Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Zamiana skrzyni biegów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Posiadam A4 z silnikiem 1.8 sprzężonym z Automatem bez quattro. Ostatnimi czasy po głowie chodzi mi myśl zamiany obecnego automatu starej generacji na tiptronic. Miałem ostatnio okazję przejechania się A4 1.8T z tiptroniciem i różnica jest kolosalna, biegi zmieniają się płynnie, nic nie szarpie no i do tego dochodzi bajer jakim jest tryb sekwencyjny. I tutaj rodzi się pytanie, czy jest taka możliwość i czy wszystko pasuje bez przeróbek, dodatkowo czy jest potrzebne coś więcej niż skrzynia biegów, komputer i półosie? Pozdrawiam.

Opublikowano

Raczej nie realne. Szybciej wrzucisz manuala. Pozdrawiam.

Opublikowano

Zbyt duża ingerencja w instalacje, nie wiem czy ktoś w ogóle by się tego podjął.

Przekładka na manuala, jak najbardziej, bo nie ma żadnej rzeźby przy tym :)

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

No trudno, dziękuję za odpowiedzi. Temat do zamknięcia.

Opublikowano

Sprawna skrzynia AG4, którą posiadasz też nie szarpie przy zmianie biegów.

Opublikowano

Mam skrzynie po remoncie i wypada słabo w porównaniu z tiptroniciem. Czuć zmianę biegów, ciężko się rusza, a przy szybkim ruszaniu lubi szarpnąć. Nie jest to wina uszkodzonej skrzyni, bo mam dwie A4'ki z tym automatem i w obu wygląda to tak samo. Prawda jest taka, że gdyby nie cena A4 z tym automatem, to w pewnie jeździłbym manualem.

Opublikowano

W dalszym ciągu twierdzę, że skrzynia jest niesprawna. Jechałem kiedyś kilkukrotnie autem z takim zespołem napędowym jak Twój i skrzynia pracowała elegancko, ale nie robię już offtopu.

Opublikowano (edytowane)

Mam skrzynie po remoncie i wypada słabo w porównaniu z tiptroniciem. Czuć zmianę biegów, ciężko się rusza, a przy szybkim ruszaniu lubi szarpnąć. Nie jest to wina uszkodzonej skrzyni, bo mam dwie A4'ki z tym automatem i w obu wygląda to tak samo. Prawda jest taka, że gdyby nie cena A4 z tym automatem, to w pewnie jeździłbym manualem.

Przywróć ustawienia fabryczne w sterowniku oraz skalibruj/synchronizuj pedał gazu.

Jak to nie pomoże to może już sprzęgło hydrokinetyczne jest na wykończeniu, wtedy przekodować sterownik na tryb sport (lock-up szybciej się zapina) i przywrócić ustawienia i skalibrować pedał gazu.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Hezen
Opublikowano (edytowane)

Mam skrzynie po remoncie i wypada słabo w porównaniu z tiptroniciem. Czuć zmianę biegów, ciężko się rusza, a przy szybkim ruszaniu lubi szarpnąć. Nie jest to wina uszkodzonej skrzyni, bo mam dwie A4'ki z tym automatem i w obu wygląda to tak samo. Prawda jest taka, że gdyby nie cena A4 z tym automatem, to w pewnie jeździłbym manualem.

Przywróć ustawienia fabryczne w sterowniku oraz skalibruj/synchronizuj pedał gazu.

Jak to nie pomoże to może już sprzęgło hydrokinetyczne jest na wykończeniu, wtedy przekodować sterownik na tryb sport (lock-up szybciej się zapina) i przywrócić ustawienia i skalibrować pedał gazu.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Raczej nie będę się z tym bawił, prędzej wstawię manual jak znajdę skrzynie w dobrej cenie. Ale dzięki za podpowiedź, może w kombi się pobawię jak wróci od lakiernika.

Edytowane przez Haruzo
Opublikowano

Jakbyś nie wiedział jak coś zrobić to pisz :)

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...