Lukasz b Posted January 25, 2016 Posted January 25, 2016 Witam, nietypowa sprawa W moim A4 B8 podczas uruchomienia ogrzewania na przednią szybę zaczynał dochodzić dziwny głośny dźwięk spod maski. Okazało się że napinacz paska klinowego uderza o blok silnika (sprawdziłem na podnośniku - na pewno to jest to). Tak więc wymieniłem napinacz - nie pomogło, poczytałem w necie i doszedłem do wniosku że to rolka alternatora stawia opór przez co jest opór na pasku klinowym przez co napinacz zaczyna skakać i uderza o blok silnika - nie pomogło, wymieniłem pasek klinowy - nie pomogło. Okazało się że na zimnym silniku także uderza i też dochodzi ten dźwięk, najgłośniej jest jak włączę dodatkowo ogrzewanie tylnej szyby, światła, i skręcę kierownicą. Podpowiedzcie panowie o co chodzi czy ktoś miał taki przypadek bo ręce opadają.
Kodzak33 Posted January 25, 2016 Posted January 25, 2016 Jak sprzęgiełko alternatora Ci się przycina to napinacz będzie latał. Wymień je. Poza tym wiadomo, że pod większym obciążeniem np. Skręcając kierownicą w miejscu jest to bardziej widoczne i słyszalne. Po zgaszeniu auta możesz zaswiecić lampką w to kółko alternatora i zobaczysz czy sprzęgiełko się kręci.
Lukasz b Posted January 25, 2016 Author Posted January 25, 2016 (edited) Jak sprzęgiełko alternatora Ci się przycina to napinacz będzie latał. Wymień je. Poza tym wiadomo, że pod większym obciążeniem np. Skręcając kierownicą w miejscu jest to bardziej widoczne i słyszalne. Po zgaszeniu auta możesz zaswiecić lampką w to kółko alternatora i zobaczysz czy sprzęgiełko się kręci. sprzęgło alternatora zostało także przeze mnie wymienione - nie pomogło Edited January 25, 2016 by Lukasz b
Lukasz b Posted January 26, 2016 Author Posted January 26, 2016 A sprężarka klimy sprawdzana? sprężarka klimy nie sprawdzona... koło pasowe może robić takie bicie ?
orzeszek75 Posted January 31, 2016 Posted January 31, 2016 Witam Przeczytalem ten post bo w zeszlym roku mialem podobnie gdy temperatura spadla ponizej 5 stopni cos zaczelo bardzo halasowac na wolnych obrotach co dziwne jesli wylacze swiatla nawiewy itp robila sie cisza jak auto sie nagrzeje tez jest oki . Wymienilem rolki paski i inne cuda ) ale nie pomoglo. Bede wdzieczny jak znajdziecie rozwiazanie
Kodzak33 Posted February 1, 2016 Posted February 1, 2016 Proponował bym Ci zdjęcie paska i odpalenie auta być może to rozrząd daje te dźwięki. Słyszałem także o różnych długościach pasków, różniły się milimetrami.
Lukasz b Posted February 1, 2016 Author Posted February 1, 2016 Proponował bym Ci zdjęcie paska i odpalenie auta być może to rozrząd daje te dźwięki. Słyszałem także o różnych długościach pasków, różniły się milimetrami. TO NAPEWNO NIE ROZRZĄD... JA PANOWIE WIEM CO TO JEST !!! TO NAPINACZ PASKA KLINOWEGO UDERZA O BLOK SILNIKA .... TYLKO PYTANIE DLACZEGO TAK JEST !!!! I JAK TO NAPRAWIĆ !!!
Kodzak33 Posted February 2, 2016 Posted February 2, 2016 Kup w aso pasek, znam przypadki o różnych długościach i przy ciut dłuższym napinacz będzie latał, a najlepiej nagraj film.
Winerek16 Posted November 16, 2017 Posted November 16, 2017 Wiadome jakie rozwiązanie? Mam ten sam problem...
s27 Posted January 8, 2018 Posted January 8, 2018 Jest ktoś w stanie podać konkretnie rozmiar paska dla CAHA który nie będzie powodował hałasowania napinacza, w moim aucie poprzednikowi zamontowali w SEACIE GATES 6PK 1583 ( tak wynika z katalogów ) który powoduje na zimnym terkotanie, przeglądałem katalogi i widzę że BOSCH, CONTITECH, DAYCO mają 6PK1580; czy ta różnica załatwi problem ???
s27 Posted January 13, 2018 Posted January 13, 2018 Widzę że nikt nie kombinuje lub nie pamięta rozmiaru paska to dzisiaj dostałem w sklepie pasek SKF 6PK 1572 i zamontowałem, zobaczę rano jak napinacz będzie się zachowywał.
cmk Posted January 13, 2018 Posted January 13, 2018 Aktualnie mam Gatesa 6PK 1583 i właśnie mam ten sam objaw, w domu leży już Conti 6PK 1580, w tygodniu wymienię i dam znać czy oś się poprawiło
s27 Posted January 14, 2018 Posted January 14, 2018 (edited) tak na marginesie moja rolka na napinaczu jeszcze nie hałasuje ale ma lekki luz i muszę ją wymienić lub cały napinacz, weż to pod uwagę bo ja będę raz jeszcze się dobierał dzisiaj po nocy odpaliłem auto i napinacza już nie słychać, koniec wstydu przed znajomymi Edited January 16, 2018 by s27
cmk Posted January 15, 2018 Posted January 15, 2018 Latem wymieniałem rolkę, napinacz, sprzęgiełko alternatora i właśnie pasek
cmk Posted January 18, 2018 Posted January 18, 2018 A więc, po wymianie paska z 1583 (Gates) na 1580 (Conti) stukanie znikło, napinacz chodzi idealnie Już przy zakładaniu było czuć dużą różnicę w napięciu paska a niby to tylko 3mm.
s27 Posted January 20, 2018 Posted January 20, 2018 kupiłem cały nowy napinacz z rolką INA i wkurzyłem się bo rolka ma taki sam luz jak moja w aucie, teraz się zastanawiam czy oryginalnie nowe mają luz
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now