darek2014 Posted January 24, 2016 Posted January 24, 2016 Witam, wraz z zimą coraz częściej w kabinie dał mi się słyszeć dziwny odgłos podczas przyspieszania jazdy samochodem. Dźwięk przypominający "przelewającą się ciecz". Można mieć wrażenie że tempo "przelewania się tej cieczy" zależy od intensywności wciskania pedału gazu. Latem problem ten dało się usłyszeć sporadycznie, teraz na lekkich mrozach niemal zawsze na zimnym silniku. Na ciepłym silniku raczej problem nie daje znać o sobie, a już na pewno nie tak słyszalnie jak w początkowych etapach jazdy. Nie zauważyłem żadnych wycieków na miejsca parkingowe ani nie ma konieczności częstego dolewania olejów czy płynów. Gdzie może być źródło problemu? Pozdrawiam
pyra111 Posted January 24, 2016 Posted January 24, 2016 kolego to woda, mam tak zawsze po deszczu albo jak sie stopi mróz czy snieg. bez obaw
Sedrak Dan Posted January 24, 2016 Posted January 24, 2016 Witam, wraz z zimą coraz częściej w kabinie dał mi się słyszeć dziwny odgłos podczas przyspieszania jazdy samochodem. Dźwięk przypominający "przelewającą się ciecz". Można mieć wrażenie że tempo "przelewania się tej cieczy" zależy od intensywności wciskania pedału gazu. Latem problem ten dało się usłyszeć sporadycznie, teraz na lekkich mrozach niemal zawsze na zimnym silniku. Na ciepłym silniku raczej problem nie daje znać o sobie, a już na pewno nie tak słyszalnie jak w początkowych etapach jazdy. Nie zauważyłem żadnych wycieków na miejsca parkingowe ani nie ma konieczności częstego dolewania olejów czy płynów. Gdzie może być źródło problemu? Pozdrawiam Mam to samo kolego to woda, mam tak zawsze po deszczu albo jak sie stopi mróz czy snieg. bez obawH Haha byłem przekonany, że coś jest nie tak :)spadł mi kamień z serca
pyra111 Posted January 24, 2016 Posted January 24, 2016 jak słyszysz to przelewanie to podczas jazdy gwałtownie daj kiera w lewo i prawo szybciej woda spłynie
Emejcz Posted January 25, 2016 Posted January 25, 2016 (edited) To nie woda. To bulgotanie w nagrzewnicy. Prawdopodobnie uszczelka pod głowicą już nie trzyma za dobrze, lub jest w którymś miejscu wygnieciona. Sprawdź sobie jak masz zimne auto to przygazowuj je tak na postoju kilka razy i się wsłuc**j - tylko nie na duże obroty, najlepiej słychać pomiędzy 2-3 tys. w benzynie, w dieslu pewnie tak do 2,5 tys. Jak się zrobi ciepło to już tego nie usłyszysz. Mam to samo i to na 100% nagrzewnica. Możesz spróbować odpowietrzyć, ale obstawiam, że i tak się zapowietrzy znowu. Nie sugeruj się tym, że nie ubywa płynu i nie przybywa oleju. Bo w tych autach uszczelka może dopiero dać o sobie wyraźnie znać po 50 czy nawet 100 tys. km. Edited January 25, 2016 by Emejcz
Sedrak Dan Posted January 25, 2016 Posted January 25, 2016 To nie woda. To bulgotanie w nagrzewnicy. Prawdopodobnie uszczelka pod głowicą już nie trzyma za dobrze, lub jest w którymś miejscu wygnieciona. Sprawdź sobie jak masz zimne auto to przygazowuj je tak na postoju kilka razy i się wsłuc**j - tylko nie na duże obroty, najlepiej słychać pomiędzy 2-3 tys. w benzynie, w dieslu pewnie tak do 2,5 tys. Jak się zrobi ciepło to już tego nie usłyszysz. Mam to samo i to na 100% nagrzewnica. Możesz spróbować odpowietrzyć, ale obstawiam, że i tak się zapowietrzy znowu. Nie sugeruj się tym, że nie ubywa płynu i nie przybywa oleju. Bo w tych autach uszczelka może dopiero dać o sobie wyraźnie znać po 50 czy nawet 100 tys. km. uszczelkę miałem wymienianą ? A czy efektem wadliwej może być długo nagrzewający się silnik ? Ile nagrzewnica ?
