Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Awaryjne otwieranie maski silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od chwili kupienia samochodu dźwignia otwierania maski silnika stawiała opór. Dzisiaj spróbowałem otworzyć maskę i nagle brak oporu. Maska pozostała zamknięta. Jutro wybieram się w trasę, wiec prośba o poradę jak awaryjnie otworzyć maskę. Znalazłem kilka tematów w tej sprawie, ale dotyczyły innych modeli audi. I przy okazji jak demontuje się dźwignię otwierania ?

Opublikowano

Dzwignia jest na jednej srubce . A zeby awaryjnie otworzyc musisz miec pret z zakrzywionym koncem...wejsc pod auto i wsadzic w zamek i do strony pasazera ruszyc ...bedzie tam taka szczelina w zamku w ktora musisz to wsadzic

Opublikowano

Dziękuję koledze chudineze za cenną uwagę i przeniesienie wątła do właściwego działu.

Koledze sebul dziękuje za poradę. BTW czy jak zdemontowało by się dźwignię otwierania to można otworzyć maskę np pociągając za linkę kombinerkami ?

Opublikowano

zależy gdzie jest urwana ,jak przy rączce to tak ,jeśli przy masce to robisz tak jak kolega pisał wcześniej.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Uwag kilka z prac warsztatowych nad uszkodzonym otwieraniem maski. Audi a4b8 !

Zacząłem od rączki (klamki) służącej do otwierania. Znalazłem w części klamki blisko osi obrotu plastykową zapinkę, po usunięciu której udało mi się zsunąć klamkę z wielowypustów części nazwanej przeze mnie piastą. Następnie po odkręceniu jednego wkrętu demontujemy osłonę (nakładkę) słupka i progu. I wszystko jasne. Piasta jest wykonana z odlewu metalowego i posiada ramię, które współpracuje z linką. I to ramię się odłamało. Pociągnięcie szczypcami Morsa za odłamane ramie doprowadziło do otwarcia maski. Dla ułatwienia żona naciskała na maskę żeby odciążyć rygle zamka. Teraz szukam tej nieszczęsnej piasty klamki. Moze ktoś ma na zbyciu ?

Wybrałem najprostsze rozwiazanie, czyli udałem się do sklepu z częściami w salonie Audi na ul. Połczyńskiej w Warszawie. Część pod nazwą "wspornik mocujący" to prawie cały mechanizm znajdujący się we wnętrzu samochodu z wyjątkiem samej klamki. Kosztuje UWAGA UWAGA 31 złotych. Numer katalogowy: 8T1-823-633-B. W sobotę wezmę się za wymianę.

Opublikowano

Jedna uwaga do awaryjnego otwierania maski, pod silnikiem są jeszcze osłony :D więc nie będzie to takie łatwe. Miałem ten sam problem w meganie żony, tyle, że tam (jak się później okazało) linka się rozłączyła ...... bo jest pod maską po prostu łączona z dwóch kawałków (ach ci Francuzi oni to chyba są dobrzy tylko w miłości :P ) tyle, że od spodu się nie dało bo osłony więc zostało rozbieranie zderzaka, wlotów, osłony chłodnicy....... i kilku innych elementów. Dobrze mieć do tego także drut- ja wziąłem domu metalowy wieszak :)

Opublikowano (edytowane)

Wymieniłem omawiany wspornik mocujący. Demontaż był prosty, wypięcie pancerza linki, odkręcenie jednego wkrętu i zsunieceie wspornika z 4 zaczepów po uprzednim odblokowaniu jednego zatrzasku. Montaż jest odrobinę trudniejszy, bo trzeba wczepić linkę w ramię klamki, włożyć pancerz linki na swoje miejsce i całość zamocować w plątaninie kabli. Ale jest do zrobienia. Ale naważniejszym będzie wyregulowanie zamka i chyba odbojnikow maski, bo ustrojstwo dalej ciężko chodzi. ?

Edytowane przez Jędrulawawa
  • Pomoc techniczna 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...