piotrsob1 Opublikowano 21 Lutego 2016 Opublikowano 21 Lutego 2016 Nie żałuj tylko kasy na dobrego tunera , co będzie ogarniał soft Najlepiej dogadaj z nim sprawę zawczasu, jeszcze przed rozpoczęciem roboty, wyłóż mu dokładnie co zamierzasz zrobić , na pewno udzieli Ci porad na co zwrócić uwagę przy zakupie gratów jak i robocie Jakby co to mogę polecić fachurę , robi w Piasecznie pod Warszawą
bubson22 Opublikowano 21 Lutego 2016 Autor Opublikowano 21 Lutego 2016 (edytowane) kawa Nie żałuj tylko kasy na dobrego tunera , co będzie ogarniał soft Najlepiej dogadaj z nim sprawę zawczasu, jeszcze przed rozpoczęciem roboty, wyłóż mu dokładnie co zamierzasz zrobić , na pewno udzieli Ci porad na co zwrócić uwagę przy zakupie gratów jak i robocie Jakby co to mogę polecić fachurę , robi w Piasecznie pod Warszawą l moze byc problem ja lubuskie. ogolnie mam plan podniesc moc tak na 150km. mysle ze to realne;) Edytowane 21 Lutego 2016 przez bubson22
piotrsob1 Opublikowano 21 Lutego 2016 Opublikowano 21 Lutego 2016 Trochę daleko , ale jak nikogo bliżej nie znajdziesz, to po przekładce myślę że i do Piaseczna bez problemów dojedziesz A jak Ci się nie będzie chciało jechać, to myślę że cztery może pięć otworów fi 10 mm przewiercone przez cegiełkę mogą też załatwić sprawę jego zatykania się sadzami , z przybywaniem oleju też na pewno problemu nie będzie , bo wałek rozrządu od AVF-a w miejscu krzywki gdzie w ori jest dotrysk regeneracyjny filtra ma już profil taki że nurnik pompki się cofa a nie tłoczy Po takim zabiegu może się okazać że wcale nie trzeba robić korekty softu, ale zaznaczam że to tylko tak wychodzi z mojego móżdżenia, bez podparcia się praktyką
bubson22 Opublikowano 22 Lutego 2016 Autor Opublikowano 22 Lutego 2016 (edytowane) Trochę daleko , ale jak nikogo bliżej nie znajdziesz, to po przekładce myślę że i do Piaseczna bez problemów dojedziesz A jak Ci się nie będzie chciało jechać, to myślę że cztery może pięć otworów fi 10 mm przewiercone przez cegiełkę mogą też załatwić sprawę jego zatykania się sadzami , z przybywaniem oleju też na pewno problemu nie będzie , bo wałek rozrządu od AVF-a w miejscu krzywki gdzie w ori jest dotrysk regeneracyjny filtra ma już profil taki że nurnik pompki się cofa a nie tłoczy Po takim zabiegu może się okazać że wcale nie trzeba robić korekty softu, ale zaznaczam że to tylko tak wychodzi z mojego móżdżenia, bez podparcia się praktyką ciekawi mnie pare kwesti ale to wszystko pewnie w praniu wyjdzie;) dpf jutro otwieramy i robimy porzadek;) silnik juz przywieziony. stary juz wyciagniety;) od jutra mechanior rusza... Edytowane 21 Lutego 2016 przez bubson22
piotrsob1 Opublikowano 22 Lutego 2016 Opublikowano 22 Lutego 2016 (edytowane) No to wziął byś może urlopik i wyprodukował jakieś fotostory, albo filmidło z tego swapa Trzymam kciuki za jak najmniejszą liczbę problemów podczas roboty Edytowane 22 Lutego 2016 przez piotrsob1
bubson22 Opublikowano 22 Lutego 2016 Autor Opublikowano 22 Lutego 2016 a wiec pierwsze relacje z roboty. silnik 1.9 już ubrany w osprzęt 2.0. wszystko pasuje idealnie, vacum zostało z 2.0. walek z 1.9. 3 szklanki wymienione bo już lekko wduszone. na chwile obecna przerobka była jedna. delikatnie należy przeszlifować miske olejowa bo smok się nie miesci. a tak to wszystko idealnie lezy. zamówione nowe uszczelki pompek,vacum, nowa dwumasa będzie z lozyskiem, turbina z 2.0 była już robiona bo wygląda na nowa ( piaskowana) co ciekawe pompa olejowa z 2.0 tdi była na kolach zębatych może ktoś szuka takiej... ? co dalej zobaczymy jutro.
