Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B8 CAG] "Haczenie" jedynki i dwójki


Mushak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam auto (Avant) od lipca i w zasadzie od początku wrzucanie jedynki i dwójki napotykało pewne opory, choć w przypadku dwójki raczej mniejsze niż większe. W przypadku jedynki natomiast zazwyczaj są już o wiele bardziej wyczuwalne, czasem acz nierzadko wrzucenie jedynki jest już hmm... niekomfortowe i wymaga przeniesienia koncentracji na przekładanie drążka, sporadycznie natomiast wymaga to wręcz "walki" z drążkiem nim w końcu pozwoli wrzucić bieg bez używania siły.

Zastanawiam się czy w końcu nie udać się z tym do ASO w ramach gwarancji, ewentualnie może inni posiadacze B8 mają jakieś podobne doświadczenia?

Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, miałem okazję pojeździc sedanem B8 2.0 TDI i tez zauważyłem że pierwszy i drugi bieg ciężko się właczało, więc może to nie usterka tylko taka charakterystyka. Warto może jednak udac się do servisu, ciekawe co na to powiedzą, chętnie poczytam jak juz będą jakies dokładniejsze informacje na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te modele chyba tak mają czytałem gdzieś o tym problemie :mysli: nawet chyba ktoś wczesniej poruszył temat na forum :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba trochę przesadzili z tymi cięgienkami bo w B6 to standard - szczególnie w moim silniku...

ktoś zmieniał zestaw naprawczy... i pomogło...

ale w B8 z Twoim małym przebiegiem to nie ma się co zastanawiać tylko serwis...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A bardzo nim szalałeś?? Może zawieszenie zerwałeś silnika albo skrzyni, ale to nowy wóz takie rzeczy raczej się nie zdażają w autach młodszych niż 5 lat, ale może się bardzo starałeś i jednak zerwałeś, może skrzynia przestawia. Jak dodasz ostro gazu i szybko puścisz to lewarek od biegów przesówa się??

Podjedź do ASO, wątpię żeby Audi puściło cos co działa gorzej niż w oplach. Moim zdaniem biegi powinny wchodzić lekko i precyzyjnie w AUDI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Od miesiąca mam B8 170KM 2.0 TDI, mój kolega również, mamy dokładnie ten sam model z 2009 roku i dokładnie ten sam problem ze skrzynią. Problem z dwójką szczególnie, jest nie do rozwiązania przynajmnej w naszych samochodach. Byłem dwa razy w serwisie z tym problemem i nic. Biegi wrzucają się dużo lżej gdy auto się rozgrzeje, niemniej jednak nadal to nie jest nawet Opel niestety (jeździłem dwa dni temu Insignią - plastikowa trochę ale biegi wchodziły bez porównania lepiej). Poza tym mam z moją A4 B8 trochę innych problemów, jak na auto za tyle kasy i renomę Audi nie wygląda to dobrze musze przyznać. Mam jakieś metaliczne delikatne stukanie przy jeździe i skręcaniu kierownicy, jeździłem testowym autem w Auto Vivie i tam to dopiero stukało (nie wiem czy to servotronic), więc nic nie poradzą bo musza sprawdzic, czy to jest ogólny problem w tym modelu. Poza tym trochę mi trzeszczą boczki co jest strasznie irytujące.

Dobrze, że radio gra wręcz doskonale i przyśpieszenie oraz trzymanie drogi jest rewelacyjne :).

Pozdrawiam,

Carlito

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość audirocket

Czesc. Mam model A4 z roku 2002 z smiesznym przebiegiem 25tys km.Kupilem go prawie 2 lata temu i mialo wtedy 8tys km.Chce tylko dodac ze od kupna tego auta do teraz mam tez problem z 2 biegiem jak auto jest zimne.Po przejechaniu okolo 10min w tej porze roku problem ustaje.Bylem rowniez wszedzie pytajac co moga poradzic na ten temat.Odpowiedz byla zawsze krotka ze te typy tak maja.Jak byly temperatury minusowe to wrecz musialem dobrze pomyslec aby wbic 2 bieg.Myslalem nawet ze moze jakis wyciek oleju byl i jest go malo ale bylem sprawdzic i jest ok.Po przeczytaniu o problemie w calkiem nowym roczniku to jestem w szoku. Pozdrawiam.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie ma się co denerwować też miałem ten problem i jak przeleciało 10tys km problem praktycznie ustał, wiadomo że jak jest zimno to jedynka ciężko chodzi ale jak tylko się rozgrzeje nie ma problemów. Ja z 2 biegiem nie miałem wcale problemu, tylko z 1. Także myślę że taki po prostu urok B8, w innym B8 które znam też ten problem ustał po około 10tys km, ja już mam 15tys i jest lux.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a u mnie musze powiedziec ze nie bylo problemu od samego poczatku z wchodzeniem biegów, wszystko smiga elegancko :)

tylko troche mi hamulce piszczaly podczas zatrzymywania sie przed swiatlami, ale to tez juz jakby zniklo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

B7 przynajmniej to które użytkuje od początku 1 ciężko a czasami wcale nie chce wejść a 2 w miarę, czasami szybka zmiana z 2 na 3 i lekko chrobocze. Taki urok :) nic dodać nic ująć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam b5 1,9tdi i od niedawna (3 dni) wlasnie nie moge dwojki wlaczyc czasami wchodzi bez problemu ale zdarza sie ze jakby nie bylo tam biegu, za nic nie idzie wrzucic. przedtem nie mialem takich cyrkow. skrzynia do wymiany??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam b5 1,9tdi i od niedawna (3 dni) wlasnie nie moge dwojki wlaczyc czasami wchodzi bez problemu ale zdarza sie ze jakby nie bylo tam biegu, za nic nie idzie wrzucic. przedtem nie mialem takich cyrkow. skrzynia do wymiany??

Padł Ci sychronizator i nie przełancza na 2 bieg (a czasem przełączy). Standard w naszych skrzyniach... Ja na lekko walniętym synchronizatorze 3 biegu jeżdzę już 2 lata. Jeżdzę do momentu jak stanę i wtedy wymienię skrzynię.

Z tego co się orientowałem to naprawa kosztuje tyle samo co wstawienie skrzyni po remoncie. (czyli ok 700 za skrzynię i 300 za zamianę)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj było ok 15sC biegi w skrzyni wchodziły pięknie. Tak powinno być zawsze :shocked: !!! Potwierdza się wcześniejsze ustalenie z innego wątku o skrzyni oraz piszczących hamulcach, że jak się zrobi ciepło to te problemy znikną w B8. Chyba coś panowie z Audi pomylili położenie geograficzne naszego kraju !!! :mysli: :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu chodzi tylko o temperaturę oleju w skrzyni. Jak jest oleum jest ciepłe, to ładnie biegi wchodzą i synchonizator, nawet lekko uszkodzony też ładnie się ślizga.

A jak jest zimno, olej w skrzyni potrzebuje trochę czasu zanim się rozgrzeje, dlatego na początku jazdy zgrzyta a później już nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież można wlać do skrzyni biegów olej o lepszych parametrach do pracy przy niskich temperaturach i sprawy by nie było.

pewnie tak ale jeszcze nie spotkałem się z takim podejściem, a producent zaleca inne podejście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...