Wolf1991 Opublikowano 19 Stycznia 2016 Opublikowano 19 Stycznia 2016 Witam wszystkich Pacjent b7 (brd) quattro Jak w temacie podczas jazdy cos jakby strzeliło pod maską i po jeździe Z jechałem na pobocze silnikiem strasznie telepalo jakby na trzy gary chodził. Z wydechu siwe spaliny. Nie zaswiecilo się nic na kompie. Nie wiem głowica.. Miał ktoś może cos takiego?
SotoM Opublikowano 19 Stycznia 2016 Opublikowano 19 Stycznia 2016 moim zdaniem dziura w tłoku. teraz silnik jak zapala...?? zapali normalnie z tym ze nim telepie jakby by go miało wyrwac z budy??
Wolf1991 Opublikowano 20 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2016 Odpala ale tak jak mowisz szarpie motorem porządnie.. Jesli by to bylo to w 2 koła się zamkne z naprawą?
SotoM Opublikowano 20 Stycznia 2016 Opublikowano 20 Stycznia 2016 (edytowane) Niestety nie... potrzebna będzie konkretna diagnoza dlaczego tak się stało jeżeli faktycznie tłok pękł czego ci absolutnie nie życzę... Powody: -Ppd w nieprawidłowe kondycji leje -Utrwala klapka wirowe z kolektora ssacego i narobił spustoszenie w cylindrze -Ceramika swiecy zarowej pękla i odłamek wyrządził spustoszenie -Lub coś się urwalo w zaborze egr np pierścień uszczelniający przepustnicy spalin bądź nawet może poruszyć się tulejka w zaborze egr przez którą przechodzi ośki z powodu nadmiernego luzu oski. Aby Dowiedzieć się o szczelności cylindrów należy wykonać spr.cisnien sprężania lub wykonać test na szczelność.w tym przypadku należy zdemontować pokrywę wałków rozrządu wykręcić świece żarowe (dokonać obrazu ich weryfikacji pod względem ubytków/wypalen / odłamań na zarobkach) następnie wyposażyć się wspierane powietrze, ustawić rozrząd tak aby na danym cylindrze były wszystkie zawory pozamykane czyli w cykl pracy i dmuchnac przez otwór świecy w cylinder i naslichiwac czy powietrze będzie uciekalo np w kolektorssacy lub wydechowy jeśli tak nie będzie zawory szczelne natomiast jeśli powietrze będzie dmuchało z wnętrza silnika przez otwory w głowicy którymi zalatuje olej tzn ze jest tłok pękniety lub pierścienie, jeśli w trakcie dmuchania silnik (wal)się poruszy tzn ze dany cylinder jest szczelny i tak kolejny cyl.az w końcu się okaże. Jeśli wszystkie cylindry będą szczelne trzeba dalej szukać Edytowane 20 Stycznia 2016 przez SotoM
cacek89 Opublikowano 20 Stycznia 2016 Opublikowano 20 Stycznia 2016 Jesli by to bylo to w 2 koła się zamkne z naprawą? niewykonalne :/
SotoM Opublikowano 20 Stycznia 2016 Opublikowano 20 Stycznia 2016 (edytowane) Mi jak pękł kiedyś tłok to z częściami po grubych rabatach i zrobieniu głowicy kompleksowo z olejem zamknąłem się w 2500zł robota moja. Nie podejmuj pochodnych decyzji najpierw weryfikacja ustalenie przyczyny wycena naprawy i kalkulacja co robić naprawa silnika czy używka w cholera wie jakim stanie Edytowane 20 Stycznia 2016 przez SotoM
Wolf1991 Opublikowano 20 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2016 No to pięknie Narazie dzięki jak bede wiedział cos konkretnego to dodrukuje
Musashi Opublikowano 20 Stycznia 2016 Opublikowano 20 Stycznia 2016 jeszcze są opcje: wyskoczył hydropopychacz, przeleciał do komory korbowej i trafił w wykorbienie wału, stad huk. rozleciał się PD. pierwszy krok, wykrecenie świec, i próba obracania wałem, czy są jakieś zacięcia. jeżeli się przycina,( trzeba pamiętać że jakieś opory będą, zawory, PD) nie ma sensu brnać. jeżeli bez zacięć, dalej tak jak napisał SotoM. Jeżeli będzie szczelny. koniecznie zajrzeć do miski olejowej.
