ficek666 Opublikowano 8 Stycznia 2016 Opublikowano 8 Stycznia 2016 Witam. Około miesiąca temu audi było na wymianie uszczelniaczy zaworowych u mechanika (bez ściągania głowicy) po odebraniu auta przejechałem ok 50 kilometrów auto przestało jeździć. Przy dodawaniu gazu auto zaczyna szarpać i strzelać w kolektor ssący zachowuje się tak jakby nie paliło na jeden baniak, jednak przy delikatnym dodawaniu gazu auto nie szarpie i jedzie w miarę normalnie objaw ten jest nasilony przy dolnych obrotach od 1 tyś do 3 tyś, powyżej 3 tyś auto nawet przy gwałtownym dodaniu gazu do końca zaczyna się rozpędzać bez szarpania. Dodam że auto na zimnym po odpaleniu rano jedzie normalnie ale tylko przez ok 1 kilometr dopóki nie przełączy się na gaz (czyli dopóki nie osiągnie 30 stopni jedzie normalnie). Dodam ze problem jest taki sam na benzynie jak i na gazie. Po sprawdzeniu błędów pokazuje błąd sondy lambdy ale sonda była sprawdzona u elektryka i wygląda na to ze jest sprawna. Sprawdzałem też przepływomierz ale czy jest odpięty czy zapięty nie ma zbyt różnicy. W aucie wymieniłem już ŚWIECE ZAPŁONOWE, CEWKĘ ZAPŁONOWĄ ok rok temu KABLE ZAPŁONOWE, CZUJNIK TEMPERATURY po tym wszystkim auto pojechało do elektryka, elektryk sprawdził wszystkie czujniki i nie znalazł nic, zaproponował wymianę szklanek. Więc zamówiłem, na następny dzień założyłem nowe szklanki (firmy INA) niestety nie pomogło to i problem jak był tak jest dalej. Wymieniłem jeszcze CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁKA ROZRZĄDU i CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁU KORBOWEGO.Może ktoś ma jakiś pomysł? Bo już naprawdę skończyły mi się pomysły i nawet nie wiem gdzie się już z tym udać. Proszę o pomoc.
House Opublikowano 8 Stycznia 2016 Opublikowano 8 Stycznia 2016 1.Wymień jeszcze raz czujnik temperatury może jest wadliwy 2. Sprawdź dokładnie ustawienie rozrządu. To, że głowica nie była sciągana nie świadczy o tym, że rozrząd nie był ruszany, żeby zdjąć uszczelniacze, trzeba zdjąć wałek a co za tym idzie rozebrać rozrząd, może za słabo napięli pasek i skoczył o ząbek. Zacząłbym w odwrotnej kolejności niż napisałem Ps. wymieniałeś świece, obejrzałeś stare? Jak wygladały? Wszystkie były w odpowiednim kolorze?
ficek666 Opublikowano 8 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2016 Jeśli chodzi o czujniki temperatury to w sumie wymieniłem 2, pierwszy nie pokazywał odpowiedniej temperatury (zaniżał) ten który jest założony teraz był sprawdzony u elektryka.Rozrząd rozbierałem i składałem sam już po wymianie uszczelniaczy (wymieniałem szklanki) Jeśli chodzi o świece to wszystkie są wilgotne, tak jakby na każdym z cylindrów było coś z iskra.
House Opublikowano 8 Stycznia 2016 Opublikowano 8 Stycznia 2016 Mokre od: Paliwa Oleju Wody ? może pęknięta jest głowica- wywalona uszczelka pod głowicą? nie bąbluje w zbiornik wyrównawczy?
ficek666 Opublikowano 8 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2016 Świece są okopcone i mokre od paliwa. W zbiorniczku nie pokazują się bąbelki, brak oleju jak i płynu chłodniczego tez nie ubywa. Zastanawia mnie to ze po nagrzaniu delikatnie silnika zaczyna pieprzyć. Na zimnym jest wszystko ok silnik normalnie przyspiesza po dodaniu gazu obroty wzrastają nic nie przerywa...
House Opublikowano 8 Stycznia 2016 Opublikowano 8 Stycznia 2016 No ewidentnie wygląda to na czujnik temperatury. Na zimnym jest ok natomiast jak się zagrzeje, to dalej pokazuje złą temperaturę i przez to komp go zalewa nieprawidłową mieszanką. Spróbuj odpiąć czujnik temp i zobacz czy na świecącym checku będzie tak samo, Masz vaga żeby skasować błąd?
ficek666 Opublikowano 8 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2016 Nie vaga nie mam ale to nie aż taki duży problem postarał bym się albo załatwić vaga albo gdzieś powoli podjechać i skasować. Ale czy możliwe że na 2 czujnikach działo by się tak samo? Jak auto było u elektryka to sprawdzał ten czujnik i okazało się że przekłamuje i zmienił czujnik na nowy ale nie rozwiązało to problemu.
House Opublikowano 8 Stycznia 2016 Opublikowano 8 Stycznia 2016 Może wsadził jakiś gówniany zamiennik, nie wiem. objawy wskazują na czujnik na moje oko. Zacznij od zdjęcia wtyczki wejdzie w tryb awaryjny i zobacz jak będzie.
ficek666 Opublikowano 9 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2016 Dzisiaj rano odpiąłem czujnik temperatury, niestety bez zmian problem jak był tak jest dalej. W poniedziałek postaram się załatwić zegar i będę mierzył ciśnienie na cylindrach, może którenś z zaworów się nie domyka.
House Opublikowano 9 Stycznia 2016 Opublikowano 9 Stycznia 2016 No to zrób to samo z wtyczką od sondy będzie szybciej niż mierzyć kompresję
ficek666 Opublikowano 11 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2016 Sonda była odpinana jeszcze na samym początku, wtedy kiedy pokazał się błąd sondy ale nie było żądnej różnicy. Dzisiaj rano zabrałem się za mierzenie ciśnienia na cylindrach, i wygląda na to że wszystko jest dobrze na każdym cylindrze jest identyczna kompresja (12 barów). Ma ktoś jakiś pomysł co to może być albo chociaż poradzi co można jeszcze sprawdzić?
House Opublikowano 11 Stycznia 2016 Opublikowano 11 Stycznia 2016 Przepływka, może brudna przepustnica, kurcze no jest jeszcze kilka rzeczy. Weź podepnij to pod kompa bo to zabawa w kotka i myszkę, będziesz miał jasno i klarownie
ficek666 Opublikowano 11 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2016 Przepływka była odpinana i różnicy nie ma praktycznie to samo, przepustnica była czyszczona. Po podpięciu pokazało błąd sondy ale była sprawdzana przez elektryka i jest sprawna.
House Opublikowano 11 Stycznia 2016 Opublikowano 11 Stycznia 2016 Czarów nie ma, musi być coś nie tak. Odłącz gaz(zakręć butlę) i pojeździj z zupełnie odłączoną instalacją gazową. Możesz też odłączytć akku, żeby się wszystko zresetowało. Pojeździj chwile bez podpiętego gazu, i zobacz czy dalej będzie to samo. PS. Przyszła mi do głowy jeszcze nieszczelność dolotu ? Kurcze tak przez forum to wróżenie z fusów.
ficek666 Opublikowano 18 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2016 No będę próbował jeszcze z tym gazem, bo był odpinany gaz i bez poprawy, spróbuję jeszcze pojeździć chwilę dłużej. Jeśli chodzi o szczelność to wymienione są uszczelki przy głowicy i na łączeniu kolektorów też są więc nieszczelnoś jest raczej wykluczona. Problem jak był tak jest. Jakieś pomysły jeszcze?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się