Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zmiana auta czy mi sie oplaca ? Prosze o fachowe porady


nike166

Rekomendowane odpowiedzi

Ale w sumie teraz benzyna tanieje także może nie będzie straszne spalanie rzędu 15 l :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz tanieje, ale przyjdzie moment, że walnie nagle na 6zł i będzie ciekawie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli 2.8 pali 15-16 litrów to wtedy od razu kup 4.2 :D Spalanie będzie też na poziomie 15-17 litrów :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli 2.8 pali 15-16 litrów to wtedy od razu kup 4.2 :D Spalanie będzie też na poziomie 15-17 litrów :D

Hehe :) Dobrze powiedziane. Przy kupnie wolnossącego od razu bym LPG ładował. Brat jeździł A8 D3 4.2 na LPG i wychodziło średnio na całej trasie wliczając miasto itp Gdynia - Zakopane 50 zł/100 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że 4.2 pali jeszcze więcej :) ale dyskusja już odchodzi od tematu , teraz pytam się czy opłaca mi się zmieniać moje mocno doinwestowane 1.6 na a6 2.4/2.8 ? Wziąłbym 7/8 tys za swoją obecną a4? Patrzyłem na olx to ceny naprawdę są zróżnicowane jeśli chodzi o rocznik 98.

Aha i jestem przeciwnikiem LPG :)

Edytowane przez nike166
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem ciężko będzie sprzedać 1.6 przedlifta za taką kasę. Chyba, że masz full wypas wersję.

W mojej ocenie jak kupisz coś nowego to będziesz musiał i tak dołożyć, dlatego, zastanów się czy zostajesz przy swoim i nie dokładasz czy kupujesz mocniejsze ale dokładasz.

Przeciwnikiem LPG jesteś niesłusznie. Nie masz wiedzy zapewne i opierasz się na mniemaniach :)

Edytowane przez Emejcz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem cięzko 1.6 sprzedać i to przedlifta za tą cenę. A jak kupisz nowe auto to zawsze są nowe wydatki.

Szczerze nie podobają mi się A6 C5 ale to tylko moje zdanie. ;) Wolałbym zostać przy B5. :naughty:

Edytowane przez Matt.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś jeszcze taka sztuka się pojawiła się moich okolicach http://otomoto.pl/oferta/audi-a6-2-8-quattro-manual-sedan-lpg-ID6yfTnN.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn ? Napisał że auto przygotowane do rejestracji czy do oc ?

Ile ogólnie oc przy takim silniku ? Dodam że mam zwyzki za wiek ale zawsze oplacam na wspolwlascicela . Za swojego 1.6 wyszło mi 500zl na rok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za auta do 2.0 płaci się około 3% od wartości urzędowej, a dla 2.0 18% z kawałkiem nie wiem jak się ta opłata nazywa, ale trzeba od sprowadzonych zapłacić, a handlarz jak nieprzerejestrowuje to właśnie dlatego, że musiałby dopłacać. Do tego dochodzą opłaty za rejestracje, podatek zdaje się itp. Dowiedz się lepiej dokładnie co będziesz musiał płacić a później patrz na cenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli sprzedawca pisze że auto przygotowane do rejestracji to potrzebuje załatwiać jeszcze jakieś dokumenty czy wszystko on mi da przy kupnie i z tym do urzędu ? Bo po kupnie takiego sprowadzonego z dodatkowych opłat to tylko chyba urząd skarbowy dobrze mówię ? 2% płaciłem po kupnie swojego 1.6, a od powyżej 2 litrów ile % ? Koszt rejestracji taki sam przy sprowadzonym aucie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opłacenie akcyzy to obowiązek osoby, która sprowadza auto do kraju, jeśli tego nie zrobił to dodatkowo będzie Ci chciał wcisnąć auto na Niemca. Recykling też teoretycznie powinien on opłacić, chociaż w 90% przypadków sprzedający zrzucają to na kupującego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile wynosi akcyza, a ile recykling ?

Zawsze jak jest auto na Niemca to jest haczyk z tymi oplatami? Albo pytać na wstępie czy oplacil :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli auto sprowadzone będzie w tym roku to już bez recyklingu, ale jak w poprzednim jeszcze to recykling będzie trzeba płacić.

