Kamil012 Opublikowano 19 Lutego 2016 Opublikowano 19 Lutego 2016 Cześć wszystkim. Postanowiłem wymienić filtr paliwa - zdjąłem wężyki, wyjąłem filtr, ale brakuje mi tylko zdjęcia górnej obudowy (-> http://img07.staticclassifieds.com/images_tablicapl/308620939_1_261x203_obudowa-filtra-paliwa-audi-a4-b5-19tdi-110ps-wroclaw.jpg) by przełożyć go do nowego filtra. Próbowałem go odkręcić, ale za żadne skarby nie chce puścić. Czy może trzyma go jakaś śruba, o której nie mam pojęcia?
wsółek Opublikowano 19 Lutego 2016 Opublikowano 19 Lutego 2016 (edytowane) Jak odkręciłeś filtr to normalnie wkrecasz drugi filtr zaciagasz paliwo i gotowe tu sie nic nie odkreca wiecejchyba ze nie mozesz odkrecic filtra wkrec filtr w imadlo załóż 17 nasadowa i odkrecaj powinno pójsc wiecej zadnego mocowania nie ma Edytowane 19 Lutego 2016 przez wsółek
Kamil012 Opublikowano 19 Lutego 2016 Autor Opublikowano 19 Lutego 2016 Czyli jednak się odkręca za pomocą 17 ten gwint tak? ->
wsółek Opublikowano 19 Lutego 2016 Opublikowano 19 Lutego 2016 to jest po to zeby bylo wygodnie odkrecic filtr paliwa mozesz tez odkrecic rekoma jak dasz rade wkrec filtr paliwa w imadlo albo niech ktos ci przytrzyma rekoma i odkrecaj 17 albo rekoma probuj
Kamil012 Opublikowano 19 Lutego 2016 Autor Opublikowano 19 Lutego 2016 No właśnie rękoma nie da rady. Dzięki za odpowiedź. Czy mógłbym jeszcze wiedzieć, do czego służy odkręcana śruba (8 albo 10) na tym gwincie 17?
wsółek Opublikowano 19 Lutego 2016 Opublikowano 19 Lutego 2016 (edytowane) Ty filtr paliwa odkreciłes od tej obudowy czy nie ??? nic tam sie nie odkreca poprostu zaluz 17 i odkrecaj podstawe Daj zanc czy odkreciles Edytowane 19 Lutego 2016 przez wsółek
OLIVER Opublikowano 19 Lutego 2016 Opublikowano 19 Lutego 2016 No właśnie rękoma nie da rady. Dzięki za odpowiedź. Czy mógłbym jeszcze wiedzieć, do czego służy odkręcana śruba (8 albo 10) na tym gwincie 17? Kolego.... Ten wypust na klucz 17 to jest pomocne przy odkręcaniu filtra ..a śrubka ( M6) na tym wypuscie to śrubka przez którą zalewasz do pełna filtr ON i jednoczesnie odpowietrzasz ten układ który Ci sie zapowietrzył przy wymianie filtra ..Pod tą śrubką powinna być miedziana podkładka ...Zalecane jest ją wymienić na nową ...każdo razowo ale.....nie koniecznie ...Z czuciem dokręć i powinno być dobrze ..... nic tam sie nie odkreca poprostu zaluz 17 i odkrecaj podstawe nie wypisuj bzdur....koledze....
