Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 2.0 TFSI S-tronic falowanie obrotów podczas jazdy szarpanie


Rafalb_111

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam problem z moim audi a4 b8 2.0 tfsi 211 km rocznik 12.2010 przebieg 55 200 km

Mianowicie podczas jazdy ciągle lekko falują obroty na obrotomierzu. Przy niskich prędkościach nie czuć szarpania. Szarpać zaczyna jak np. jadę z prędkością 150 kmh i na tempomacie dodam 2 kmh, wtedy obroty falują +- 100 rpm. faluja takze bez dodawania gazu, jadąc po równejdrodze - z górki nie szarpie, pod górę tez nie szarpie. Na komputerze u mechanika nie wyświetla żadnych błędów, mechanik też nie widzi rozwiązania. Wcześniej podczas przyspieszania w granicach 80-140 po rozgrzaniu silnika i skrzyni strasznie trzęsło cała budą auta. Wymienione zostały świece i problem ustał. lecz problem szarpania pozostał.

Czy może ktoś z was miał taki sam problem?

Proszę o pomoc.

Edytowane przez Rafalb_111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie był wymieniany. Mechanik przy ostatniej kontroli stwierdził, że olej jest "czysty" i w odpowiedniej ilości. Auto ma dopiero 55 tys przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej w S-Tronicu zmienia się co 60 tys. km.

Swoją drogą, ciekawe jak Ci mechanik kontrolował ten olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


u mechanika nie wyświetla żadnych błędów

Idz do innego mechanika. Popytaj na dziale z logami dynamicznymi. I przestańcie człowiekowi mieszać z tym olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale z czym niby mieszać? Coś się nie zgadza, wymiana oleju nie co 60 tys.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale z czym niby mieszać? Coś się nie zgadza, wymiana oleju nie co 60 tys.?

Oczywiście ze wymienia się co 60. Ale jak to się teraz mówi? "To jest oczywista oczywistość." Kolega bardzo precyzyjnie opisał stan auta i problem.

Nie należy mu wiec naprawiać auta olejem. CDNC ma sporo czujników i podczas jazdy raczej nie ma pana żeby coś nie pokazało w logach dynamicznych. Ale trzeba się zapytać kogoś kto się na tym naprawdę zna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za zainteresowanie tematem.

Dodatkowo umieszczam film na którym problem jest widoczny.

https://youtu.be/YU9M80YsPsY

Najbardziej widoczne to jest podczas przyspieszenia z 152 do 154 kmh obrotomierz faluje pomiędzy 3000 a 3100 rpm

Może ktoś z Was zna dobrego mechanika w opolskim, który mógłby to zdiagnozować.

Edytowane przez Rafalb_111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy udało się Tobie zdiagnozować przyczynę falowania obrotów ?

Mam ten sam silnik i skrzynię, ale u mnie z kolei jest nieco inny problem, obroty falują tylko przy jeździe bez gazu na biegu D ale już na S wraca do normy.... dodatkowo przy bardzo wolnej jeździe w korku pl 5km/h co jakiś czas strasznie szarpie

Mam przebieg 80.000 olej wymieniony

mechatronika także wymieniona jeszcze na gwarancji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat dzisiaj auto wraca od mechanika.

Sytuacja wygląda następująco - zdiagnozowany został przegub wewnętrzny prawy przód. Mechanik rozebrał i stwierdził, ze wieloklin i cały przegub jest tak rozjechany ze nie da się go nawet zregenerować. Za chwile jadę odebrać samochód bo została wmontowana stara półoś, a na nową oryginalną muszę czekać 2 tygodnie. Myślę, ze po wymianie półosi ustanie przynajmniej drżenie budy podczas przyspieszania pod obciążeniem i stuki które występowały podczas gwałtownego dodania gazu zaraz po jego odjęciu. Mam nadzieję, że pomoże to też na falowanie obrotów, ale wątpię bo to chyba grubsza sprawa.

Za dwa tygodnie będę wiedział więcej.

Dodatkowo wymieniony zostanie olej w skrzyni i filtr.

A z tym szarpaniem podczas jazdy w korku tez czasami występuje, najbardziej jak zmienia co chwile bieg z 1 na 2 i z powrotem.


Witam,

przegub wewnętrzny wymieniony. Wibracje ustały całkowicie. Wymieniono tez olej w skrzyni biegów i filtr, lecz falowanie nadal pozostało. W miarę jak pokonuje kolejne setki kilometrów jest coraz częstsze. Występuje przy wszystkich prędkościach na wszystkich biegach. Jadąc 120 na 4 biegu faluje tak samo jak jadąc 120 na 5, 6 czy 7 biegu. Zauważyłem też, że jadąc na tempomacie dodam gazu aby przyspieszyć tez nastąpi wahnięcie obrotów góra dół i ciągnie. Jadac wolno tez falują obroty, ale cze nie czuc poszarpywania autem. Przy wyższych prędkościach szarpie delikatnie.

Ma ktoś jakieś pomysły na rozwiązanie problemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...