Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Strzał pod maską


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich

Pacjent b7 (brd) quattro

Jak w temacie podczas jazdy cos jakby strzeliło pod maską i po jeździe

Z jechałem na pobocze silnikiem strasznie telepalo jakby na trzy gary chodził. Z wydechu siwe spaliny. Nie zaswiecilo się nic na kompie.

Nie wiem głowica..

Miał ktoś może cos takiego?

Opublikowano

moim zdaniem dziura w tłoku.

teraz silnik jak zapala...?? zapali normalnie z tym ze nim telepie jakby by go miało wyrwac z budy??

Opublikowano

Odpala ale tak jak mowisz szarpie motorem porządnie..

Jesli by to bylo to w 2 koła się zamkne z naprawą?

Opublikowano (edytowane)

Niestety nie...

potrzebna będzie konkretna diagnoza dlaczego tak się stało jeżeli faktycznie tłok pękł czego ci absolutnie nie życzę...

Powody:

-Ppd w nieprawidłowe kondycji leje

-Utrwala klapka wirowe z kolektora ssacego i narobił spustoszenie w cylindrze

-Ceramika swiecy zarowej pękla i odłamek wyrządził spustoszenie

-Lub coś się urwalo w zaborze egr np pierścień uszczelniający przepustnicy spalin bądź nawet może poruszyć się tulejka w zaborze egr przez którą przechodzi ośki z powodu nadmiernego luzu oski.

Aby Dowiedzieć się o szczelności cylindrów należy wykonać spr.cisnien sprężania lub wykonać test na szczelność.w tym przypadku należy zdemontować pokrywę wałków rozrządu wykręcić świece żarowe (dokonać obrazu ich weryfikacji pod względem ubytków/wypalen / odłamań na zarobkach) następnie wyposażyć się wspierane powietrze, ustawić rozrząd tak aby na danym cylindrze były wszystkie zawory pozamykane czyli w cykl pracy i dmuchnac przez otwór świecy w cylinder i naslichiwac czy powietrze będzie uciekalo np w kolektorssacy lub wydechowy jeśli tak nie będzie zawory szczelne natomiast jeśli powietrze będzie dmuchało z wnętrza silnika przez otwory w głowicy którymi zalatuje olej tzn ze jest tłok pękniety lub pierścienie, jeśli w trakcie dmuchania silnik (wal)się poruszy tzn ze dany cylinder jest szczelny i tak kolejny cyl.az w końcu się okaże. Jeśli wszystkie cylindry będą szczelne trzeba dalej szukać

Edytowane przez SotoM
Opublikowano

Jesli by to bylo to w 2 koła się zamkne z naprawą?

niewykonalne :/

Opublikowano (edytowane)

Mi jak pękł kiedyś tłok to z częściami po grubych rabatach i zrobieniu głowicy kompleksowo z olejem zamknąłem się w 2500zł robota moja. Nie podejmuj pochodnych decyzji najpierw weryfikacja ustalenie przyczyny wycena naprawy i kalkulacja co robić naprawa silnika czy używka w cholera wie jakim stanie

Edytowane przez SotoM
Opublikowano

No to pięknie :(

Narazie dzięki jak bede wiedział cos konkretnego to dodrukuje

Opublikowano

jeszcze są opcje:

wyskoczył hydropopychacz, przeleciał do komory korbowej i trafił w wykorbienie wału, stad huk.

rozleciał się PD.

pierwszy krok, wykrecenie świec, i próba obracania wałem, czy są jakieś zacięcia. jeżeli się przycina,( trzeba pamiętać że jakieś opory będą, zawory, PD) nie ma sensu brnać.

jeżeli bez zacięć, dalej tak jak napisał SotoM.

Jeżeli będzie szczelny. koniecznie zajrzeć do miski olejowej.

Opublikowano (edytowane)

Chyba że szlak trafiło zabieram pompy oleju brak smarowania i motor zatarty więc nic dziwnego że wybucha... Ale wtedy by już nie zapalił.a silnik ponoć zapala więc oraz na BJ powinno wyrzucić komunikat ciśnienia oleju.

Tylko czy w dużym zakresie obrotów silnika wyświetli kominikat czy nie- słyszałem od kilku znajomych ze komunikat wyświetli przy do 2000obr powyżej już nie...ile w tym prawdy....?

Edytowane przez SotoM
Opublikowano

ja słyszałem, że powyżej 2000 rpm.

to by była ciekawostka, po mieście rzadko kiedy przekraczam 2000 rpm :decayed:

Opublikowano

Witam

Autko rozebrane i z rozmowy z mechanikiem juz wiem co nie co

SotoM jak zawsze miales rację :)

Cos wpadlo do cylindra

Tlok zbity strasznie

Wyglada to jak jakas podkładka albo coś.. ala to ciężko okreslic bo zbite strasznie podobno

Opublikowano (edytowane)

Niech zobaczy czy w kolektorze ssącym są wszystkie klapki...

Jeśli cylinder ocalał to naprawiaj silnik nie daj się nakręcić na drugi motor.

To że główna podzibana też się nie stresuj,splaniwac ja zrobić na zicher i niech jeździ dalej.

Który cylinder kucnal... 4ty?

Edytowane przez SotoM
Opublikowano

klapki,ok powiem mu żeby sprawdził..

właśnie cylinder cały ponoć

mówi ze tłoka kupi używke i pierścienie i będzie lala (tłok koło 100zł)

ćiśnienie spr i w pozostałych było ok..

głowica zdziabana mówi ze wysłał do roboty na sobote może będzie

nie wiem jak wygłądała ale mam nadzieje że dobrze zrobnią z nią..

ciężko przez telefon sie wszystkiego dopytać na weekend zjade do pl to sie dowiem :wink:

Opublikowano (edytowane)

Ciężko o tłok do brd od innych nie pasuje jest inna klasa wagowa.
Kupuj w aso oryginał z pierścieniami i sworzeniem tłokowy w komplecie,stary wypinasz z korbowodu nowy wpinasz i składasz motor ,nic nie trzeba pasować itd. Ja za tłok płaciłem 1200zł w aso bez rabatów 2lata temu...tez kombinowalem aby innego 16v założyć ale niestety.inaczej wyglądały wolałem nie ryzykować potem się bujac z jakimiś nie daj Boże nie równymi pracami silnika lub jakieś wypadanie zapłonow...albo jeszcze coś innego...1000 poszedł więcej ale mam z glowy.
Jeśli okaże się że nie ma.klapki to niech bierze komninerki i wyświetla resztę one bez problemu się ładnie odbywają są w 3 lub 4ech pkt zgrzane do ośki.
Nic nie musisz potem programować nic kompletnie żadnymi błędami ci niebedzie sypalo...

Edytowane przez SotoM
Opublikowano

yhmm

a powiedz mi gdyby załóżmy kupić komplet tłoków używanych od innego brd nigdy nie będzie pewności też jeśli chodzi

o spasowanie?

Opublikowano

Jeśli facet dorwie identyczny tłok od brd to ok... Ja takiego szczęścia nie miałem a też szukałem używki...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...