Kamil012 Opublikowano 19 Lutego 2016 Autor Opublikowano 19 Lutego 2016 Najpierw zdjąłem z górnej obudowy filtra wszystkie cztery wężyki. Następnie wyjąłem go z tej obejmy (uprzednio ją luzując) Filtr paliwa w silniku trzymał się na takim mocowaniu -> http://img17.allegroimg.pl/photos/oryginal/51/20/15/42/5120154242 Więc na tym etapie filtr już mam w ręku i wygląda on tak -> http://img18.allegroimg.pl/photos/oryginal/59/71/92/21/5971922198 Sam filtr składa się z dwóch części: - Pierwsza część - sama puszka filtra -> http://ules.pl/foty/filtry/filtron2/pp850.jpg - Druga część - górna obudowa filtra -> http://img07.staticclassifieds.com/images_tablicapl/308620939_1_261x203_obudowa-filtra-paliwa-audi-a4-b5-19tdi-110ps-wroclaw.jpg Nowy filtr, który kupiłem, jest bez górnej obudowy -> http://www.motostacja.pl/thumb2.php?src=../photos/items/PP850.jpg Problem polega na tym, że nie mogę w żaden sposób zdemontować górnej obudowy filtra, by przełożyć go do nowego filtra. Czy używając 17 wkładanej w gwint, który oznaczyłem na zdjęciu powyżej, i ciągnąc tą 17 w odpowiednią stronę, zdemontuję w końcu tą obudowę? Jaśniej wytłumaczyć się już chyba nie da
OLIVER Opublikowano 19 Lutego 2016 Opublikowano 19 Lutego 2016 Najpierw zdjąłem z górnej obudowy filtra wszystkie cztery wężyki. Następnie wyjąłem go z tej obejmy (uprzednio ją luzując) Filtr paliwa w silniku trzymał się na takim mocowaniu -> http://img17.allegroimg.pl/photos/oryginal/51/20/15/42/5120154242 Więc na tym etapie filtr już mam w ręku i wygląda on tak -> http://img18.allegroimg.pl/photos/oryginal/59/71/92/21/5971922198 Sam filtr składa się z dwóch części: - Pierwsza część - sama puszka filtra -> http://ules.pl/foty/filtry/filtron2/pp850.jpg - Druga część - górna obudowa filtra -> http://img07.staticclassifieds.com/images_tablicapl/308620939_1_261x203_obudowa-filtra-paliwa-audi-a4-b5-19tdi-110ps-wroclaw.jpg Nowy filtr, który kupiłem, jest bez górnej obudowy -> http://www.motostacja.pl/thumb2.php?src=../photos/items/PP850.jpg Problem polega na tym, że nie mogę w żaden sposób zdemontować górnej obudowy filtra, by przełożyć go do nowego filtra. Czy używając 17 wkładanej w gwint, który oznaczyłem na zdjęciu powyżej, i ciągnąc tą 17 w odpowiednią stronę, zdemontuję w końcu tą obudowę? Jaśniej wytłumaczyć się już chyba nie da Kolego ...Nie wiem po co wszystko demontowałeś ..Przy wymianie filtra paliwa nic nie trzeba demontować zadnego wężyka ...Jest mozliwość odkręcenia filtra w tym mocowaniu jak to nazwałeś ....ale to powoli trwa bo manewr jest mały ... Jesli już masz go na wierzchu jak na foto to zakładaj filtr do imadła a z góry nasadowa 17 i musi sie dać odkręcić ....
Kamil012 Opublikowano 19 Lutego 2016 Autor Opublikowano 19 Lutego 2016 Oczywiście już tłumaczę dlaczego. Przy wymianie filtra paliwa w Mercedesie w210 (diesel), odkręcałem tę obudowę filtra za pomocą 17. Tylko, że ta 17 to była śruba, którą normalnie dało się odkręcić. W przypadku Audi, ta śruba (bardziej imitacja śruby) wygląda na zaspawaną, więc myślałem, że obudowę należy odkręcić ręcznie. No ale niestety rękoma nie da rady, więc myślałem, że należy odkręcić ją w jakiś sposób, o którym nie wiem.
OLIVER Opublikowano 19 Lutego 2016 Opublikowano 19 Lutego 2016 Oczywiście już tłumaczę dlaczego. Przy wymianie filtra paliwa w Mercedesie w210 (diesel), odkręcałem tę obudowę filtra za pomocą 17. Tylko, że ta 17 to była śruba, którą normalnie dało się odkręcić. W przypadku Audi, ta śruba (bardziej imitacja śruby) wygląda na zaspawaną, więc myślałem, że obudowę należy odkręcić ręcznie. No ale niestety rękoma nie da rady, więc myślałem, że należy odkręcić ją w jakiś sposób, o którym nie wiem. Hmm Wystarczyło pierw zapytać tu i na pewno ktoś by Ci doradził co i jak ...no to teraz już wiesz ...ze w Audi ten wypust na klucz 17 to nie śruba to służy własnie pomocniczo do odkrecania .... przy montażu nowego filtra posmaruj olejem silnikowym uszczelki na filtrze i dokręć z czucciem..To znaczy do oporu rekami i około 1/3 kluczem i powinno wystarczyć ...nie powinno być problemu z nastepną wymianą ....
