Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9 BKE wyciek oleju


Deko

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy mam problem z wyciekiem oleju, mniej więcej zlokalizowałem największe miejsce ze świeżym olejem, pytanie tylko z czego to może lecieć ?

1.9 BKE 2005 r

Zdjęcie poniżej (chciałbym wiedzieć mniej więcej z czym się mierze)

<a href=http://zapodaj.net/4cad112c12eb5.jpg.html>DSC_3890.JPG</a>

<a href=http://zapodaj.net/ce6656956e611.jpg.html>DSC_3891.JPG</a>

<a href=http://zapodaj.net/cfdff232222cb.jpg.html>DSC_3892.JPG</a>

<a href=http://zapodaj.net/af5eb5cd54bcb.jpg.html>DSC_3893.JPG</a>

<a href=http://zapodaj.net/12dc3d951dcda.jpg.html>DSC_3895.JPG</a>

Kurde, foty robione na szybko i nic nie widać ....

Wyciek jest na wysokości silnika w kierunku kabiny (po lini prostej od wlewu oleju)

Edytowane przez Deko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na fotach widać że silnik suchy jak pieprz, gdzieś Ty wypatrzył ten wyciek :P:naughty:

Zazwyczaj cieknie na szybkozłączce przewodu idącego od coolera do klapy gaszącej , ale ja tam nic nie widzę :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Up no ja też ślepy xd ale to co tu w tej części silnika może cienkąć... to tylko vacuum chyba. Ew. Przewody paliwowe może?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz może będzie lepiej widać

Na pierwszy zdjęciu jest zaznaczone miejsce gdzie jest pełno śladów świeżego oleju (ciężkie jest dojście)

<a href=http://zapodaj.net/86bc4bf532023.jpg.html>DSC_3898.JPG</a>

<a href=http://zapodaj.net/e172830ba0f24.jpg.html>DSC_3901.JPG</a>

<a href=http://zapodaj.net/5fabfbbbee55c.jpg.html>DSC_3902.JPG</a>

<a href=http://zapodaj.net/a50ce0d1a8e16.jpg.html>DSC_3903.JPG</a>

Przewody paliwowe to chyba byłoby czuć ropę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa vacuum puszcza ci olej do układu podciśnienia.

Możesz dawać ja do uszczelnienia ale nie wiem czy jest sens jezeli masz pompe LUKa - one byly wadliwe. Nowy vacuum BOSHa kosztuje 1000zl.

Ja używke w stanie niemal ideał kupiłem za 180zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie mogą być przyczyny wadliwej pompy ?

Na allego moża kupić uszczelkę ma to senes ?

Nie widzę jaki jest producent pompy, jutro sprawdzę.

Pompa również ma wpływ na turbinę ?

Edytowane przez Deko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No o tej uszczelce pisałem właśnie ze raczej nie ma sensu. Nie jestem też peWien co ci tam cieknie, czy olej czy paliwo-ropa bo vacuum odpowiada za wytwarzanie ciśnienia paliwa

Przyczna? Nalatane 300 000 km i uszczelka juz nie domaga :) sparciała.

Jeżeli masz turbo ze zmienna geometria to ma wpływ ponieważ jest to sterowane podciśnieniem które generuje Ci pompa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina już też powoli woła o pomoc (przeładowuje ją) czy to może być przyczyna walniętej pompy ?

Zdecydowanie jest to bardziej plama oleju niż paliwa (tłusta i nie ma zapachu ropy)

Nie mam teraz dostępu do auta, ale pytanie czy numer po którym mogę szukać zamiennika (na jaką firmę ewentualnie zwrócić uwagę?) ewentualnie używki znajduje się gdzie w widocznym miejscu

czy raczej bez rozbierania nie da rady ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pytanie dot. Przeładowania musi się ktoś konkretniejszy wypowiedzieć. Jak będziesz szukał pompy to tylko bosh i szukaj jak najmłodszej. Gdzieś tu na forum jest o tym temat bo sam jakiś czas temu to studiowałem.

Do pompy musisz uszczelkę w Aso dokupić. Koszt do 30zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz może będzie lepiej widać

Na pierwszy zdjęciu jest zaznaczone miejsce gdzie jest pełno śladów świeżego oleju (ciężkie jest dojście)

<a href=http://zapodaj.net/86bc4bf532023.jpg.html>DSC_3898.JPG</a>

<a href=http://zapodaj.net/e172830ba0f24.jpg.html>DSC_3901.JPG</a>

<a href=http://zapodaj.net/5fabfbbbee55c.jpg.html>DSC_3902.JPG</a>

<a href=http://zapodaj.net/a50ce0d1a8e16.jpg.html>DSC_3903.JPG</a>

Przewody paliwowe to chyba byłoby czuć ropę ?

Przeciągnij paluchem od dołu po szybkozłączce przewodu dostarczającego powietrze z intercoolera do klapy gaszącej, pewnie o-ring już się wypracował i kapie oliwa z dolotu :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie opaska nie trzyma, można ją bez problemu obrócić ...

Pytanie, czy bez żadnych konsekwencji (utraty oleju) mogę odczepić ten wąż i wymienić opaskę (oczywiście na zimnym silniku) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy mamy to samo na myśli :naughty:

Pokaż na zdjęciu tą luźną opaskę , to ci odpowiem na twoje pytania :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...