Joziek79 Posted January 25, 2016 Posted January 25, 2016 (edited) Ponoć przypchana nagrzewnica też daje takie efekty dźwiękowe , gdzieś czytałem, nie wiem ile w tym racji. Nagrzewnica jest tania (60/90 zł) ale wymiana ponoć masakra Wiem że można ją przepłukać np. octem, lub cały układ specjalnym płynem, np firmy Prestone. http://www.prestone.pl/produkty/uklad-chlodzenia/prestone-plukacz-do-chlodnic.html Stosował ktoś? Edited January 25, 2016 by Joziek79
Sedrak Dan Posted January 25, 2016 Posted January 25, 2016 Jakoś w lutym będę wymieniał głośniki to podjadę do mechanika niech rzuci okiem
Joziek79 Posted January 25, 2016 Posted January 25, 2016 Jeżeli poziom i czystość płynu nie zmienia się, auto się nie grzeje a nagrzewnica grzeje prawidłowo to bym się tym nie przejmował.
Sedrak Dan Posted January 25, 2016 Posted January 25, 2016 Jeżeli poziom i czystość płynu nie zmienia się, auto się nie grzeje a nagrzewnica grzeje prawidłowo to bym się tym nie przejmował. Auto się długo nagrzewa, ale osiąga idealną temperaturę. Czasem mam tylko tak, że zbiornik wyrównawczy wypluwa sam z siebie płyn. Płyń nie jest brudny.
Joziek79 Posted January 25, 2016 Posted January 25, 2016 (edited) Jeżeli auto nagrzewa się widocznie długo to prawdopodobnie masz zacięty termostat w pozycji otwartej. Musiał byś sprawdzić czy wszystkie węże do chłodnicy robią się ciepłe np przy temp silnika +/- 30 stopni. Nie powinny być ciepłe bo płyn powinien chodzić w małym obiegu. Tak mi się wydaje Edited January 25, 2016 by Joziek79
Sedrak Dan Posted January 25, 2016 Posted January 25, 2016 Jeżeli auto nagrzewa się widocznie długo to prawdopodobnie masz zacięty termostat w pozycji otwartej. Musiał byś sprawdzić czy wszystkie węże do chłodnicy robią się ciepłe np przy temp silnika +/- 30 stopni. Nie powinny być ciepłe bo płyn powinien chodzić w małym obiegu. Tak mi się wydaje Mechanik mówił , że nie da mi gwarancji , że to termostat i żebym tak jeździł , bo wymiana nie będzie super tania, a póki co nie ma to dużego wpływu na auto.
Joziek79 Posted January 25, 2016 Posted January 25, 2016 Po prostu wolniej się nagrzewa U mnie zaciął się w pozycji zamkniętej i niestety nie poprzestawał na 90 stopniach W 1.8 termostat to chyba samemu wymienisz bez problemu jak będzie cieplej U mnie niestety termostat jest pod rozrzadem i do wymiany trzeba zdjąć przód auta.
Sedrak Dan Posted January 25, 2016 Posted January 25, 2016 Po prostu wolniej się nagrzewa U mnie zaciął się w pozycji zamkniętej i niestety nie poprzestawał na 90 stopniach W 1.8 termostat to chyba samemu wymienisz bez problemu jak będzie cieplej U mnie niestety termostat jest pod rozrzadem i do wymiany trzeba zdjąć przódPo Powiem Ci tak, że ja lubię bardzo auto, ale pod względem pracy przy nich to trochę gorzej Wolę dać to specowi i wiedzieć, że nic nie zjebałem. Zostawię tak jak jest, a przy kolejnym spotkaniu wypytam o ten dźwięk. P.S. ostatnio u niego stała piękna S4 i żeby wymienić jakąś pieprzoną rurkę/wężyk było trzeba cały silnik wyciągać
Emejcz Posted January 26, 2016 Posted January 26, 2016 Hmm skoro mówisz, że uszczelka wymieniona to: -sprawdź czy węże na króćcach nagrzewnicy dobrze dolegają - dać możesz opaskę dodatkową - bo one mogą niedolegać i zasysać lewe powietrze. -nagrzewnica febi koło 50-60zł. Wymiana samemu 1 raz to cały boży dzień. Mechanicy biorą około 300-400zł za wymianę. -nagrzewnicę spróbuj przepłukać wężem ogrodowym w obie strony
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now