Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[1,9 TDI AJM] Bardzo delikatne falowanie obrotów.


adadur

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu zauważyłem na biegu jałowy że od czasu do czasu przez pewien moment bardzo delikatnie obroty falują - może w przeciele +/- 50 obtorów od nominalnych.

Ponaddto - nigdy tak na codzień nie robię - kiedy wymieniałem termostat rozgrzewałem autko stacjonarnie. Przy niższej temp. silnika przy obrotach 2000 obr/min przy wyższej 3000 obr/min i krótko 3200-3400 obr/min. Podczas tego jak depnełem na 2000 ro albo mam minimalne drgania w stopie albo te falowanie przenioslo się na wyższe obroty. Powiedzmy że olałem to bo to też okolice max. momentu obrotowego czyli turbinka pracuje na max. - wieć trudność w utrzymaniu jednostajnych obrotów stopą może być do przyjęcia. Podobnie przy 3000 obr jednak tu albo gaz strasznie czuły albo falowanie obrotów się przeniosło i w ten przedział bo bardzo lekko silnik wkręcał się na obroty, przy niemal niewyczuwalnym ruchu stopą nawet o +500/-200 obr.min od 3000 obr. Dodam, czasem przez kilka kilkanaście sekund udawało mi się utrzymać obroty jednostajne.

W sobotę autko będzie VAGowane pewnie więc falowanie na biegu jałowym podepre pomiarami.

No a zwracam się do Was bo może ktoś już to przerabiał lub ma jakieś podejrzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź nastawnik dawki albo potencjometr gazu. Jedno albo drugie wymaga przeczyszczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź nastawnik dawki albo potencjometr gazu. Jedno albo drugie wymaga przeczyszczenia.

tam nie ma pompy,tam sa pompowtryskiwacze ... :twisted:

natomiast pomysł z potencjometrem gazu jest jak najbardziej na miejscu ..... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm..... Człowiek całe życie sie uczy a i tak jest głupi :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potencometr gazu ... gdzie to znajdę i czym to czyścić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potencometr gazu ... gdzie to znajdę i czym to czyścić?

najpierw podepnij Vag'a .... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale co VAGiem namierzać bo nie bardzo wiem.

Mam takie wrażenie że falowanie jest na niedogrzanym w pełni aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też wątpie w to że to wina potencjometru.

Damianus może cos bliżej ... też sporadyczne falowanie obrotów biegu jałowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napinacz był minimalnie skrzywiony co powodowało w jednym miejscu większe obciążenie paska, co za tym idzie i dla silnika również, wtedy te obroty falowały. Po wymianie jak ręką odjął.

Na falowanie może mieć taż wpływ jakaś inna rolka, alternator lub pompa wody tak mi się przynajmniej wydaje.

Kiedyś mój wuj miał taki przypadek w Meganie alternator był uszkodzony (coś się ocierało) i tak samo obroty falowały a do tego jeszcze światła przygasały.

Może sciągnij pasek i posprawdzaj wszystko, odpal na chwile i zobacz czy nadal falują obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm, jestem wlasnie po wymianie napinacza (choc nie slyszalem jeszcze jak chodzi, bp troche daleko mam teraz do miejsca zamieszkania). Ale zadnego falowania nie zaobserwowalem przy uszkodzonym napinaczu.

A napinacz z 115 jest chyba barziej podobny do mojego, niz do 90tki ? :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój opis wskazuje że obroty falowały cały czas u mnie te zjawisko występuje sporadycznie i jak sądze przy nie dogrzanym aucie. Jak pisałem zakres falowania to max +/- 50 obr. od wartości obrotów jałowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój opis wskazuje że obroty falowały cały czas u mnie te zjawisko występuje sporadycznie i jak sądze przy nie dogrzanym aucie. Jak pisałem zakres falowania to max +/- 50 obr. od wartości obrotów jałowych.

a co Vag pokazał .... były jakies błedy ....

moze rzeczywiscie spowodowane jest to jakims nieregularnym obciazeniem silnika ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze szczegółowym VAGowaniem poczekam do soboty będzie więcej czasu i za dnia a nie po ciemku.

Wczoraj znowu udało mi sie namierzyć te falowanie i dosłownie dotknięcie gazu uspokaja obrotu.

Powiedzmy że obroty nominalne to 860 to chyba falowanie jest 830-860 (nawet nie -50obr. tylko gdzieś 30))bo jak dotknęłem tylko gazu - bez naciskania i zwiększania obrotów - to stabilizowały się w miejscu. Ponownie potwierdza sie że auto było niedogrzane - ok. 70-75 st.C.

Może jakieś jeszcze sugestie w co łapki włożyć?

[ Dodano: 21-02-2007, 14:42 ]

W weekend podpiełem autko niestety dupek nie miał owych obiawów i pomiary w normie - bynajmniej tak z grubsza jes przejrzałem. Nie wiem czy będzie sie bawił ze mną w kotka i myszkę ... może się uda namierzyć owe zjawisko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...