BorszuG180 Posted January 20, 2016 Posted January 20, 2016 Witam, mam do was pytanie czy spalanie 1L oleju na 2272km , może być spowodowane przez turbine , czy raczej coś nie tak z silnikiem?
BorszuG180 Posted January 20, 2016 Author Posted January 20, 2016 Wszystko możliwe. A wycieki sprawdzałeś ? Silnik nigdzie nie jest mokry , ani od spodu ani nigdzie od góry , nie wygląda aby "wyciekał".
Mateuszek1001 Posted January 20, 2016 Posted January 20, 2016 Jak nie wylewa to pewnie żre. A jest wiele powodów dlaczego może żreć. Albo przed turbo, głowice bądź pierścienie.
BorszuG180 Posted January 20, 2016 Author Posted January 20, 2016 Jak nie wylewa to pewnie żre. A jest wiele powodów dlaczego może żreć. Albo przed turbo, głowice bądź pierścienie. A znasz może jakiś sposób bądź mechaników w obrębie sląska (tak do 100KM od Jaworzna) aby sprawdzić co żre olej? Jeżeli będzie to głowica będę chyba zdecydowany żeby ją sprzedać i nie dokładać pieniędzy.
Mateuszek1001 Posted January 20, 2016 Posted January 20, 2016 Co by nie było to jakiś koszt bd, począwszy od turba za ok 1tys - 1,2tys zł przez głowice i wymiane uszczelniaczy aż po pierścienie o których nawet nie bd wspominał. Nie jestem z okolicy wiec nie znam tamtejszych mechaników.
jacek70 Posted January 20, 2016 Posted January 20, 2016 Profilaktycznie sprawdź kompresję. Jeśli to pierścienie to będzie wiadomo. Myślę jednak ze to turbo.
Mateuszek1001 Posted January 20, 2016 Posted January 20, 2016 Generalnie jeśli nie masz zamiaru długo pojeździć nią to raczej bym odpuscił i kupił coś innego. Natomiast jeśli chcesz zostawić to w zależności co bedzie do naprawy koszty mogą być sporę. Ale nie ma co na razie mówić tylko jechać do mechanika na diagnozę i dopiero wówczas myśleć.
BorszuG180 Posted January 20, 2016 Author Posted January 20, 2016 Generalnie jeśli nie masz zamiaru długo pojeździć nią to raczej bym odpuscił i kupił coś innego. Natomiast jeśli chcesz zostawić to w zależności co bedzie do naprawy koszty mogą być sporę. Ale nie ma co na razie mówić tylko jechać do mechanika na diagnozę i dopiero wówczas myśleć. właśnie w tym problem , że nie miałem zamiaru jej sprzedawać tylko śmigać jeszcze z 2-3 lata. Zaraz zorientuje się gdzie w obrębie sprawdzę kompresje i dam wam znać :>
Mateuszek1001 Posted January 20, 2016 Posted January 20, 2016 Zdrowy motor ma mieć ok 14bar Tzn nowy A jak sie okaże turbinka to może jakaś hybrydka, hmm?
czarlo Posted January 20, 2016 Posted January 20, 2016 Generalnie jeśli nie masz zamiaru długo pojeździć nią to raczej bym odpuscił i kupił coś innego. Natomiast jeśli chcesz zostawić to w zależności co bedzie do naprawy koszty mogą być sporę. Ale nie ma co na razie mówić tylko jechać do mechanika na diagnozę i dopiero wówczas myśleć. właśnie w tym problem , że nie miałem zamiaru jej sprzedawać tylko śmigać jeszcze z 2-3 lata. Zaraz zorientuje się gdzie w obrębie sprawdzę kompresje i dam wam znać :> Wydaje mi się że kompresję powinien sprawdzić ci pierwszy lepszy mechanik do jakiego się udasz.
BorszuG180 Posted January 20, 2016 Author Posted January 20, 2016 Zdrowy motor ma mieć ok 14bar Tzn nowy A jak sie okaże turbinka to może jakaś hybrydka, hmm? Jedyne objawy jakie mogłyby wskazywać na turbine to delikatne "szarpanie" jak się jej wdepnie do podłogi na 3,4,5 biegu zaczyna sie to tak od 2.5-3.3k obrotów.
Mateuszek1001 Posted January 20, 2016 Posted January 20, 2016 A gdy np odpalasz rano, to zaraz po odpaleniu nie puszcza nic ?
BorszuG180 Posted January 20, 2016 Author Posted January 20, 2016 A gdy np odpalasz rano, to zaraz po odpaleniu nie puszcza nic ? Na to uwagi nigdy nie zwracałem.
Mateuszek1001 Posted January 20, 2016 Posted January 20, 2016 Jakby zadymil Przy rozruchu gdy postoi jakiś czas i tylko przez moment może to świadczyć o uszczelniaczach zaworów
Dev Posted January 20, 2016 Posted January 20, 2016 Uszczelniacze zaworowe padły, zdejmij kolektor dolotowy, bedzie widac jak cieknie po trzonkach zaworow.
koziol1172 Posted January 20, 2016 Posted January 20, 2016 (edited) pomiar kompresji to słabe badanie, olej który dostaje się do cylindra uszczelnia, mój miał do końca po 12,6 12,8 bar kompresji a wciągał około 4 litrów na 10 tyś km ... uszczelniacze zaworowe do sprawdzenie przedewszystkim Edited January 20, 2016 by koziol1172
rafal9119 Posted January 20, 2016 Posted January 20, 2016 Turbo idzie łatwo sprawdzić. Rozgrzewasz silnik do 90C i niech sobie tak puka na wolnych obrotach z 5minut jak zacznie puszczać niebieski dym to winna jest turbina
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now