Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 2.0 TDI 190 KM Quattro - sedan


tadziak

Rekomendowane odpowiedzi

nie rozumiem kolego co jest w b9 nowszego technologicznie niz w c7 ? bo nie bardzo wiem :) ani lampy ani silniki ani napedy, ani elektronika , ja tam nie widze nic nowego , po za nowym design srodka bardzo podobnym do BMW :)

Wszystkie systemy bezpieczeństwa chociażby, który w A6 nie ma (asystent ruchu poprzecznego, wysiadania, monitoringu tyłu pojazdu, wykrywanie pieszych), asystent jazdy w korku itd.), całkowicie cyfrowy kokpit, zupełnie nowy wyświetlacz MMI (w A6 wygląda strasznie przestarzale). Wnętrze jest całe na wzór Q7 i znacznie ciekawiej to wygląda niż w A6, gdzie brakuje mi np. takiego bajeru jak przycisk na kierownicy do zmiany utworów (w A4 jest do przodu i do tyłu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i to sa nowinki technologiczne :):)? wykrywanie pieszych w c7 nie ma ? proszę cie b9 to spadem po starszych bratach zawsze tak było , bo inaczej sie to po prostu nie oplaca, wysweitlacz w passancie od 2 lat juz montuj , po za designem nie ma nic nowego innowacyjnego wszystko to juz było,

Auto naprawde fajne , śwetnie wygląda , powiało świeżością srodek naprawde fajny , zewnetrznie też ślicznie - bezpiecznego użytkowania

warto sie dopytywac co miesiac - na początku o przerózne akcje serwisowe zwiazane z softem i innymi tematami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo, że aktualne A6 to wciąż świetne auto (nawiasem mówiąc to latem ma być znów lekki lifting, wlaśnie głównie jeśli chodzi o całe MMI i łączność). Natomiast trochę jest drobiazgów, które powodują, że czuć, iż to auto sprzed paru lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, gratuluje autka :) Miales okazje posmigac z predkosciami >200km/h? Jak z halasem w srodku?

Do jakiej mniej wiecej predkosci, oceniasz ze jest ciagle komfortowo i mozna swobodnie rozmawiac z pasazerem obok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, gratuluje autka :) Miales okazje posmigac z predkosciami >200km/h? Jak z halasem w srodku?

Do jakiej mniej wiecej predkosci, oceniasz ze jest ciagle komfortowo i mozna swobodnie rozmawiac z pasazerem obok?

Tak, zdarzało mi się jeździć ponad 200 km/h i było nieźle. Powiedziałbym, że nie gorzej niż w Audi A6 C7, a może trochę lepiej. Ostatnio, gdy wracałem z Niemiec dałem poprowadzić swojej dziewczynie i rozpędziła się do 223 km/h licznikowo i cały czas mogliśmy rozmawiać bez jakiegoś podnoszenia głosu, mimo że w tle jeszcze grało radio ;) Nie miałem jeszcze okazji spróbować szybszej jazdy na letnich oponach Hankooka, które wydają mi się nieco głośne (zimówki mam Michelin i są naprawdę ciche).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ten tablet na desce nie wk8888ia oka?:) wszystkie marki poszly w te "tablety" nie wiem czemu ale zle to wyglada. juz lepiej bylo jak ekran wyjezdzal lub byl wkomponowany w deske

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten "tablet" jest jeszcze całkiem zgrabny w porównaniu do Mercedesa. Chowane tablety też mają minus, bo zawsze te silniczki się psują, do tego potrafią trzeszczeć na wybojach. A skoro już o różnych markach mowa, to Audi I VW chyba jako jedyne mają sensowną obsługę audio z kierownicy. Dla mnie możliwość szybkiego przełączenia utworu/stacji radiowej to podstawa. W A4 mamy od tego dedykowane przyciski na kierownicy (strzałki) plus jeszcze możliwość przełączania tym małym kółkiem od głośności, przy lewarku skrzyni. w BMW trzeba najpierw wejść w menu do Audio, a potem scrollować aż znajdziemy kolejny utwór i zatwierdzić, wciskając rolkę. To samo jest w Mercedesie. Według mnie to strasznie niepraktyczne.

Edytowane przez tadziak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


w BMW trzeba najpierw wejść w menu do Audio, a potem scrollować aż znajdziemy kolejny utwór i zatwierdzić, wciskając rolkę.

