Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Uszkodzony dwumas - objawy tylko na zimnym?


Ukasz1

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Mam następujący objaw - przy zimnym silniku na wolnych obrotach czuję drgania wewnątrz auta (czuć na fotelu, kierownicy lewarku, generalnie cała buda wibruje). Szczególnie jest to wyczuwalne gdy skrzynia jest w pozycji N lub P (skrzynia Multi). Po przełączeniu na D lub R wibracje sa prawie niewyczuwalne. Poza tym przy prędkości około 40-50 km/h i obrotach około 1100 rpm też czuć wibracje.

Po rozgrzaniu silnika wibracje ww. objawy ustępują. Podejrzewam koło dwumasowe, ale czy to możliwe, że na zimnym wibruje a po rozgrzaniu silnika objawy ustępują? Nie chciałbym pakować 2,5 k w ciemno. Dodam, że nie słychać żadnych stuków z okolic koła dwumasowego - tylko te wibracje. Auto aktualnie ma 110 kkm prawdziwego przebiegu.

Podpowiecie coś?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na niedogrzanym silniku w przedziale 60-75*c egr na postoju daje więcej spalin i silnik zaczyna drgać dlatego wibracje ustają przy 90* ja bym narazie dwumasy się nie czepiał słychać by ją było podczas gaszenia wyczyść egr na jakiś czas pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na niedogrzanym silniku w przedziale 60-75*c egr na postoju daje więcej spalin i silnik zaczyna drgać dlatego wibracje ustają przy 90* ja bym narazie dwumasy się nie czepiał słychać by ją było podczas gaszenia wyczyść egr na jakiś czas pomoże.

Dzięki lukaRone! Tego nie brałem pod uwagę bo EGR był wymieniany na nowy jakieś 50kkm temu, ale to chyba dobry trop bo drgania są nieregularne tzn. przez kilka sekund są a potem na chwilę ustają i znowu się pojawiają. Może to jest związane z tym, że EGR wariuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam taki objaw, że na zimnym silniku odczuwam wibracje budy i lewarka zmiany biegów, skrzynia manualna. Po rozgrzaniu objaw ustaje. Mówicie, że to będzie egr? Mam całą historię Aso i sprzęgło było wymieniane u Niemców 95tys. km temu, niestety historia jest polsko-angielsko-niemiecka i nie mogę rozszyfrować czy koło dwumasowe też było zmienione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź, czy wciśnięcie sprzęgła pomaga w momencie wystąpienia drgań. W taki sposób wyeliminowałbym EGR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź, czy wciśnięcie sprzęgła pomaga w momencie wystąpienia drgań. W taki sposób wyeliminowałbym EGR.

Tylko że mimo rozłączonego sprzęgła, koło dwumasowe dalej się obraca i powoduje wibracje. Co więcej przy uszkodzonym kole, po rozłączeniu sprzęgła drgania powinny się zwiększyć bo opór obracających się wałków skrzyni trochę tłumi drgania.

Edytowane przez Ukasz1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i powinny, ale reguły na to nie ma.

Wszystkie przypadki, z którymi miałem do czynienia objawiały się właśnie w taki sposób, że wyłączenie sprzęgła (wciśnięcie pedału) powodowało ustanie drgań i niepokojących dźwięków. Nie uwzględniam tu sytuacji z uszkodzonym łożyskiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na niedogrzanym silniku w przedziale 60-75*c egr na postoju daje więcej spalin i silnik zaczyna drgać dlatego wibracje ustają przy 90* ja bym narazie dwumasy się nie czepiał słychać by ją było podczas gaszenia wyczyść egr na jakiś czas pomoże.

EGR wyczyszczony. Nie był jakoś specjalnie zabrudzony. Objawy trochę się zmniejszyły ale dalej są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ODGRZEWAM KOTLETA :P

Panowie , mam identyczny problem tylko w troszkę innym samochodzie bo OCTAVIA RS 2.0 TDi z DSG ,przeglądając wujka google natknąłem się na ten wątek :))
EGR na pewno to nie jest bo w swojej skodziance mam zaślepiony egr ,wycięty dpf , klapy kolektora wiec , żadna z tych rzeczy nie może być brana pod uwagę.

Wczoraj sprawdzałem wtryski u pompiarza ( na ciepłym silniku bo powiedział, że na zimnym nie można, ponieważ prawidłowa praca piezoelektrycznych wtrysków odbywa się w granicach od 15 do 42 stopni) korekcja wtrysków - IDEALNA

Już nie wiem co to moze być ... problem znika po nagrzaniu auta i wtedy silnik pracuje jak zegarek - ciężko znaleźć taki egzemplarz z tak idealna praca silnika , niemniej jednak silnik zapalony po nocy to tragedia , te wibracje nie dają mi spokoju :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie najlepsza metodą sprawdzenia objawów dwumasy oprócz przyłożenia głowy czy stuka było to żeby zostawić auto na 5 minut na luzie. Na zurzytym dwumasie i nagrzanym silniku zaczynał wpadać w wibracje. Po wymianie ustąpiło. No i u mnie było odwrotnie z nagrzaniem, zimny się nie trząsł ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kertoip poduszki pod silnikiem i skrzynią do sprawdzenia, olej w automacie kiedy wymieniany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...