sprat Opublikowano 28 Grudnia 2015 Opublikowano 28 Grudnia 2015 Witam, kilka problemów. 1. Auto się nie dogrzewa - wskaźnik temperatury szaleje raz pokazuje 90, raz 50. Wg. kompa jest max 70 stopni 2. Dziś rano włączył mi się wentylator chłodnicy (zimny silnik). Dlaczego tak się mogło stać? 3. Na korku oleju delikatnie jakaś maź - ale to 1-2 kropki. Czy to może być płyn chłodniczy?
KubaMpakiet Opublikowano 28 Grudnia 2015 Opublikowano 28 Grudnia 2015 Mi to wyglada na czujnik temp plynu, ten u gory
sprat Opublikowano 28 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2015 (edytowane) wg kompa diagnostycznego silnik ma 70 stopni. wg wskaznika też. Edytowane 28 Grudnia 2015 przez sprat
KubaMpakiet Opublikowano 28 Grudnia 2015 Opublikowano 28 Grudnia 2015 to w koncu co? szaleje czy pokazuje dobrze bo nie wiem ktory wpis brac na powaznie wentylator bierze sygnal z czujnika plynu nie z termostatu, wiec masz j**niety czujnik
sprat Opublikowano 28 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2015 (edytowane) Wskaźnik na desce - skacze wskazówka. raz 70 stopni, raz 50, raz 90. Komp diagnostyczny pokazuje ze silnik ma temperature max 70 stopni - na wyższe temperatury się nie grzeje, niezależnie od temperatury pokazanej na wskaźniku na desce. Edytowane 28 Grudnia 2015 przez sprat
KubaMpakiet Opublikowano 28 Grudnia 2015 Opublikowano 28 Grudnia 2015 zmierz rano na zimnym silniku jak pokazuja czujniki, jesli ktorys bedzie pokazywal inna temp jak jest na zewnatrz masz winowajce
sprat Opublikowano 28 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2015 (edytowane) czy taki ELM 327 (podstawowy komp diagnostyczny) pozwoli mi to zmierzyć? ew. czy na klimatroniku sprawdze temp. silnika? Edytowane 28 Grudnia 2015 przez sprat
elmo814 Opublikowano 28 Grudnia 2015 Opublikowano 28 Grudnia 2015 weze do chłodnicy ciepłe czy zimne/ gorny i dolny ? bardzo sporadycznie uwalone sa termosy w tych motorach, kanał chyba 49
bin85 Opublikowano 28 Grudnia 2015 Opublikowano 28 Grudnia 2015 czy taki ELM 327 (podstawowy komp diagnostyczny) pozwoli mi to zmierzyć? ew. czy na klimatroniku sprawdze temp. silnika? W B6 klimatronik nie pokazuje temperatury, musisz podłączyć pod kompa. Zagrzej troszkę silnik, jak chłodnica zrobi się ciepła to termostat do wymiany
sprat Opublikowano 29 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2015 (edytowane) Wg mechanika - termostat sprawny - cos sie popsulo w elektronice przez co wentylator chodzi ciągle, co nie pozwala nagrzac sie silnikowi do temperatury roboczej mozliwe ze tak jst? Edytowane 29 Grudnia 2015 przez sprat
rav14 Opublikowano 29 Grudnia 2015 Opublikowano 29 Grudnia 2015 wg mnie niemożliwe. sprawny termostat trzyma na zamkniętym do 90st i woda nie idzie przez chłodnicę przecież aż do zadanej temperatury.
bin85 Opublikowano 29 Grudnia 2015 Opublikowano 29 Grudnia 2015 Jak kolega wyżej napisał co z tego ze wentylator chodzi jak i tak przy sprawnym termostacie dmucha na zimną chłodnice, dla pewności możesz na chwilę odłączyć wentylator i się przejechać
sprat Opublikowano 29 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2015 (edytowane) Wiskoza odłączona - silnik się nie nagrzał = termostat. mechanik coś mówił, że po wymianie termostatu, może się uspokoić też wentylator - możliwe to? czy wentylator raczej z czujnika cieczy zaciąga informacje? Edytowane 29 Grudnia 2015 przez sprat
elmo814 Opublikowano 29 Grudnia 2015 Opublikowano 29 Grudnia 2015 a ja obstawiam czujnik ten w ..ujowym miejscu,
sprat Opublikowano 29 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2015 (edytowane) błąd P1296 - 17704. czy można z tym jeździć bez jakiegoś ryzyka dla silnika? pytam, bo czeka mnie trasa 1200 km w sylwestra i z powrotem.. Edytowane 29 Grudnia 2015 przez sprat
Radeon Opublikowano 15 Stycznia 2016 Opublikowano 15 Stycznia 2016 Ja mam uszkodzony termostat w 1.8 T 150 /2002. Zaczęło się jak wyszedłem z pracy i miałem do przejechania trasę ponad 40 km. Na zimnym silniku włączyłem gorący nawiew powietrza na maxa gdyż było u mnie wtedy -20 stopni na zewnątrz. Po 30 km wyskoczyła ikonka czerwona na desce o płynie z układu chłodzenia, a na wskaźniku temperatury był max praktycznie więc zatrzymałem auto, postało trochę i myślałem że pewnie znowu płyn uciekł lecz było tyle co trzeba... Od tamtego czasu wskaźnik temperatury nie drgnie nawet, a rurki są letnie/ identycznej temperatury a mechanik powiedział że to termostat-450 zł. Możliwe że to część jego obudowy-150zł ale okaże się w nowym tygodniu jak go wstawię. W takim stanie jechałem trasę ok 500 km i z tego co doświadczyłem to wyższe zużycie paliwa i problem z nawiewem bo jest chłodny mimo ustawionej wyższej temperatury. Dodam zdjęcia i co i jak jak auto zostanie naprawione.
bin85 Opublikowano 15 Stycznia 2016 Opublikowano 15 Stycznia 2016 Tak dla informacji to cały termostat BEHR czyli to samo co na pierwszy montaż kosztuje ok 180zł więc mechanik trochę chce Cie naciągnąć,
edekxp Opublikowano 15 Stycznia 2016 Opublikowano 15 Stycznia 2016 (edytowane) Często w termostatach brakuje z czasem oringa. Puszcza płyn na duży obieg i się nie nagrzewa motor. Wymiana 50gr, tylko trochę rozbierania aby termostat wyjąć Czujnik też pewnie do wymiany skoro tak głupieje Edytowane 15 Stycznia 2016 przez edekxp
Radeon Opublikowano 17 Stycznia 2016 Opublikowano 17 Stycznia 2016 (edytowane) Tak dla informacji to cały termostat BEHR czyli to samo co na pierwszy montaż kosztuje ok 180zł więc mechanik trochę chce Cie naciągnąć, Rzeczywiście o0 180 zł... przy mnie sprawdzał gdzieś w swoim systemie i wyszło mu niecałe 350 za część + 100 ok za robotę Edytowane 17 Stycznia 2016 przez Radeon
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się