No nie trzeba :) Z prawej strony kierownicy masz obsługę muzyki, zmieniasz, ściszasz itd.

Mam osobiście, a nie brałem nawet pełnej opcji multimedialnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


No nie trzeba Z prawej strony kierownicy masz obsługę muzyki, zmieniasz, ściszasz itd.
Mam osobiście, a nie brałem nawet pełnej opcji multimedialnej.

Może w starszych modelach tak było. Mówię konkretnie o BWM 5 (F10), ale patrzyłem też na kierownice w aktualnej X5 czy BMW7. z prawej strony jest jedynie możliwość ściszenia lub wyboru utworu poprzez rolkę. Nie ma dedykowanych przycisków previous/next.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie trzeba Z prawej strony kierownicy masz obsługę muzyki, zmieniasz, ściszasz itd.

Mam osobiście, a nie brałem nawet pełnej opcji multimedialnej.

Może w starszych modelach tak było. Mówię konkretnie o BWM 5 (F10), ale patrzyłem też na kierownice w aktualnej X5 czy BMW7. z prawej strony jest jedynie możliwość ściszenia lub wyboru utworu poprzez rolkę. Nie ma dedykowanych przycisków previous/next.

F21 rok 2015 (w starszych modelach nie mam pojęcia, ale chyba o F Ci chodzi). Noi przycisk jest ala rolka, górna część to previous, dolna next + przyciski do głośności.

Edytowane przez Blaine
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli możesz zmienić utwór na następny jednym dotknięciem rolki? Czy musisz najpierw przekręcić ją o 1 pozycję w dół, a następnie zatwierdzić, wciskając?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli możesz zmienić utwór na następny jednym dotknięciem rolki? Czy musisz najpierw przekręcić ją o 1 pozycję w dół, a następnie zatwierdzić, wciskając?

Aż musiałem sprawdzić... ;) Po ponad roku jazdy miałem już w nawyku i nigdy nie przywiązywałem uwagi do takich niuansy ;) Traktuje to jako jeden ruch palca, bo przekręcając pozycje w dół można go docisnąć, więc defacto jest to jeden ruch ;)

Swoją drogą masz bardzo konkretne wymagania co do auta :D Tak z ciekawości, gdyby B9 nie miała opcji przełączania nagrania z kiery jednym przyciskiem, kupiłbyś coś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Aż musiałem sprawdzić... Po ponad roku jazdy miałem już w nawyku i nigdy nie przywiązywałem uwagi do takich niuansy Traktuje to jako jeden ruch palca, bo przekręcając pozycje w dół można go docisnąć, więc defacto jest to jeden ruch
Swoją drogą masz bardzo konkretne wymagania co do auta Tak z ciekawości, gdyby B9 nie miała opcji przełączania nagrania z kiery jednym przyciskiem, kupiłbyś coś innego?

Sam fakt, że musisz wykonać ten ruch rolką to jeszcze pół biedy. Mnie jeszcze przeszkadza, że musisz wtedy być zawsze w submenu media/radio, żeby w ogóle zmienić utwór/stację radiową. W Audi lubię mieć ekran Wirtualnego Kokpitu ustawiony na np. bieżące dane odnośnie spalania czy nawigację, a muzykę zmieniam tylko tymi strzałkami na kierownicy, niezależnie w jakim submenu jestem.

Może to się wydaje straszna pierdoła, ale często robię trasy po 12-13 godzin i muzyka to dla mnie jedyna rozrywka. Mam na karcie ponad 3500 utworów, a często akurat sam nie wiem czego chcę posłuchać i tak przełączam jeden za drugim, aż trafi się coś, co akurat mi w danym momencie pasuje. Podobnie jest ze stacjami radiowymi. Jak jeździsz po 1300 km to w eterze są ciągle inne, więc programowanie stacji nie ma tu racji bytu. W tym przypadku też lubię jednym przyciskiem po prostu lecieć stacja po stacji, aż coś mi podpasuje.

W Audi A6 też nie miałem przycisków do zmiany utworów, natomiast można było zaprogramować sobie gwiazdkę na kierownicy jako właśnie 'następna ścieżka'. Denerwował mnie za to brak przycisku "sync", synchronizującego temperatury dwustrefowej klimatyzacji. Zawsze musiałem osobno ustawiać po stronie pasażera.