piotrsob1 Opublikowano 23 Lutego 2016 Opublikowano 23 Lutego 2016 (edytowane) Od 2006 wałki wyrównoważające są na kołach zębatych A jak tam imbus i jego gniazdo w wałku wyrównoważającym wygląda w starym BPW ? Czekam niecierpliwie jak to będzie banglało po odpaleniu Edytowane 23 Lutego 2016 przez piotrsob1
SotoM Opublikowano 23 Lutego 2016 Opublikowano 23 Lutego 2016 hmmm...ciekawe czy zapali - AVF i BPW wydaje mi się że chyba maja inne wały korbowe - punkty dla czujnika położenia wału korbowego... (oby nie)
piotrsob1 Opublikowano 23 Lutego 2016 Opublikowano 23 Lutego 2016 (edytowane) Na "oko" wały są identyczne , myślę że nie ma różnicy w kształcie i ilości "zębów" tarczy impulsatora położenia wału http://allegro.pl/wal-korbowy-a4-a6-2-0tdi-bpw-bss-i6005793724.html http://allegro.pl/passat-b5-wal-korbowy-1-9tdi-130km-avf-i5848956606.html Ale puki motory na wierzchu nie zaszkodziło by porównać tarcze, żeby nie było niespodzianki Edytowane 23 Lutego 2016 przez piotrsob1
bubson22 Opublikowano 23 Lutego 2016 Autor Opublikowano 23 Lutego 2016 (edytowane) Na "oko" wały są identyczne , myślę że nie ma różnicy w kształcie i ilości "zębów" tarczy impulsatora położenia wału http://allegro.pl/wal-korbowy-a4-a6-2-0tdi-bpw-bss-i6005793724.html http://allegro.pl/passat-b5-wal-korbowy-1-9tdi-130km-avf-i5848956606.html Ale puki motory na wierzchu nie zaszkodziło by porównać tarcze, żeby nie było niespodzianki troche mnie wystraszyliscie, ktore to tarcze? jeszcze znalazlem cos takiego stare ale moze ktos cos wiecej wyczyta z tego... .to wiedziałbyś że są dwie metody z wymianą wału pod ten z 1.9 oraz bez wymiany. Przypuszczam że różnią się przeciwwagami zmniejszającymi drgania. W 2.0 tą rolę pełni zespół wałków (niech potwierdzi lub zaprzeczy w/w tezę ktoś mądrzejszy). Nie wiem jaki masz silnik ale u mnie w BPW nastąpiła zmiana charakterystyki pracy silnika na twardszą oraz pojawiły się drgania których przed wymianą nie było (i co byś nie psiał nie wmówisz mi że jest inaczej). Taki na szybko z wgladu do etki wynika, ze niezaleznie czy to silnik 1.9PD czy 2.0PD/CR (poprzeczny jak i wzdl montaz silnika) to:- waly do silnikow bez walkow wyr to 038 105 021 X - waly do silnikow z walkami wyt to 03G 105 021 X (gdzie X to literka np C) - waly do silnikow 1.9 na VP maja symbole 028 wiec inne Wniosek: wykastrowany 2.0TDI PD ex-walkowy na ori wale to nie ten sam silnik co szedl bezwalkowo w oryginale Pozdrawiam, Przemek numerkologia (za bledy w przepisaniu nie odpowiadam) a4 2007 wal korbowy 1.9 038 105 021 K wal korbowy 2.0 03G 105 021 C,S,F,L,K A3 1.9/2.0 038 105 021 AA,S,Q octavia 1.9 038 105 021 E, C, K octavia 1.9/2.0 038 105 021 AB,AA,AE,S,Q octavia (nowsza?) 2.0 (cega! - CR) 038 105 021 AA passat 2007 1.9/2.0 038 105 021 S,Q (BKC, BXE, BLS - 1.9) 03G 105 021 Q,C,K,C EDIT: moze roznica 038 vs 03G wynika np z defaultowo nabitej zebateczki w moze nie tylko z tego powodu... Przeglądanie ETKI odrobione wzorcowo ale czy miałeś do czynienia fizycznie w tymi wałami? Już kiedyś to dokładnie opisałem - silniki 105 KM mają wały z cienkimi czopami korbowodów. Silniki 2,0 TDI i mocne 1,9 TDI (od 130 KM do 163 KM i w Sharanie 115-150 KM) mają o 2 mm grubsze czopy korbowodowe. To podstawowy podział. Teraz wały "mocne" można podzielić na te z czterema i ośmioma przeciwciężarami. Np. wszystkie 1,9 mocne mają 8 przeciwciężarów. Początkowe 2,0 bez wałków miały 8 przeciwciężarów, a wzdłużne z wałkami miały 4 przeciwcięzary. Później wszystkie 2,0 miały wały z 4 przeciwciężarami i tą samą odkuwkę wału (od momentu wprowadzenia do produkcji silnika BMN). Rożniły się tym co miały zaprasowne na końcu (zębatka do napędu łańcuszka pompy oleju, kółka wahliwego do napędu wałków, koła zębatego do napędu wałków). Stąd miały różne oznaczenia kodowe. Ważne w kodach wałów jest też umieszczenie nadajnika położenia wału - albo tarcza impulsatora za 4 cylindrem albo pierścień magnetyczny na końcu wału. Wały zastosowane po raz pierwszy w rodzinie Golf IV i pochodne miały nr 038 .... Wały zastosowane po raz pierwszy w silnikach rodziny Golf V miały początek 03G. P.S. Przemek sprawdź sobie z ciekawości wały z silników AWX, BGW, BPW, BKD, BLB... Edytowane 23 Lutego 2016 przez bubson22
piotrsob1 Opublikowano 23 Lutego 2016 Opublikowano 23 Lutego 2016 (edytowane) Nie ma co się mocno stresować na zapas, tarcze impulsatora powinny być takie same Edytowane 23 Lutego 2016 przez piotrsob1
bubson22 Opublikowano 23 Lutego 2016 Autor Opublikowano 23 Lutego 2016 to juz moge isc spac. ostatnio za duzo stresow;)
piotrsob1 Opublikowano 23 Lutego 2016 Opublikowano 23 Lutego 2016 Dużo jeszcze zostało do skończenia swapa ? Były dzisiaj jakieś problemy ?