Musisz się dokładnie dowiedzieć od sprzedającego co opłacił itp.

Przykładowo opłaty (przekleiłem z neta) wyglądają tak:

PRZYKŁADOWE OBLICZENIE OPŁAT.

SEAT IBIZA /POWYPADKOWY/ 1,2 LITRA O WARTOŚCI 3.500 EURO

tłumaczenie dokumentów: 100 zł

urząd celny: 3,1 proc. (jak będzie powyżej 2.0 silnika to tutaj będzie 18.6% czyli 2767zł w tym konkretnym przypadku) x 14.875 zł /3.500 euro po kursie 4,25 zł/ = 461 zł

badanie techniczne: zwykłe /98 zł/, pokolizyjne /94 zł/ = 192 zł

wydział komunikacji: 500 /recykling/ + 250 zł /tablice/

RAZEM: ok. 1.500 zł

Ja szczerze wątpię, aby ci handlarze sprzedawali te auta po 10k w niby super stanie z silnikiem powyżej 2.0 jak opłat by im wyszło ze 2-3 tys.

Pewno większość zostawia tą akcyzę kupującemu tak jak wspomniał poprzednik.

Edytowane przez Emejcz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za uprzedzenie i wiem o co pytać bo można się nieźle wykopać :)

To już lepiej poszukać krajowego

A jak pisze, że po opłatach celno skarobowych to nie te o których piszesz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, dowiaduj się u konkretnego handlarza co ma na myśli :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Procedura rejestracji auta z niemiec jest prosta. sprowadzasz auto, najpierw robisz tlumaczenia, zglaszasz auto do urzedu celnego a tam wypelniasz odpowiedni kwit, urzedas wylicza ci kwote jaka musisz zaplacic do 2.000cm3 jest to 3.1% wartosci pojazdu (w bazie urzedu, nie z umowy), powyzej 2.000cm3 jest to 18.6%. Zwykle na rozpatrzenie czeka sie 1 dzien, ale to zalezy od urzedu, czasem mozna miec papier ze zaplaciles od reki. Potem, albo przed zalatwianiem celnych mozesz zrobic przeglad jesli posiadasz na samochodzie blachy zjazdowe, zolte, czerwone albo podrobione handlarskie niby niemieckie. Jesli blach nie masz zadnych musisz isc juz z oplacona akcyza (urzedem celnym) do wydzialu komunikacji i tam papierkowa robota, zaplacic za zwykle tablice 256zl, za probne jak auto nie mialo zadnych tablic ok 65zl, za recykling jesli auto zostalo sprowadzone jeszcze w 2015, jesli w 2016 to juz recyklingu nie placisz. Nastepnie w przypadku gdy nie miales tablic idziesz ubezpieczyc auto na te tablice co dostales probone (mozesz odrazu kupoic roczne OC a potem jechac zrobic aneks na juz normalne blachy jak dostaniesz), robisz przeglad, wracasz do wydzialu odbierasz normalne talblice i smigasz. Potem po ok 2 tyg tylko odbierasz twardy dowod i karte pojazdu i tyle.

Podsumowujac, jesli kupisz auto sprowadzone w 2016 to caly koszt rejestracji wyniesie niecale 300zł (rewelacja) + akcyza oczywiscie

Jesli kupisz od handlarza auto sprowadzone w 2015 to calkowity koszt rejestracji z recyklingiem to ok 760zl, zwykle handlarze juz maja potlumaczone papiery i zrobiony przeglad w kraju. Jesli nie ma oplaconej akcyzy bedzie to w papierach (a wlasciwie brak papieru o akcyzie) i w tedy mozesz ponegocjowac cene. Za takie audi a6 c5 zaplacisz max 900zł za akcyze z silnikiem powyzej 2.000cm3, wiem bo moja tez byla z rajchu, gosc w urzedzie wyliczyl mi za nią jakos niecale 5.500zl z bazy danych, takze nie jest zle.

Edytowane przez SHITERS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki pomogłeś mi tym postem :)


A jeszcze jedno, czy te napinacze rozrządu co są tak koszmarnie drogie występują też w 2.4 ? Na jaki przebieg wystarcza wymiana ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...