Wcześniej miałem Volkswagena - tam ergonomia stoi jakby na jeszcze wyższym poziomie niż w BMW/Audi. Wszystko jest super łatwe w obsłudze, pod ręką. Wiadomo, jakby trafił się samochód idealny pod względem wyciszenia, prowadzenia, audio, rozwiązań technicznych to pewnie przymknąłbym oko na to, że zmiana piosenek jest trudniejsza. Ale jak się miało powiedzmy 2 samochody, w których wszystko było gdzie trzeba, a potem nagle kupuje się droższy, lepszy, ale z denerwującymi drobiazgami to potrafi to zepsuć całą radość.

Z innych rzeczy - uchwyty na napoje prawie w żadnym aucie nie są naprawdę wygodne (poza Passatem/Golfem). Ja lubię jeździć z półlitrowymi butelkami wody/coli, a jak wstawisz taką butelkę w A4 to zasłania połowę przycisków, szczególnie jak również pasażer wstawi swoją butelkę.

Poza tym w samochodzie lubię mieć gdzie położyć telefon. W A4 masz niby "phonebox", ale wtedy telefon jest na tyle kiepsko dostępny, że nie ma jak szybko sprawdzić wiadomości na światłach. W takim Golfie/Passacie/Superbie masz fajną wnękę z przodu, pod klimatyzacją gdzie telefon sobie może leżeć i być zawsze pod ręką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


W takim Golfie/Passacie/Superbie masz fajną wnękę z przodu, pod klimatyzacją gdzie telefon sobie może leżeć i być zawsze pod ręką.

W a4 b7 też jest jak masz 1din :grin:

Jeszcze mnie nie stać na takie auto, ale fajnie że ktoś w taki sposób opisuje swoje wszystkie odczucia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Sam fakt, że musisz wykonać ten ruch rolką to jeszcze pół biedy. Mnie jeszcze przeszkadza, że musisz wtedy być zawsze w submenu media/radio, żeby w ogóle zmienić utwór/stację radiową. W Audi lubię mieć ekran Wirtualnego Kokpitu ustawiony na np. bieżące dane odnośnie spalania czy nawigację, a muzykę zmieniam tylko tymi strzałkami na kierownicy, niezależnie w jakim submenu jestem.

Już tak tytułem końcu, ja i tak nie korzystam za często z tej rolki, bo ja osobiście jest zakochany w nowym systemie iDrive i ubielbiam bawić się joyem z podłokietnika ;) Na trasie i tak tam trzymam rękę, więc jest ten joy najbardziej ergonomicznym rozwiązaniem.

No generalnie dzięki za wyczerpującą odpowiedź ;) Moja i Twoja codzienność w aucie troszkę się różni (nie robię tak długich tras), więc i potrzeby i wymagania mamy inne. Bądź co bądź wybraliśmy to samo auto (z innym silnikiem ;) więc jednak mamy sporą część wspólną.


Ja lubię jeździć z półlitrowymi butelkami wody/coli, a jak wstawisz taką butelkę w A4 to zasłania połowę przycisków, szczególnie jak również pasażer wstawi swoją butelkę.

W BMW jest podobnie...


Poza tym w samochodzie lubię mieć gdzie położyć telefon. W A4 masz niby "phonebox"

Jak ja żałuję, że nie wziąłem opcji z bezkablowym ładowaniem... Głupi byłem i nie sprawdziłem, że można takową wybrać ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam fakt, że musisz wykonać ten ruch rolką to jeszcze pół biedy. Mnie jeszcze przeszkadza, że musisz wtedy być zawsze w submenu media/radio, żeby w ogóle zmienić utwór/stację radiową. W Audi lubię mieć ekran Wirtualnego Kokpitu ustawiony na np. bieżące dane odnośnie spalania czy nawigację, a muzykę zmieniam tylko tymi strzałkami na kierownicy, niezależnie w jakim submenu jestem.

Już tak tytułem końcu, ja i tak nie korzystam za często z tej rolki, bo ja osobiście jest zakochany w nowym systemie iDrive i ubielbiam bawić się joyem z podłokietnika ;) Na trasie i tak tam trzymam rękę, więc jest ten joy najbardziej ergonomicznym rozwiązaniem.

No generalnie dzięki za wyczerpującą odpowiedź ;) Moja i Twoja codzienność w aucie troszkę się różni (nie robię tak długich tras), więc i potrzeby i wymagania mamy inne. Bądź co bądź wybraliśmy to samo auto (z innym silnikiem ;) więc jednak mamy sporą część wspólną.

