Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[AWX 1.9] diagnoza logów, odcina turbine, przechodzi w stan awaryjny


szuszek83

Rekomendowane odpowiedzi

witam

prośba o pomoc co doiagnozy i za co najepierw sie zabrać:

1 wyskoczył bląd miesiac temu:

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-00 - -​

17965 - Ciśnienie turbosprężarki (TC) - przekroczona granica > podłączenie węża -

wczoraj się ponowiło podczas trasy, właśnie byłem zrobić logi i znów po przekroczeniu 3tys obr. ponownie, podczas logów:

http://vaglog.pl/log_242829.html

http://vaglog.pl/log_242830.html

http://vaglog.pl/log_242831.html

pierwszy raz robiłem logi, wiec jeżeli to za mało to ponowie, ​jutro powymieniam przewody podciśnienia w pierwszej kolejności, jeśli to nie pomoże będę szukać dalej, powiem jeszcze jak zrobiłem test to przy N239 zgasł samochód, N75 przeszedł poprawnie, proszę o jakieś wskazówki, sugestie

, z góry dziękuje​

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No logi zrobiłeś beznadziejnie.

Loguje się tylko jedną grupę.

Z tego co widzę to masz do czyszczenia turbosprężarkę a dokładnie geometrię.

Jak wyczyścisz turbo to zrób ponownie logi bo wydaje mi się że masz też słabą przepływkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak się ma to do tego, jak wyczyszcze turbo to wskazania przepływki się poprawia? Czy z tych logów wynika moze już ze przepływka właśnie już się sypie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór n 75 reguluje pracą turbiny i może być nie sprawny i dlatego wchodzi w tryb awaryjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co proponujesz?

nowe logi dokładniejsze:

003

http://vaglog.pl/log_243105.html

008

http://vaglog.pl/log_243111.html

011

http://vaglog.pl/log_243112.html

może teraz coś dokładniej moż​na wywnioskować?

sztanga od gruszki-turbo działa w pełnym zakresie, test przez vaga zrobilem i strzykawka bezpośrednio podlaczona do gruszki, czy bardziej by to przypadało na zawór N75?

Edytowane przez szuszek83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi znów są do niczego. Dynamiczne robi się z pedałem w podłodze.

Poczytaj dokładnie bo jest temat na forum jak logować auto a dopiero potem to zrób ponownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu zrobilem z pedalem w podlodze ale tylko 11:
http://vaglog.pl/log_243113.html

zauważyłem tu dziwny przeskok w turbinie, od dołu ciągnie, a pomiędzy 2600 a 2700 nagle spadek barów z 2784 na ​2035 i znów w górę? od czego to może być?

Zawór n 75 reguluje pracą turbiny i może być nie sprawny i dlatego wchodzi w tryb awaryjny.

Sprawdzilem N75 i namierniku 0,65 bara na wolnych obrotach trzyma, ale co 10-15 sekund poleci o 0,1 i wraca znów na 0,65, taki szybki skok, czy to moze byc tez jakas oznaka? No chyba ze to przycina sie zawór? wiem ze mam egr do czyszczenia, bo jest zasyfiony, czy to może być jakaś usterka która powoduje taką przyczynę?

Edytowane przez szuszek83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N75 najlepiej mierzyć wakumetrem przy włączonym BS na kanale 11

Edytowane przez Jarol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podcisnienie masz szczelne ? Zaloguj 11BS ale raczej kierownice do czyszczeniam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

logi:
003 BS: http://vaglog.pl/log_245178.html

011 BS: ​http://vaglog.pl/log_245179.html

i filmik jak podciśnienie się zmienia podczas BS 011:



Tu na wolnych obrotach bez testów:
Edytowane przez szuszek83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok tak juz myslalem ze geometria, juz umowilem sie z mechanikiem, wyczyscimy turbinke i egr z kolektorem, porobie zdjecia jak rozbierze i wrzuce i zrobie logi jaki efekt bedzie

egr z kolektorem wyczyszczony, turbina wyczyszczona, choć nagaru aż tak dużego nie było, no ale najważniejsze że auto zapier..... aż miło, niebawem zrobie logi wrzuce, dzieki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Srodkiem do czyszczenia egr i nafta

logi:

003 BS http://vaglog.pl/log_244889.html

011 BS http://vaglog.pl/log_244890.html

003 Dynam. http://vaglog.pl/log_244891.html

008 Dynam. http://vaglog.pl/log_244892.html

010 Dynam. http://vaglog.pl/log_244893.html

011 Dynam. http://vaglog.pl/log_244894.html

003 008 011 Dynam. http://vaglog.pl/log_244906.html

Edytowane przez szuszek83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak przepływka i cała reszta ok.

no to super, choć spalanie mam na poziomie 6-6,5 litra i tak się zastanawiałem czy jest coś co można jeszcze sprawdzić by mieć pewność ze jest wszystko ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie to czytac, mam go od konca wrzesnia i mam nadzieje ze polata jeszcze, jak na 270 tys to jezdzi sie super, 130 kucy tez wystarcza w zupelnosci :)

wracam do tematu, znów pojawił mi sie komunikat:

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-10 - - - Intermittent

powiem tak:

przejechałem się żeby sprawdzić, za 1 razem odcięło turbinę ale logi robiłem na 3, 8, 11:

http://vaglog.pl/log_261063.html

skasowałem błąd i za drugim razem robiłem już tylko 11 i błąd nie wyskoczył:

http://vaglog.pl/log_261057.html

za trzecim razem zrobiłem próbę i wyszło:

http://vaglog.pl/log_261058.html

turbo było wyczyszczone pod koniec grudnia, czy może to być przycinający się zawór N75? ponieważ jak już raz przytnie, zgaszę samochód i ponownie jadę to o niebo lepiej się zbiera turbo.

Edytowane przez szuszek83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...