Jump to content
IGNORED

Duży wyciek płynu chłodniczego A4B5 1995r


Recommended Posts

Posted

Witam

Dzisiaj rano po przejechaniu ok. 5 km zauważyłem, że temperatura znacznie przekroczyła 90 stopni (było prawie 110).

Po otwarciu maski okazało się, że zbiornik płynu chłodniczego jest pusty. Zalałem 4 litry płynu i po przejechaniu 50 km, zbiornik znowu był pusty.

Nie świeciły mi się żadne kontrolki, podobnie jest z olejem silnikowym: ubywa go, a kontrolki się nie włączają.

Co radzicie w związku z tym ubytkiem płynu chłodniczego? Nie stać mnie na to, żeby co 50 km, wydawać 50 zł na płyn.

Z góry dziękuję za pomoc.

Posted

A ile tego oleju ubywa i na ile km?

Posted

Radze zlokalizować wycieki i usunąć. Co innego można radzić?

Posted

Zlokalizowałem i zaizolowałem.

Tylko nie wiem czy to przypadkiem nie jest jakiś odpowietrznik i żeby mi tego zbiorniczka nie wysadziło pod wpływem ciśnienia.

Tutaj zdjęcie:

http://zapodaj.net/e8a73335c8551.jpg.html

Zdjęcie robione od dołu zbiornika.

Posted

Jesli to tedy Ci ucieka, to do wymiany masz korek, a to co zaizolowałeś to zaworek, ktorym ucieka płyn, jak się zrobi za duże ciśnienie w układzie. Na początek zmień wiec korek i wtedy zobacz co się dzieje. Jak będzie dalej uciekać tą samą drogą to ciśnienie zaduże w układzie i trzeba szukac przyczyny.

Posted

Dziękuję za odpowiedź.

A czy nic się nie stanie jeśli będę jeździć na razie z zaizolowanym zaworkiem?

Posted

Generalnie raczej Ci tego nie utrzyma. Ja bym jak najszybciej gdzies na szrot leciał i kupowal korek.

Posted

Korek nowy majątek nie kosztuje, lepiej nowy kupić.

Posted

Jechać tak jak jest czy odizolować i niech ucieka ten płyn?

I czy mógłbyś mi jeszcze wytłumaczyć dlaczego akurat przez wadliwy korek ucieka płyn, bo nie jestem w stanie tego pojąć :)

Posted (edited)

W korku masz zawór, który reguluje ciśnienie w układzie chłodzenia.

Jeżeli ciśnienie jest zbyt wysokie to zazwyczaj jego regulacja odbywa się przez korek. Jeżeli korek jest uszkodzony ciśnienie reguluje się tak jak u Ciebie. Przez zawór w zbiorniczku.

Edited by marasekm
Posted

Dzięki, a Twoim zdaniem lepiej odizolować czy jechać tak jak jest?

Posted

Podczas jazdy samo Ci się to zapewne odizoluje :P


A tak z innej beki. Masz wpisane w danych 1.6 ADR. Nie powinno być ADP przypadkiem?

Posted

Musiałem coś przeoczyć przy rejestracji, ale nie jestem do końca pewny kodu silnika, bo na naklejce niby jest ADP, ale na 90% moja A4 była bita od przodu, więc nie wiadomo :)

Przejechałem tak do tej pory jakieś 30-40 km i jak na razie się nie odizolowało ;)

Posted

No właśnie, a podałeś w danych ADR. A ADR to 1.8 :P A wracając do tematu to kup sobie nowy korek. Koło 10zł kosztuje i problem rozwiązany. Twój patent dobry jest na chwile, bo bardzo prawdopodobne, że zaraz zrobi Ci się wyciek w innym miejscu.

Posted

Ok, wielkie dzięki za pomoc :)

A wiesz może co może być przyczyną tego że nie świecą mi się kontrolki od oleju, płynu, niskiego poziomu paliwa?

Posted

Ciekawe czy gwint w chłodnicy nie jest zrypany ? JA tam widze śrubę metalową owiniętą taśmą izolacyjną. Ty sam ją wkręcałeś czy tak było?

Posted

Gwint w chłodnicy?

Posted

Sam ją wkręciłem żeby płyn nie wylatywał :) I stąd moje pytanie czy ciśnienie nie wysadzi zbiorniczka :)

Posted (edited)

Wysadzić, nie wysadzi, ale znajdzie sobie inne ujście.


I dalej mnie ciekawi ten gwint w chłodnicy :P

Edited by marasekm
Posted

Skoro wkręcił śrubę to i gwint sie zrobił :P

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...