Edytowane przez kt65c453
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla obrotów jałowych (okno 1 i 3) odchyłka zgodna ze specyfikacją to +/- 4% a dla okna 2 i 4 (partial) to aż +/-10%

ASO w pierwszej kolejności (gdy odchyły są pow. specyfikacji) czyści wtryski za pomocą dodatku do paliwa...

Tu masz instrukcję demontażu kolektora:

https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8VFE5Y2FTUEYtR2c/view?usp=sharing

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem sprawdzić szczelność tak jak w silnikach z turbiną.

Podać ciśnienie np 1 bar z kompresora przed przepustnicą i zaślepić odmę.

Wtedy wszystko widać gdzie syczy.

Sprawdź wężyki od wkrętek lpg często pękają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatek do paliwa dolewałem, ostro przegoniłem auto na dystansie 15 km , wskazania na kompie dalej bardzo podobne. Na 99 % nieszczelność jest pod kolektorem. Sprawdzałem to dziś bardzo wnikliwie z bratem no i wychodzi niestety że tam jest jakaś dziurka, po obfitym zlaniu pianą do sprawdzania szczelności po stronie kierowcy strasznie trzęsło silnikiem, momentami słychać było wręcz takie posykiwanie. Dzięki za instrukcję, myślę że pod koniec tygodnia uda mi się wygospodarować wolny dzionek to napiszę co i jak. Kompresor też postaram się podłączyć to już za jednym bałaganem bo może coś gdzieś jeszcze puszcza.

Edytowane przez cingular
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji którą podesłałem napisano by uszczelkę pod kolektorem za każdym razem wymieniać... drogie są, bo poza ASO dwie sztuki to wydatek ok. 100-120zł. W serwisie 2x tyle...

Gaziarze na bank ich nie wymieniły gdy demontowały kolektor i teraz to się mści.

Tzn. liczę, że to jest jedyny powód nierównej pracy silnika... :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze o co pytałem przed montażem lpg i ponoć zdejmowali :facepalm: ,ale teraz to już niczego nie mogę być pewien. Wiem jedno teraz robię przy aucie co się da samemu, powoli to powoli ale nie mam już nerwów na te fuszerki. A to potem się wszystko odbija się czkawką i podwójnymi kosztami i robotą.


Witam,troszkę to trwało ale uszczelka już wymieniona.Moc wróciła ,radość i frajda z jazdy również.Pozostał tylko jeden kłopot, drgania na wolnych obrotach które jakby się nasiliły.Chciałabym rozwikłać tą zagadkę ale nie wiem co jeszcze można zrobić w tej kwestii.Może udało się komuś pokonać ten problem.Dodam tylko że na benzynie i gazie auto chodzi idealnie.Zero wypadających zapłonów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczyść układ odpowietrzenia, te karbowane rury z okrągłą puchą obok przepustnicy. Ten zawór można by też rozebrać i sprawdzić czy membrana nie jest sfatygowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o odmę to jest nowa i szczelna.Sam zawór był rozbierany i czyszczony środkiem do egr-ów.Membrana bez uszkodzeñ czy pęknięć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BB masz może jakiś schemat/instrukcję tego co się znajduje pod kolektorem ssącym w okolicach skrzyni korbowej? Jeśli tak proszę o PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BB masz może jakiś schemat/instrukcję tego co się znajduje pod kolektorem ssącym w okolicach skrzyni korbowej? Jeśli tak proszę o PW.

Damian zobacz sobie na etce jest wszystko opisane :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś takiego tylko tam jest:

https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8MnYwc1lJaS1WeDg/view?usp=sharing

czy chodzi Ci o coś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Psikałem wczoraj środkiem do czyszczenia hamulców i obserwowałem korekty krótkoterminowe. Okazuje się, że mam nieszczelność, ale nie jestem w stanie stwierdzić gdzie dokładnie. Na pewno pod przepustnicą(poniżej przepustnicy) i zastanawiam się w którym miejscu może w ogóle zaciągać. Bez zdjęcia kolektora chyba się nie obejdzie.

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez damian92x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To akurat dla mnie oczywiste tylko zastanawiam się w którym miejscu może tam cokolwiek zaciągać..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...