Kamil012 Opublikowano 19 Lutego 2016 Autor Opublikowano 19 Lutego 2016 Wymiana filtra paliwa to taki banał, że nawet nie przeszło mi przez myśl prosić o jakikolwiek instruktaż. No ale niespodzianki zdarzyć mogą się nawet przy rzeczach najbardziej niespodziewanych Dziękuję za pomoc i życzę miłego weekendu. Pozdr
wsółek Opublikowano 20 Lutego 2016 Opublikowano 20 Lutego 2016 (edytowane) No właśnie rękoma nie da rady. Dzięki za odpowiedź. Czy mógłbym jeszcze wiedzieć, do czego służy odkręcana śruba (8 albo 10) na tym gwincie 17? Kolego.... Ten wypust na klucz 17 to jest pomocne przy odkręcaniu filtra ..a śrubka ( M6) na tym wypuscie to śrubka przez którą zalewasz do pełna filtr ON i jednoczesnie odpowietrzasz ten układ który Ci sie zapowietrzył przy wymianie filtra ..Pod tą śrubką powinna być miedziana podkładka ...Zalecane jest ją wymienić na nową ...każdo razowo ale.....nie koniecznie ...Z czuciem dokręć i powinno być dobrze ..... nic tam sie nie odkreca poprostu zaluz 17 i odkrecaj podstawe nie wypisuj bzdur....koledze.... Nie wypisuje bzdur bo odpowietrzyc mozna na dwa sposoby mozna tak jak Ty napisales ale i mozna zalozyc przewod na odpowiedni kruciec(zasilajacy pompe) i zaciagac gruszka badz odsysarka i ten drugi sposob jest lepszy/dokładniejszy Edytowane 20 Lutego 2016 przez wsółek
OLIVER Opublikowano 20 Lutego 2016 Opublikowano 20 Lutego 2016 No właśnie rękoma nie da rady. Dzięki za odpowiedź. Czy mógłbym jeszcze wiedzieć, do czego służy odkręcana śruba (8 albo 10) na tym gwincie 17? Kolego.... Ten wypust na klucz 17 to jest pomocne przy odkręcaniu filtra ..a śrubka ( M6) na tym wypuscie to śrubka przez którą zalewasz do pełna filtr ON i jednoczesnie odpowietrzasz ten układ który Ci sie zapowietrzył przy wymianie filtra ..Pod tą śrubką powinna być miedziana podkładka ...Zalecane jest ją wymienić na nową ...każdo razowo ale.....nie koniecznie ...Z czuciem dokręć i powinno być dobrze ..... nic tam sie nie odkreca poprostu zaluz 17 i odkrecaj podstawe nie wypisuj bzdur....koledze.... Nie wypisuje bzdur bo odpowietrzyc mozna na dwa sposoby mozna tak jak Ty napisales ale i mozna zalozyc przewod na odpowiedni kruciec(zasilajacy pompe) i zaciagac gruszka badz odsysarka i ten drugi sposob jest lepszy/dokładniejszy No tak ...Ale twoje sposoby już wymagają odpowiednich dodatkowych narzędzi i odpowiedniej wiedzy o króćcach który od czego ... prawda ? Jak wiesz na forum większość użytkowników nie posiada takich narzędzi i wiedzy wiec trzeba radzić im to prosto jeśli jest to możliwe ..A w tym przypadku jest i i zrozumiale ....Ja już nie jeden filtr wymieniałem ,odpowietrzałem przez tą srubkę( M 6 ) i nigdy nie miałem żadnych problemow
wsółek Opublikowano 20 Lutego 2016 Opublikowano 20 Lutego 2016 (edytowane) Ja tez nie jeden filtr wymienilem i nigdy nie miałem problemów z odpaleniem auta i nigdy nie zalewalem filtraOba sposoby są dobre tylko tyle ze ten pierwszy jest prostszyPozdrawiam Edytowane 20 Lutego 2016 przez wsółek
Kamil012 Opublikowano 24 Lutego 2016 Autor Opublikowano 24 Lutego 2016 Obudowa odkręcona - trzymała się niemiłosiernie, ale się poddała. Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się