Ja lubię jeździć z półlitrowymi butelkami wody/coli, a jak wstawisz taką butelkę w A4 to zasłania połowę przycisków, szczególnie jak również pasażer wstawi swoją butelkę.

W BMW jest podobnie...

Poza tym w samochodzie lubię mieć gdzie położyć telefon. W A4 masz niby "phonebox"

Jak ja żałuję, że nie wziąłem opcji z bezkablowym ładowaniem... Głupi byłem i nie sprawdziłem, że można takową wybrać ;/

Ja też lubię w A4 posługiwać się tym małym 'joystickiem', który odpowiada za głośność i włączenie MMI. To nawet wygodniejsze często niż zabawa na kierownicy. A tym Idrive możesz zawsze przełączyć utwór, czy też tylko wówczas gdy najpierw wejdziesz w odpowiednie menu (media)?

A co do tej opcji phonebox to jest to fajne o ile masz telefon, który to obsługuje. A przy braku tej opcji nie ma w podłokietniku czasem więcej miejsca? Bo w tym moim to praktycznie mieści się tylko telefon + kabel USB. Kiedyś można było w podłokietniku pół dobytku trzymać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


A tym Idrive możesz zawsze przełączyć utwór, czy też tylko wówczas gdy najpierw wejdziesz w odpowiednie menu (media)?

Trzeba wejść w music, ale to kwestia jednego przycisku, chociaż 8 na 10 i tak jestem w tym menu podczas jazdy :) Mi się podoba, że oprogramowanie w BMW pozwala na wybieranie z pliku mp3 zdjęcia jakie jest wpisane w plik (czego póki co nie mogę powiedzieć o Audi). Okładki płyt, singli itd.


A co do tej opcji phonebox to jest to fajne o ile masz telefon, który to obsługuje. A przy braku tej opcji nie ma w podłokietniku czasem więcej miejsca? Bo w tym moim to praktycznie mieści się tylko telefon + kabel USB. Kiedyś można było w podłokietniku pół dobytku trzymać

Nie wiem ile jest miejsca z tym systemem, ale bez tego i tak się tam dużo nie zmieści, pół dobytku to mi wchodziło w Lagunie III ;)

Już jak tak porównujemy B9 z F BMW, to w BMW podłokietnik można wydłużyć w razie potrzeby, co jest dla mnie mega komfortowe, jeśli chce się bawić idrive podczas jazdy (podłokietnik sam w sobie tj poziomy element jest na szynie na której można ów poziomą część podłokietnika przesunąć o jakieś 10, może 15cm- podobnie jest w B9, ale krócej i w sumie nic to nie daje), noi Audi ma mniej miejsca w środku i w mojej wersji nie można go do końca zamknąć, zawsze jest szpara, mnie to irytuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ten podłokietnik u mnie też do końca się nie domyka, wygląda to mniej więcej tak:

Natomiast z innej beczki - ostatnio przebywam w Austrii, jeździłem dużo po autostradach i trochę mam wrażenie, że samochód ściąga na prawo. Nie wiem czy to kwestia nachylenia dróg czy trzeba sprawdzić opony/geometrię. Czy jak Ty na prostym odcinku puścisz kierownicę na chwilę, to auto idzie idealnie prosto czy też lekko zaczyna znosić?

37-2017-audi-a4-cp.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Czy jak Ty na prostym odcinku puścisz kierownicę na chwilę, to auto idzie idealnie prosto czy też lekko zaczyna znosić?

Tak, ale generalnie to temat rzeka, bo trzeba miec do tego naprawdę prosty kawałek drogi, bez żadnego nachylenia. Mam obok siebie kawałek pięknej drogi obok siebie, niezauważalne nachylenie, ale na tyle duże, żeby kiera sugerowała złą geometrię i tym podobne. Przy pierwszym podejściu na tej drode na rowerze zrozumiałem, że trzeba mocniej popedałować ;D

Generalnie przez ten kawałek odcinek drogi jakieś 4 lata temu jeździłem kilka razy do Renault, sprawdzali geometrię, ba, wymieniłem przednie opony dla pewności itd. Także jeśli masz 100% pewność, że droga prosta jak stół i auto schodzi, to może też być opona, od nierównego bieżnika, po bąbelek czy pęknięcie, niekoniecznie geometria. Jak wszystko to sprawdzone, to serwis i na geometrie. Tutaj akurat też jestem wyczulony i wiem jak to drażni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...