SotoM Opublikowano 20 Stycznia 2016 Opublikowano 20 Stycznia 2016 (edytowane) Chyba że szlak trafiło zabieram pompy oleju brak smarowania i motor zatarty więc nic dziwnego że wybucha... Ale wtedy by już nie zapalił.a silnik ponoć zapala więc oraz na BJ powinno wyrzucić komunikat ciśnienia oleju. Tylko czy w dużym zakresie obrotów silnika wyświetli kominikat czy nie- słyszałem od kilku znajomych ze komunikat wyświetli przy do 2000obr powyżej już nie...ile w tym prawdy....? Edytowane 20 Stycznia 2016 przez SotoM
Musashi Opublikowano 20 Stycznia 2016 Opublikowano 20 Stycznia 2016 ja słyszałem, że powyżej 2000 rpm. to by była ciekawostka, po mieście rzadko kiedy przekraczam 2000 rpm
Wolf1991 Opublikowano 27 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2016 Witam Autko rozebrane i z rozmowy z mechanikiem juz wiem co nie co SotoM jak zawsze miales rację Cos wpadlo do cylindra Tlok zbity strasznie Wyglada to jak jakas podkładka albo coś.. ala to ciężko okreslic bo zbite strasznie podobno
SotoM Opublikowano 27 Stycznia 2016 Opublikowano 27 Stycznia 2016 (edytowane) Niech zobaczy czy w kolektorze ssącym są wszystkie klapki... Jeśli cylinder ocalał to naprawiaj silnik nie daj się nakręcić na drugi motor. To że główna podzibana też się nie stresuj,splaniwac ja zrobić na zicher i niech jeździ dalej. Który cylinder kucnal... 4ty? Edytowane 27 Stycznia 2016 przez SotoM
Wolf1991 Opublikowano 27 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2016 klapki,ok powiem mu żeby sprawdził.. właśnie cylinder cały ponoć mówi ze tłoka kupi używke i pierścienie i będzie lala (tłok koło 100zł) ćiśnienie spr i w pozostałych było ok.. głowica zdziabana mówi ze wysłał do roboty na sobote może będzie nie wiem jak wygłądała ale mam nadzieje że dobrze zrobnią z nią.. ciężko przez telefon sie wszystkiego dopytać na weekend zjade do pl to sie dowiem
SotoM Opublikowano 27 Stycznia 2016 Opublikowano 27 Stycznia 2016 (edytowane) Ciężko o tłok do brd od innych nie pasuje jest inna klasa wagowa.Kupuj w aso oryginał z pierścieniami i sworzeniem tłokowy w komplecie,stary wypinasz z korbowodu nowy wpinasz i składasz motor ,nic nie trzeba pasować itd. Ja za tłok płaciłem 1200zł w aso bez rabatów 2lata temu...tez kombinowalem aby innego 16v założyć ale niestety.inaczej wyglądały wolałem nie ryzykować potem się bujac z jakimiś nie daj Boże nie równymi pracami silnika lub jakieś wypadanie zapłonow...albo jeszcze coś innego...1000 poszedł więcej ale mam z glowy.Jeśli okaże się że nie ma.klapki to niech bierze komninerki i wyświetla resztę one bez problemu się ładnie odbywają są w 3 lub 4ech pkt zgrzane do ośki.Nic nie musisz potem programować nic kompletnie żadnymi błędami ci niebedzie sypalo... Edytowane 28 Stycznia 2016 przez SotoM
Wolf1991 Opublikowano 27 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2016 yhmm a powiedz mi gdyby załóżmy kupić komplet tłoków używanych od innego brd nigdy nie będzie pewności też jeśli chodzi o spasowanie?
SotoM Opublikowano 28 Stycznia 2016 Opublikowano 28 Stycznia 2016 Jeśli facet dorwie identyczny tłok od brd to ok... Ja takiego szczęścia nie miałem a też szukałem używki...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się