Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9 TDI - Biały dym , brak mocy i klekot przy wyższych obrotach


szkodnik1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Taka sytuacja?! pojechałem dziś na MOT wszystko było ok. wyjechałem z serwisu i po przejechaniu 100m nastąpił huk i nagle spadek mocy i biały dym. Zjechałem na bok i zgasiłem auto po chwili odpaliłem normalnie jednak biały dym i brak mocy nadal został , dojechałem do domu ( około 1 km.) Przy wyższych obrotach było słychać klekot w silniku. Mam się liczyć z tym że to turbina czy coś więcej???

Rozumiem że auto na lawetę i do mechanika ;-(

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypinasz przewód dolotu przy EGR i szczelnie zatykasz, odkręcasz rurę filtra powietrza i dmuchasz kompresorem, jeśli ma sie odpowiednio dorobione zatyczki i przejściówkę mozna dmuchnąć 2 bary i wychodzi każda dziurka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagraj jakiś film- posłuchamy, zrób jakieś logi pomądrzymy się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagraj jakiś film- posłuchamy, zrób jakieś logi pomądrzymy się

dziś rano zabrałem się za diagnozę swojej niuni. Filmu raczej nie nagram gdyż olej w silniku się skończył! wszystko poszło w wydech. Brak ubytku płynu i nie zauważyłem zadnych wycieków pod silnikiem. Po zdjęciu osłon i rur od turbo wykonałem zdjęcia wnętrza turbiny oto efekt:

http://www.directupload.net/file/d/4218/5i52trg7_jpg.htm

http://www.directupload.net/file/d/4218/m359johz_jpg.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I już jest sprawca nowe włożysz i bedzie git

dobrze słyszeć! ;-) czy jest to skomplikowana operacja ? zastanawiam się czy się tego nie podjąć samemu! mam miejsce i skromne umiejętności hyhy. Czy może lepiej zapakować na lawetę i oddać do mechanika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz narzędzia i trochę umiejętności to sam wymienisz. Potem błędy pokasować i w drogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjęcie turbiny niejest jakoś bardzo skomplikowane, troche kijowy dostęp bo jak wszedzie ciasnawo ale pomału dasz sobie rade bez problemow. Grunt to pomału delkiatnie, nic na siłe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wymianie zawsze wkur... mnie odkrecenie turba od kolektora i odkrecenie flanszy wydechu, jesli to pujdzie to juz jest po robocie jesli nie to trzeba wiercic....

przy montazu zawsze mam problem z przykreceniem dolnego przewodu olejowego a szczegolnie z przesuwajaca sie papierowa uszczelka.

Edytowane przez lukaszooo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przy okazji autko było po programie i zastanawia mnie czy wymiana turbiny nie spowoduje jakiś dodatkowych problemów??? jeżeli się zdecyduję na wymianę we własnym zakresie będę potrzebował zestaw uszczelek. zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz ! Sprawa oleju którego prawie nie ma ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli założysz taką samą turbawkę to nic się nie powinno zmienić a olej to pewnie przez uszkodzoną tyrbinę wywaliło, stąd ten dym podczas awarii. Przy wymianie obejrzyj i wyczyść wszystkie węże dolotowe bo pewnie zarzygane olejem będą i pewnie jakieś wióry ze starego wirnika też się znajdą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak poszedł olej w wydech to po wymianie turba ,będziesz trochę dymił do puki z wydechu się nie wypali ,ja założyłem zamiast kata używany zamiennik w którym było trochę oleju ,to swiata przez ok30min za mną nie było widać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...