SotoM Opublikowano 24 Lutego 2016 Opublikowano 24 Lutego 2016 BPW i AVF czujnik położenia wału korbowego gdzie maja- są wręczone w blok silnika czy w piaste tylnego uszczelniacza wału korbowego? Spoko nie stresuj się -napisałem CHYBA mię jestem 100% pewny ale jeśli były by problemy to już masz.kierunek poszukiwań...
bubson22 Opublikowano 13 Marca 2016 Autor Opublikowano 13 Marca 2016 (edytowane) BPW i AVF czujnik położenia wału korbowego gdzie maja- są wręczone w blok silnika czy w piaste tylnego uszczelniacza wału korbowego? Spoko nie stresuj się -napisałem CHYBA mię jestem 100% pewny ale jeśli były by problemy to już masz.kierunek poszukiwań... oba silniki maja w bloku w tym samym miejscu;) Dużo jeszcze zostało do skończenia swapa ? Były dzisiaj jakieś problemy ? wczoraj nie wiem jak szlo bo caly dzien bylem z bratem w niemczech. dzis jade zobaczyc jak tam idzie. czekamy jeszcze na pare czesci. silnik juz w budzie;) jak sie uda moze jutro bedzie odpalanie;) narazie wszystko idzie elegancko. dlugo czekalem na ten moment i wkoncu to dzis nastapilo, audi odpalila. silnik chodzi rowno nie szarpie nie faluje obrotami. odpala na dotyk. pali sie chek silnika i to tyle.ale jeszcze nie sa podlaczone chlodnice i czujniki niekture. jutro bedzie skladany caly przod i osprzet. jak zrobie jazde probna to napisze jak to jedzie. narazie dzieki wszystkim za pomoc i mam nadzieje ze bedzie wszystko ok;) Edytowane 13 Marca 2016 przez bubson22
piotrsob1 Opublikowano 13 Marca 2016 Opublikowano 13 Marca 2016 (edytowane) No wreszcie jakieś info Już się bałem , że swap zaniechany z powodu trudności technicznych A na poważnie , to czekam aż to zacznie jeździć i w praniu wyjdzie czy na pewno trzeba coś robić z softem Edytowane 13 Marca 2016 przez piotrsob1
piotrsob1 Opublikowano 13 Marca 2016 Opublikowano 13 Marca 2016 Trzeba Dev, od dawna się zastanawiałem , w jaki sposób można zrobić taki licznik postów jak Twój i się wyjaśniło A na poważnie to " trzeba " to jest poparte praktyką z konkretnie takiego samego swapa , czy to tylko teoria
Dev Opublikowano 13 Marca 2016 Opublikowano 13 Marca 2016 W d... mam licznik i posty, robilem swapa BPW na silniku AVF. Bez zmiany softa silnik niemrawo pracował i sporo palił, pomijam dym i smrød z d... Ogolnie te 0.1 litra w roznicy pojemnosci jest odczuwalne.
piotrsob1 Opublikowano 13 Marca 2016 Opublikowano 13 Marca 2016 (edytowane) Nie no spoko , bez urazy , na żartach się nie znamy ? Teraz to jest konkretna wypowiedź i coś wnosi w temacie tego swapa . Jakbyś napisał jeszcze na jakim wałku rozrządu i pompkach zostało zrobione , to by było super. Znasz dalsze losy tego auta, po swapie i programie jak się sprawuje ? Edytowane 13 Marca 2016 przez piotrsob1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się